וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער הוכש על ידי נחש ליד בית שמש, מצבו קל

11.4.2013 / 16:42

הנער בן ה-15 נמצא מחוסר הכרה בפרדס סמוך לישוב ישעי, לאחר שרעה באזור כבשים. פרמדיקים של מד"א טיפלו בו בשטח ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם. סוג הנחש אינו ידוע

נער בן 15 תושב הפזורה הבדווית באזור בית שמש הוכש בצהריים (חמישי) על ידי נחש ופונה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הנער רעה כבשים במרעה סמוך לישוב ישעי הסמוך לביתו ונמצא מחוסר הכרה בפרדס לאחר שהוכש. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינו אותו לבית החולים. סוג הנחש שהכיש את הנער אינו ידוע, דבר שעלול להשפיע על סוג הטיפול שיינתן לנער.

חנן מאיר, פרמדיק מד"א שטיפל בנער: "קיבלנו קריאה לטיפול בנער שהוכש על ידי נחש. כשהגענו מצאנו אותו בתוך אוהל בדואי, באזור היער כשהוא מעורפל הכרה. יחד איתו היו עוד שני ילדים קטנים ממנו. ראינו על אחת מרגליו סימני הכשה. פנינו אותו לבית החולים כשאנו מנסים לקבע את רגליו כמה שניתן, לתת נוזלים במידת הצורך ולעקוב אחר מצב לחץ הדם ומצב הלב". מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי הנער הגיע לחדר המיון ומצבו נבדק.

בחודש יולי האחרון גילה אבי חטיאל, תושב צפת בן 55, כי במכוניתו הסתתר במשך לילה שלם נחש ארסי מסוג צפע ארצישראלי. הנחש, באורך 1.10 מטרים, התחבא ליד דוושת הבלם במכונית גם בזמן שחטיאל נהג בה. "זה אחד הימים הכי מפחדים בחיי", אמר לוואלה! חדשות חטיאל, שגילה את הנחש בזמן שהעמיס על מכוניתו ציוד המשמש אותו בעבודתו כמסגר. "אני עדיין בטראומה. הדבר האחרון שאתה מצפה לו זה ראש של נחש צפע ארסי שמסתתר בדוושת הבלם", הסביר.

חטיאל, שהבחין בנחש רק לאחר כחצי שעה של נסיעה, ניסה ללכוד אותו עם מוט ברזל ובמקביל הזעיק למקום לוכד נחשים. השניים לכדו את הנחש, שניסה להימלט דרך דלת הנהג, והרגו אותו עם המוט. "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי מבחין בו במהלך הנסיעה", אמר חטיאל והוסיף: "יש לי מזל גדול שהוא לא הכיש אותי ברגליים, זה יכול היה להסתיים בתאונת דרכים".

לפני כשנה אישה בת 42 הוכשה על ידי נחש כשיצאה לקטיף בפרדסים סמוך למושב בית חנן, שליד נס ציונה. כוחות מגן דוד אדום הוזעקו למקום והחלו בטיפול ראשוני באישה. חודשיים לפני כן תושבת רחובות בת 50 הוכשה על ידי נחש בחצר ביתה ברחוב הסמדר בעיר. צוות מד"א אילון פינה אותה לבית החולים קפלן כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת. באותה התקופה אירע מקרה שרק במזל הסתיים ללא פגע, כשתינוק מהגליל נשך נחש שמצא בחדרו, וגרם למותו. לתינוק לא נגרם כל נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully