וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלקה לפוליטיקה וממשל בבן גוריון לא תיסגר

12.2.2013 / 19:03

ועדת משנה של המועצה להשכלה גבוהה שינתה המלצתה, והמחלקה תוכל לקלוט תלמידים גם בשנה הבאה לאור תיקון ליקויים בהתנהלות אנשיה. "ניסיון הסגירה נבע משיקולים פוליטיים"

חברי ועדת המשנה להבטחת איכות של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) קבעו היום (שלישי) כי הוועדה תשנה את המלצתה למל"ג ותמליץ כי המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון לא תיסגר, ותוכל לקבל לשורותיה תלמידים גם בשנת הלימודים הבאה. ההחלטה התקבלה בעקבות מכתב ששלחו ראשי האוניברסיטה בחודש דצמבר האחרון שבו התחייב המוסד האקדמי לתקן את הליקויים כפי שדרשו חברי הוועדה בעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה התחייבה בפני המל"ג לפעול במהלך שנת הלימודים הנוכחית לגיוס שניים-שלושה אנשי סגל נוספים בהתאם לדרישות ועדת הערכה בינלאומית, והיא תהיה כפופה לביקורת על ידי פרופ' תומס ריסה ופרופ' אלן אימרגוט – חברי צוות מעקב אחר יישום דו"חות האיכות במדע המדינה ויחסים בינלאומיים. השניים יגישו את מסקנותיהם בסוף השנה לוועדת המשנה.

ח"כ זנדברג: ניסיון הסגירה חזר כבומרנג"

לפי שעה החלטת הוועדה שמה סוף לאיומים של המל"ג לסגור את המחלקה, בשל טענות כי היא מוטה פוליטית. את המהלך גינו אנשי אקדמיה רבים שטענו כי יש התנכלות לאנשי המחלקה, המזוהים עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית.

בחודש אוקטובר האחרון ערערה האוניברסיטה על החלטתה של ועדת המשנה לביקורת איכות לסגור את המחלקה בגלל חוסר איזון, לטענת חבריה, במגוון הדעות הדיסציפלינות השונות שמוצגות לתלמידי המחלקה. בדיון השתתף יו"ר הוועדה הבינלאומית של המל"ג, פרופ' תומס ריסה, אשר הציג את שורת הליקויים שעל אוניברסיטת בן גוריון לתקן. נציגי האוניברסיטה הציגו את עמדתם בכתב ובעל פה. הוועדה קבעה כי למחלקה יש שלושה שבועות להגיש התחייבות לתיקון הליקויים – שאכן הוגשה.

חברת הכנסת הטרייה תמר זנדברג (מרצ), דוקטורנטית במחלקה וממובילות המאבק נגד סגירתו, בירכה על ההחלטה. "אני גאה על ההחלטה שהתקבלה לאחר מאבק ציבורי ואקדמי נרחב. ההחלטה היום חשפה את העובדה שניסיונות הסגירה נבעו משיקולים פוליטיים, שלא היה להם דבר וחצי דבר עם איכות אקדמית". לדברי זנדברג, "ניסיונות הסגירה חזרו כבומרנג, כשהתבררה מצוינותה האקדמית של המחלקה". היא הוסיפה כי "ההחלטה החדשה שהתקבלה אחרי כינון הכנסת ה-19 היא סמלית ומהווה תמרור אזהרה לממשלה החדשה לסגת ממדיניות הממשלה הקודמת שהובילה את הפגיעה בחופש הביטוי ובחופש האקדמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully