וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר: הופלו אתרי משרד ראש הממשלה, הביטחון והחינוך

7.4.2013 / 6:10

האקרים מקבוצת אנונימוס מימשו את איומיהם ובמהלך הלילה החלו להפיל מספר רב של אתרים ישראליים, בהם של משרדי ממשלה. מרבית האתרים שבו לפעילות תוך מספר שעות

האקרים מקבוצת אנונימוס מימשו הלילה (ראשון) את איומיהם והחלו להפיל מספר רב של אתרים ישראליים, בהם של משרדי ממשלה. קבוצת ההאקרים "אנונימוס" בשיתוף עם פעילים פרו-פלסטינים יזמו מתקפה נגד אתרי ממשל וגופים גדולים בישראל על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הם הפילו בין היתר את אתר משרד ראש הממשלה, אתר משרד הביטחון, אתר משרד החינוך, אתר המשרד לאיכות הסביבה, אתר התעשייה הצבאית, אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אתר האגודה למלחמה בסרטן ועוד עשרות אתרים ישראלים קטנים. בחלק מהאתרים השאירו ההאקרים מסרים פרו-פלסטיניים ומוסיקה רועשת. מרבית האתרים שבו לפעילות לאחר מספר שעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחלק מהאתרים השאירו ההאקרים מסרים פרו-פלסטינים ומוסיקה רועשת. אחד האתרים שהופלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר איים ארגון אנונימוס כי היום, 7 באפריל, תחל מתקפת סייבר נגד ישראל. בהודעה מטעם הארגון נקראו האקרים מרחבי העולם להשתתף במתקפה. בתקופה האחרונה גברו האיומים מצד קבוצת ההאקרים הגלובלית על אתרים ישראליים גדולים, בהם אתרי ממשלה ואתרים ביטחוניים.

קבוצת האקרים המכנה עצמה Opisrael פרסמה אמש הודעה שבה מנתה את הסיבות לביצוע המתקפה. חברי הקבוצה פנו לממשלה הישראלית וכתבו: "עד כה לא עצרתם את הפרת זכויות האדם ואת הבנייה הבלתי חוקית בהתנחלויות, לא כיבדתם את הסכם הפסקת האש (עם הפלסטינים) ואת החוק הבינלאומי. אלו הסיבות אשר ב-7 באפריל יחידות-סייבר עיליות מכל העולם יתאחדו כאות סולידריות עם העם הפלסטיני נגד ישראל, כיישות אחת שנועדה למחוק את ישראל מהמרחב הקיברנטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האקרים מרחבי העולם נקראו להשתתף במתקפה. אחד האתרים שנפרצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון נערכו לקראת מתקפת הסייבר. החשש בקרב אנשי מערכת הביטחון הוא שהמתקפה, שהחלה באופן חלקי כבר אתמול נגד אתרים ישראליים, תגרום לארגוני טרור ולהאקרים מרחבי העולם להצטרף למאמצי "אנונימוס" ולהקשות על מערכי האבטחה בישראל. בהתאם להנחיות שניתנו לעובדים במשרד הביטחון ובגופים נוספים, היום ייתכנו שיבושים במערכות הממוחשבות השונות, ותיתכן אף הפסקת הפעילות כדי לבצע הערכות מצב ולבחון את סוג ההתקפות. גורם ביטחוני בכיר הסביר בפורום סגור לפני מספר ימים כי נאסף מודיעין נגד האקרים וגופים שעלולים להשתתף במתקפה. לדבריו, התקבלה החלטה כי אם אכן תצא לפועל מתקפת-סייבר, יתקיימו הערכות מצב במהלך היממה הקרובה, כדי לייעל את מערכי ההגנה ולמזער את הנזקים שעלולים לשבש את פעילות המערכות.

החשש: מחשבים "נגועים" ישתתפו במתקפה

הגורם ציין כי בנוסף להיערכות לבלימת המתקפה, גופים במערכת הביטחון ינסו לאתר את מוקדי המתקפה. הוא הוסיף כי בין משרדי הממשלה, בהם משרד הביטחון, שירות הביטחון הכללי וצה"ל, יש שיתוף פעולה הדוק שנועד לתאם העברת מידע בזמן אמת, מחשש שהמתקפות יבוצעו ממחשבים "נגועים" בווירוס שמסוגל לחדור למחשבים תמימים ולהשתלט עליהם למען המתקפה, מבלי שבעליהם יידע על כך. ממשרד הביטחון נמסר כי "היערכות מוקדמת של מומחים לאבטחת מידע במשרד הביטחון סייעה להשבת האתר לפעילות תוך דקות אחדות".

במהלך מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון נפרצו כ-700 ישראלים, לרבות האתר הרשמי של הנשיא פרס, האתר הרשמי של ח"כ דני דנון ועוד. ההאקרים אף טענו כי מחקו את "בסיס הנתונים" של בנק ירושלים, אם כי לא בדיוק ברור למה הם מתכוונים. כל הפריצות הללו יוחסו לארגון "אנונימוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully