וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער סייר בדרום תל אביב: "נחזיר המסתננים"

שר הפנים החדש ערך סיור בשכונות הדרומיות של תל אביב, ודומה שהתחיל להבין את מצוקת המסתננים, וכן את מצוקת תושבי השכונות. "לא ניתן לפתור את הבעיה ביום אחד", הבהיר

צילום: דניאל בוק עריכה: טל רזניק

הפנים אומרות הכל: שר הפנים, גדעון סער, הגיע הערב (שלישי) לביקור ראשון בדרום תל אביב כדי לבחון מקרוב את שגרת החיים במקום הנפיץ. ניכר כי לראשונה הבין סער, שסייר ברחובות ובבתי עסק באזור ופגש מסתננים עוברי אורח ונציגי ועד שכונות הדרום, כי מדובר באחת הסוגיות המורכבות והקשות שעימן יצטרך להתמודד במסגרת תפקידו החדש.

כבר בהתחלה הבהיר השר החדש כי ימשיך במדיניות קודמו. "אני מבקש להבהיר כי מדיניות הממשלה היא לפעול להחזרת המסתננים הבלתי חוקיים למדינותיהם או למדינות שלישיות", אמר, והוסיף: "כמובן שהדבר הזה צריך להתבצע בהתאם לחוק ובהתאם לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

גדעון סער בסיור. דניאל בוק
"אחת הבעיות הקשות שהציבור מתמודד איתו". סער בדרום תל אביב/דניאל בוק

נוסף לכוחות אבטחה רבים שנכללו בסיור, השתתפו באופן בלתי מתוכנן גם נציגי הצדדים באזור, ובהם פעילי השכונות ופעילים חברתיים וכן מסתננים. הפעילים החליפו ביניהם צעקות וקללות, וסער אף שוחח עם חלקם. מאי גולן, פעילת ימין המתגוררת באזור, אמרה לסער: "אתמול היה יום השואה ואנחנו אלה החיים בגטו, אלו לא חיים". מנגד פנה לסער מסתנן מדרפור ואמר: "לא באתי להרע או לפגוע באיש, באתי לכאן בגלל האלימות והסכנה בדרפור. ברגע שיהיה שם שלום נשוב לשם".

"הבעיה היא אחת הבעיות הקשות, הרגישות והטעונות שמתמודדת איתן החברה הישראלית" אמר סער, "הבעיה הזו היא לא בעיה שנוצרה ביום אחד ולא מומלץ ליצור את הרושם כאילו ניתן לפתור אותה ביום אחד, אבל יש פה מציאות איתה מתמודדים תושבי שכונות הדרום. מבלי להכביר במילים, מדובר במציאות מאוד קשה, וההתמודדות איתה היא מאוד קשה. מדובר על ציבור שממילא מתמודד גם עם סוגיות אחרות, ויש צורך לפעול לשינוי המצב. זה מה שאני מתכוון לעשות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully