וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על החינוך: המורים רוצים לראות את סער ממשיך

12.3.2013 / 9:20

בזמן שהממשלה החדשה מתגבשת ואין הסכמה על זהות שר החינוך הבא, בהסתדרות המורים, בשלטון המקומי ובתנועות הנוער הודיעו על תמיכה בשר המכהן. "חוששים ששר חדש יבטל הישגיו"

בעוד נציגי הליכוד-ביתנו והבית היהודי לא מצליחים להגיע להסכמה בנוגע לזהותו של שר החינוך הבא, השר המכהן, גדעון סער, זוכה לתמיכה מצד ארגוני מורים ותנועות נוער, הקוראים להשארתו לקדנציה נוספת. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר אמש (שני) כי הוא תומך בסער על מנת לשמור על רציפות והמשכיות בתחום החינוך בישראל. בוחבוט מסר כי הוא "מצפה ששר החינוך ימשיך בתפקודו כדי להמשיך את מלאכת החינוך בישראל וצמצום הפערים. תהליכים בחינוך לוקחים זמן רב, החלפנו מספיק שרי חינוך בשני העשורים האחרונים ויש כאן הזדמנות לייצר המשכיות חשובה. צריך לנצל אותה לטובת עתיד ילדי ישראל".

אם הליכוד ימשיך לאחוז בתיק החינוך, סביר שמי שיכהן בתפקיד יהיה סער. במקרה שיוחלט להעביר את התיק ל"יש עתיד", אזי המועמד הבולט לתפקיד הוא ח"כ שי פירון. בליכוד הבהירו כי הם מתכוונים להתעקש על משרד החינוך. גורמים בליכוד אמרו כי "למשרד החינוך בראשות סער יש הישגים רבים בארבע השנים האחרונות. ראש הממשלה מעוניין בהמשך הצלחת תלמידי ישראל כפי שנראו היטב במבחנים הבינלאומיים".

בהסתדרות המורים הודיעו על תמיכה בסער גם כן. בהודעה שפורסמה מטעם הארגון נכתב כי "הסתדרות המורים קוראת לראש הממשלה להשאיר את תיק החינוך בידי גדעון סער וזאת כדי ליצור המשכיות במערכת החינוך ולהמשיך תהליכים חינוכיים רבי חשיבות. אנו בטוחים ששר החינוך סער ימשיך לתמוך במחנכי ישראל כפי שעשה עד היום".

ח"כ גדעון סער בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
עמד מאחורי מהלכים שנויים במחלוקת/טלי מאייר

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הביע תמיכה בסער ואמר כי ההמשכיות בתפקיד היא קריטית למען מערכת החינוך. "אנחנו חוששים מאוד ששר חדש אשר יבוא עם מדיניות משלו, טובה ככל שתהיה, עלולה לעצור את הקיים ואף לבטל את הישגי קודמו". לדברי ארז, "ארבע השנים האחרונות התאפיינו בהתחלות רבות במערכת החינוך - לאחר עשור של דעיכה. שר החינוך, יחד עם מנכ"ל המשרד הקודם ד"ר שמשון שושני והמנכ"לית הנוכחית, דלית שטאובר, יזם רפורמות ומהלכים שקידמו את מערכת החינוך והצעידו אותה לכיוון חיובי. חשוב מאד שעשייה זו תימשך גם במהלך הקדנציה החדשה תוך שיתוף פעולה עם ארגוני המורים וביסוס השינויים החיוביים המתרחשים במערכת". ארז הוסיף כי אנשי הארגון "מחזקים את ידיו של ראש הממשלה ומקווים שימשיך לעמוד על משמר החינוך כדי שהעשייה שנעשתה בארבע השנים האחרונות תימשך".

במועצת תנועות הנוער הביעו תקווה שהתקציבים המיועדים לתנועות יוגדלו, כפי שנעשה בחודש ספטמבר החולף. "במהלך ארבע השנים שבהן מכהן סער כשר החינוך הוכפל תקציב תנועות הנוער והופנו תקציבים לשילוב ילדי הפריפריה בפעילות התנועות", נכתב בהודעה מטעם המועצה. "תנועות הנוער הוצבו בראש סדר העדיפויות של המשרד בתחום החינוך הבלתי פורמלי. אנו במועצת תנועות הנוער רואים חשיבות רבה בהמשך כהונתו של גדעון סער כשר חינוך. הרציפות בתפקיד תבטיח את המשך העצמת פעילות תנועות הנוער בשנים הבאות".

במהלך כהונתו של השר סער הוא התבלט בזכות מהלכים שהנהיג, שחלקם היו שנויים במחלוקת. בין היתר הביא סער להגדלת תקציב החינוך במיליארדי שקלים וסבסוד חלקי של הטיולים השנתיים, יישום רפורמת אופק חדש, ויוזמת רפורמת עוז לתמורה. בתקופת כהונתו הוחל חוק חינוך חובה חינם לגילאי 3-4 והתלמידים הישראלים שנבחנו במבחנים הבינלאומיים במתמטיקה הגיעו למקום שביעי בעולם. סיורי מורשת לחברון לתלמידי מערכת החינוך אותם הוא יזם התקבלו בביקורת רבה מהשמאל, כמו גם שדרוג מעמד מכללת אריאל לאוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully