וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הצפון נאבק בנחש צפע שהכישו - והרג אותו

קובי דוד

28.2.2013 / 14:30

נזאר בזאדוג הוכש במטע בכפר קמא, ובמקום לחוש לבית החולים - נשאר להיאבק בנחש. "חששתי שיכיש נוספים", הסביר. לבסוף אושפז במצב בינוני. רופאו: "זה היה יכול להיגמר באסון"

נזאר בזאדוג בן ה-50, תושב הכפר הצ'רקסי כפר קמא שבגליל, נאבק אתמול (רביעי) בנחש ארסי מסוג צפע ארצישראלי, לאחר שהוכש על ידו בידו השמאלית. הוא לא ויתר והצליח להורגו באמצעות מוט ברזל, ולאחר מכן פונה לבית החולים פוריה במצב בינוני. "לא היה לי ספק שאני צריך להרוג את הנחש", סיפר בזאדוג בשיחה עם וואלה! חדשות, בעודו מאושפז במחלקה הפנימית של בית החולים. "חששתי שהנחש עלול להכיש תושבים נוספים. הגעתי לרופאים עם הנחש המת כדי שיוכלו לדעת בדיוק איך לטפל בי".

האירוע התרחש אתמול, כשבזדאוג יצא אל שטחי מטעי הזיתים של כפרו. במהלך הסיור הוא התיישב בסמוך לעץ הזית. עוד לפני שהצליח להבחין בנחש שזחל לעברו - הוא הוכש בידו השמאלית שהחלה להתנפח. במקום למהר ולהזעיק טיפול רפואי, החליט בזאדוג להיאבק בנחש הארסי שאורכו כמטר, עד שהצליח לחסלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יישאר להשגחה על מנת לוודא שאינו מפתח תופעות לוואי". בזאדוג בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ידעתי שאני מסתכן בכך שאני נאבק עמו", הסביר בזדאוג בדיעבד. "לא תיארתי לעצמי את חומרת המקרה". לאחר שהצליח להרוג את הנחש, הגיע לטיפול רפואי במרפאה ומשם הובהל בדחיפות לחדר המיון, ולא שכח להביא עמו את הנחש בידו.

"זה עלול היה להסתיים באסון", הסביר ד"ר טארק יאסין, רופא במחלקה פנימית שטיפל בנזאר. "מאחר והוא לא הגיע בדחיפות לבית החולים, היה חשש לזיהום חמור בתוך גופו שהחל להתפשט וגרם לנפיחות חריגה בידו השמאלית".

בזדאוג קיבל דרך הווריד טיפול מיוחד של נוגדנים, על מנת למוסס את הרעלנים של הנחש. "נאזר יישאר להשגחה על מנת לוודא שאינו מפתח תופעות לוואי", אומר הרופא. הכשת הנחש עלולה לגרום להפרעות בקצב הלב, ולכן אנו עורכים מעקב צמוד וקפדני כדי לייצב את מצבו".

נחש הצפע הארצישראלי נפוץ בעיקר באזור הגליל, הגולן ומישור החוף. הכשת נחש הצפע עלולה לגרום לקטיעת גפיים, כיוון שהארס פוגע בכלי הדם ובמערכת הלימפה. במקרים מסוימים הארס עלול לגרום למוות. ד"ר יאסין מציין כי על הציבור להיזהר מפני הכשת נחשים, בעיקר לקראת חודשי הקיץ החמים. "חייבים לנהוג במשנה זהירות ברגע שאדם הוכש על ידי נחש. הכי חשוב להגיע אל בית החולים על מנת לקבל את הטיפול הרפואי המתאים".

לקריאה נוספת:
נכנסה לחדר - ומצאה פיתון כרוך סביב התינוקת
פעוט החביא ביצים שמצא בחצר - 7 נחשים בקעו מהן
תיעוד מדהים: נחש פיתון בולע לטאה באורך 2 מטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully