וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון חרדי: "אם יינסו לגייס – יקום מרי אזרחי"

6.3.2013 / 18:38

הבטאון "הפלס" ציטט גורמים המתנגדים לפשרה בנושא השוויון בנטל לפיהם גם רבנים אמריקנים נרתמו למאבק בגיוס. "הם יכתבו לאובמה: אתה מגיע למדינה הצועדת במדרון מסוכן"

במגזר החרדי ממשיכים להקשיח עמדות נגד הכוונה לחוקק חוק לגיוס חרדים. עמדות אלו מחריפות עוד יותר, כאשר מתחזקת האפשרות שהמפלגות החרדיות יישארו באופוזיציה ומשקלן בחקיקת החוק עשוי לרדת. הבטאון החרדי "הפלס", שנמצא תחת פיקוחו של הרב שמואל אוירבך מהזרם הליטאי, המוביל את הגישה הבלתי מתפשרת בעניין, פירסם היום (רביעי) כי מתוכנן מרי אזרחי. לדברי הבטאון, בנוסף לרבנים בישראל, גם רבני ארה"ב הצטרפו למאבק באפשרות של גיוס חרדים, שמבחינתם נחשבת כגזירת שמד. הרבנים מתכוונים להעביר מסר ברור לנשיא ארה"ב ברק אובמה לפני ביקור בישראל ובו יכתבו לו: "אתה מגיע למדינה שסועה ומפולגת, הצועדת במדרון מסוכן של התפוררות פנימית והתקוממות אזרחית". בביטאון נכתב כי מתוכננות מספר פעולות מחאה, ובהם הפגנות ענק.

חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
" לא יתכן לכפות על ציבור המונה מאות אלפי אזרחים מהלכים הרסניים". חרדים בבקו"ם/יותם רונן

על פי הדיווח, הגל הנוכחי של המחאה הגיע בעקבות צווי מעצרים שהגיעו לביתם של בחורי ישיבות שסירבו להתייצב בלשכת הגיוס, ובעקבות כך מתוכננים צעדי מחאה נרחבים בנושא. גורמים חרדים שמובילים את המהלך אמרו לבטאון כי "גורמים בלתי אחראים המודרכים משנאת הציבור החרדי ומאיבה גלויה לתורה ולומדיה, עלולים לדרדר את יושבי הארץ למלחמת תרבות שסופה מי יישורנו. לא יתכן לכפות על ציבור המונה מאות אלפי אזרחים מהלכים הרסניים ופרובוקטיביים המנוגדים לאמונתם ולעקרונותיהם הבסיסיים". הגורמים הזהירו מפני השלכות חמורות שעלולות להיגרם מגיוס חרדים. "מי שסבור כי יוכל לרמוס את זכויות המיעוט באמצעי כפיה רודניים, יוביל במו ידיו למרי אזרחי נרחב של מאות אלפי יהודים חרדיים המוכנים למסור נפש על שמירת התורה עליה מסרו נפשם אבות אבותינו בכל הדורות", אמרו.

"נתקומם בכל האמצעים החוקיים"

הגורמים הסבירו גם מדוע בחרו רבנים אמריקנים המתנגדים לגיוס חרדים בישראל לפנות לנשיא ארה"ב. "נשיא ארה"ב עומד להגיע למדינה הצועדת במדרון מסוכן של התפוררות פנימית בשל התנהגות בלתי שפויה של השלטון, שמזניח את כל הבעיות האמיתיות במישור המדיני, הביטחוני והכלכלי, ומתמקד בירידה לחייהם של מאות אלפי אזרחים, שלא יוותרו על אמונתם ויתקוממו נגד הממשלה בכל האמצעים החוקיים שבידם". לדבריהם, הבית הלבן יתבקש להעביר לראשי השלטון בישראל את המסר. "במהלכים שלהם הם יוצרים קרע עמוק עם יהדות התפוצות והמחאה נגדם תישמע ותהדהד בכל רחבי תבל ובכל העולם היהודי", הוסיפו
.
השבוע ציטט הבטאון את הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי בזרם הליטאי, שאמר כי גיוס חרדים הוא גזרת שמד וייהרג ובל עבור. בכותרת הראשית של העיתון נכתב בשמו של הרב כי "אם היינו חושבים להתקיים באמצעות פשרות, כבר היה אפשר להתפשר לפני אלפיים שנה ולא היינו צריכים את כל ההריגות והשמדות". הרב אוירבך, שנתפס כמתנגד נחרץ לכל פשרה בנושאים הדתיים, אמר את הדברים בשיחת חיזוק בישיבת מעלות התורה בבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully