וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק מת, אחותו חולה - אך משפחתם החרדית נעדרת

11.2.2013 / 21:04

לאחרונה מת אחיה התינוק של פעוטה והשכנים בשכונת מאה שערים טוענים שהיא עצמה חולה בשפעת. המשפחה חברה כנראה בכת השאלים המתבודדת, שנשותיה כונו "נשות הטליבן"

שיתוף פעולה בלתי שגרתי בין המשטרה והחרדים בירושלים: בימים האחרונים מחפשים כוחות משטרת ירושלים אחר בני משפחה חרדית אשר קיים חשש לשלומה של בת המשפחה, פעוטה בת שנתיים וחצי. אל החיפושים הצטרפו גם עסקני העדה החרדית, אך לפי שעה אין זכר למקום הימצאם של בני המשפחה.

ילדים חרדים, מאה שערים.. עומר מירון
ברחבי השכונה הושמעו כרוזים שביקשו לקבל מידע על מקום הימצאם של בני המשפחה. מאה שערים/עומר מירון

האתר "בחדרי חרדים" חשף כי האירוע החל כאשר למוקדי ההצלה הגיעה ביום חמישי האחרון קריאה על תינוק מחוסר הכרה שנמצא בדירה בשכונת מאה שערים בבירה. הכוחות שהגיעו לדירת המשפחה ביצעו בתינוק פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. לאחר מותו של התינוק, נקראו ההורים להגיע לבית החולים כדי להסדיר את שחרור גופתו ולהביאה לקבורה, אך בשל קנאותם הדתית הם סירבו. בסופו של דבר, הצליח עסקן חרדי לארגן פגישה בין המשפחה למשטרה ביום חמישי בערב בדירה בירושלים והגופה שוחררה.

למחרת היום, הגיעו פניות של שכנים שהביעו חשש שגם בת המשפחה, בת שנתיים וחצי, חולה בשפעת. למרות קריאת בית החולים וגופי הרווחה, ההורים סירבו להגיע עם בתם לעבור בדיקות בבית החולים. גם ניסיונות השכנוע של עסקנים בקהילה החרדית לא הועילו והמשפחה דבקה בסירובה להתפנות לבית החולים. במשטרה החליטו לסייע לבית החולים ובמוצאי השבת הגיעו כוחות משטרה לדירת המשפחה. משלא נענו, פרצו השוטרים את הדלת ומצאו את הדירה ריקה מאדם.

חרדים במאה שערים. עומר מירון
בישיבה של העדה החרדית שהתקיימה היום הוחלט על שיתוף פעולה עם רשויות/עומר מירון

כאמור, גם עסקני העדה החרדית נכנסו לתמונה וביום ראשון החלו חיפושים אחרי המשפחה והושמעו ברחבי השכונה כרוזים שביקשו מכל מי שיודע דבר מה על מיקומה של המשפחה להתייצב אצל אחד העסקנים ולמסור את הפרטים הידועים לו. במשטרה מדגישים כי אין חשש לפלילים או להזנחה וכי מטרת החיפושים היא לוודא ששלומם של בני המשפחה טוב. עד כה נערכו חיפושים באזור וייתכן שהחיפושים גלשו גם לאזורים חרדיים אחרים כמו בית שמש, אך ללא תוצאות.

גורם חרדי אמר כי מדובר בזוג חרדי קיצוני שהשתייך ל"כת השאלים", שנשותיה זכו לכינוי "נשות הטליבן" וזכו להכרה לאחר חשיפת ההתעללות של "האם המרעיבה" בילדיה. על פי אמונת חברי הכת, אין לשתף פעולה עם מוסדות המדינה בשום דרך וצורה. חשוב לציין כי קרובי משפחתם של בני הזוג מתנגדים למעשיהם ומסייעים בחיפושים אחריהם מתוך דאגה לשלום הנכדים. גורם חרדי שנכח בהלוויית התינוק סיפר אף שאחת הסבתות מתחה ביקורת על פעילות ההורים בטענה שאם היו לוקחים אותו לבית חולים או אפילו למרפאה בזמן, הם היו יכולים למנוע את מותו.

בישיבה של העדה החרדית שהתקיימה היום הוחלט על שיתוף פעולה עם רשויות החוק במקרה שהורים מסרבים להתפנות לבית חולים. לפי ההחלטה, כל מי שיש לו ילד חולה חייב לקחתו לרופא. עוד נאמר שמי לא יפנה לבית חולים יישא בתוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully