וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכה מאחורינו: "ההדברה חיסלה 90% מהארבה בדרום"

רמי שני

7.3.2013 / 10:20

מכת הארבה כנראה מאחורינו לאחר שמשרד החקלאות ריסס מהאוויר ומהקרקע את האזורים אליהם הגיעו החגבים. בישראל ממשיכים לעקוב אחר תנועת הנחילים במצרים ובמדבר סיני

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בביקורם של תיירי הארבה בדרום)

החקלאים בדרום מתאוששים עדיין מנחילי הארבה שפשטו על הגידולים בנגב, אך אומרים הבוקר (חמישי) כי ההדברה חיסלה את רוב החגבים שהגיעו לישראל. "פעילות ההדברה שביצע משרד החקלאות באמצעות השירותים להגנת הצומח חיסלה למעלה מ-90% מלהקת החגבים שחדרה לישראל, ועתה נותרו מאות בודדות בלבד", אמרו ראשי החקלאים באזור רמת נגב. עם זאת, לדבריהם, נמשכת הדריכות ובצדה המעקב אחר תנועת הנחילים במצרים ובמדבר סיני.

ממשרד החקלאות נמסר כי "נחיל הארבה כמעט הודבר כולו. הסתיים עתה גל הריסוסים שהחל בשעות הלילה מהקרקע, והושלם בשעות הבוקר המוקדמות מהאוויר. לאור תחזית הרוחות להיום שצפויות להיות מזרחיות, לא צפויה חדירת נחיל חדש לישראל. עם זאת, משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר המצב במצרים".

כבר בתחילת השבוע נחת בדרום נחיל שכלל אלפים בודדים של חגבים, ונצפה בסביבות היישובים ניצנה, קדש ברנע וכמהין. החל משלשום הפעיל משרד החקלאות צוותי ריסוס אוויר וקרקע לטיפול בנחיל הארבה. אתמול רוססו 7,500 דונם ממזרח למושב כמהין ובמהלך היום בוצעו השלמות של ריסוסים מהקרקע.

"זה כמו ביסלי"

"בהתחלה ראיתי כמה חגבים, ופתאום להקה אדירה שכל הזמן הזרימה פנימה עוד חגבים, זה פשוט מדהים. בחיים לא ראיתי דבר כזה", סיפר אתמול לוואלה! חדשות פבלו רוזנפלד, חקלאי מבאר מילכה. להערכתו, 30% משטחי החקלאות שבבעלותו, שבהם הוא מגדל תפוחי אדמה, נפגעו מנחילי החגבים שפשטו עליהם.

מנגד, היו כמה שדווקא היו מרוצים מהגעת הארבה. "באנו לפה במיוחד כדי לאכול", סיפר מאיר רנה, תושב תל אביב, שהגיע לקיבוץ באר מילכה ב-5 בבוקר כדי לחזות בפלא - ולטעום אותו. "התחלנו לאסוף ומילאנו רבע שק. מאז שאני קטן אני שומע סיפורים שהיו אוכלים את זה בתימן, אוספים בשקים ומכניסים לתנור, ואני מחכה לזה. אכלתי לפני כמה שנים אחד קטן, דווקא היה טעים".

לדבריו, "זה כמו ביסלי. אתה מבשל אותו בתנור, כמו פיצוחים אתה אוכל אותו. זה היה הביסלי של פעם. מורידים לו את הראש בסיבוב, מושכים אותו, את הרגליים והכנפיים, ונשאר החלק שאוכלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully