וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים בירושלים זועמים: בעיר הקרח מחללים שבת?

11.2.2013 / 14:07

הסיעות החרדיות הגישו בקשה לקיום הפגנה בצאת השבת נגד המיזם התיירותי, לאחר שתושבים התלוננו על קולות ניסור בשבת. העירייה: 6 פועלים נשארים במתחם לשמור על הטמפרטורה

החרדים שבים לרחובות ירושלים: דווקא עיר הקרח - אחד מהפרויקטים התיירותיים בבירה - מלהיטה את האווירה בין החרדים לחילוניים בעיר המעורבת. בעקבות מידע על כך שבמקום מתבצעות עבודות להקמת המתחם גם בימי שבת, הגישו היום (שני) הסיעות החרדיות בעירייה בקשה למשטרת ירושלים לקיום ההפגנה נגד חילול השבת והערכה היא כי אלפים צפויים לקחת בה חלק.

כסף רב הושקע בפרויקט, במסגרתו נבנתה "עיר" בתוך אולם מקורה ומקורר היטב סמוך לתחנת הרכבת הישנה בעיר ובו ארמונות, גשרים ודמויות ענק – כולם עשויים קרח צבוע. כוונת המארגנים היא לשחזר את הצלחת המיזם מאשתקד והעבודות עליו נמשכות מסביב לשעון. אלא שקולות ניסור קרח שנשמעו בשבתות האחרונות מעידות כי העבודה לא פוסקת, גם בשבת – דבר שמהווה הפרה של הסטטוס קוו בין המפלגות החרדיות בעיר לקואליציה האיתנה של ברקת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסיעות החרדיות מתכננות הפגנה מול המתחם במוצאי שבת. עיר הקרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממידע שהגיע לסיעות יהדות התורה וש"ס המונות ביחד 12 חברי מועצה (מתוך 30) מתברר כי בניגוד למסוכם עמם, מאה עובדים עבדו בשלושת השבתות האחרונות לפחות, כחלק מעבודות ההכנה לפתיחת המתחם למבקרים. אחד התושבים שגר בסמוך והתלונן לחברי מועצת העיר סיפר: "במהלך השבתות האחרונות נשמעים קולות ניסור קרח מתוך המתחם. בשבת האחרונה לעין כל, מלגזה שאותה נהג עובד המתחם, העבירה בלוקים של קרח ממתחם ההכנה של הקרח לתוך מתחם התצוגה. העבודה על פי העדויות נעשתה במהלך השבת על ידי עובדי העירייה".

חברי המועצה החרדים גורסים כי מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס קוו, בכך שגורמים עירוניים מזמינים עבודות הכרוכות בחילול שבת בפרהסיה. אמש כבר החלו רבני השכונות בעיר לקרוא לתושבי העיר החרדים להגיע בהמוניהם להפגנה שתערך עם צאת השבת מול מתחם עיר הקרח. היום כאמור, הוגשה בקשה לקיום ההפגנה שצפויה למשוך תושבים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרה של הסטטוס קוו? פועל במתחם הקרח בבירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אשר מישאלי חבר מועצת העיר ירושלים ודירקטור בחברת אריאל, הביע זעזוע ושאט נפש. לדבריו, זאת לא הפעם הראשונה שהוא מוחה על חילול שבת: "פעם שעברה הייתה בסמיכות לכותל עם פסטיבל האורות וביקשתי לקבל נתונים על הנעשה. במידה וישנו כאן חילול שבת ביודעין - אזי אבקש שמישהו יסיק מסקנות. כמו כן, יש לקנוס קנס כבד את החברה המפעילה ולהפסיק את קניית השירותים ממנה".

יוסי דייטש, ממלא מקום ראש עיריית ירושלים: "מה שידוע לנו עד כעת מתושבים המתגוררים בשכונות הסמוכות זה שהייתה פעילות במתחם בעיצומו של יום השבת, במידה וכן יתקיים חילול שבת הדבר חמור ביותר ואסור לנו כסיעות החרדיות בעיר לעבור על כך בסדר היום, סיעה יהדות התורה תתכנס בדחיפות לדיון איך לפועל ולהגיב בעניין".

מחברת אריאל (חברה בת של עיריית ירושלים המפעילה את הפרויקט, י"א) נמסר בתגובה: "בעיר הקרח מעסיקים 40 אמנים סיניים. הם לא עובדים בשבת. רק שישה סינים נשארים במתחם כדי להשגיח על הטמפרטורות במקום ועל מכונות הקרח".

עיר הקרח בירושלים. נועם מושקוביץ
מיזם תיירותי שמושך תושבים רבים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully