וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאו עבודות אמנות מיניות של המורה – והוא פוטר

6.2.2013 / 18:40

תלמידים בבית ספר בחולון איתרו סרטונים של המורה עם התכנים המיניים ברשת האינטרנט. "אני רוצה להמשיך ללמד", טען. משרד החינוך: עבודתו הופסקה משיקולים מקצועיים

מורה מחליף לאמנות בבית ספר בחולון פוטר לאחר שתלמידים מצאו סרטונים אמנותיים שיצר ובהם תכנים מיניים. המורה פוטר יממה לאחר שהתלמידים מצאו את הסרטונים, וזאת למרות שהוא לא שידל אותם לחפש את הסרטונים, והיה סבור שעמוד הפייסבוק הפרטי שלו חסום בפני משתמשים שאינם חבריו.

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר המורה ג' כי "באותו יום שפוטרתי, ב-28.11, ילדים בשכבה נכנסו לפייסבוק שלי - למרות שחשבתי שהוא חסום - ראו עבודות שלי ועשו חיפושים בגוגל עליי, וכמובן נתקלו בעבודות שלי. זה קרה בבוקר, אבל הבנתי שזה קורה רק בסוף היום כשהתפרצו לכיתה שלי עשרות ילדי כיתה ז' עם הסרטונים על האייפונים שלהם. חלק מהתלמידים העירו כל מיני הערות, על סף הטרדה מינית, ואחרי 20 דקות נכנסה המנהלת והצליחה לפזר אותם. אז התכנס כל הצוות לישיבת חירום. היה ברור שיפטרו אותי. הכותרת של הישיבה הייתה: 'איך אנחנו ממזערים נזקים ואיך מתווכים את זה לילדים'. באותו זמן אני כבר חסמתי את כל הסרטים כדי שילדים לא יוכלו לראות. הישיבה הסתיימה אחרי שעה וחצי, ולאחר שחזרתי הביתה קיבלתי טלפון מהמנהלת שהודיעה לי שלא אוכל לחזור".

במייל ששלחה מנהלת בית הספר להורי התלמידים נכתב: "היום הייתה סערה בבית הספר עקב כניסה של תלמידים ללינקים ולפייסבוק של ג', מורה מחליף לאמנות. ג' הוא אמן וידיאו. הפרסום באינטרנט הוא חלק מתהליך העבודה שלו. האומנות שלו כוללת, בין היתר, גם דימויים ומראות קשים לצפייה ולא ראויים לחשיפה בפני ילדים מתחת לגיל 18. ילדים פנו אלינו, חברי הצוות, ויידעו אותנו על קיומן של אותן עבודות וידיאו. קיבלנו את תלונות הילדים. הוחלט ש-ג' לא יחזור לבית הספר. עירבנו גם גורמים מוסמכים וטיפוליים על מנת להתייעץ לגבי אופן הטיפול הראוי במקרה. מחר נשוחח עם הילדים על הנושא. בלב השיח תהיה הקשבה לילדים, התייחסות לחרדות שלהם והעברת מסרים חשובים לגבי האחריות שלנו כמבוגרים כלפיהם".

"יש שם סוג של הכפשה של השם שלי"

ג', שלימד בבית הספר במשך שלושה חודשים, זועם. "הם קוראים לזה בהסכמה", הוא אומר. "לא הייתה שם הסכמה, יש שם סוג של הכפשה של השם שלי. זה מרתיח אותי, האופן שבו מציגים אותי כאיזה מישהו שבא ותקף או חשף את הילדים. לא אמרתי לילדים לחפש את מה שאני עושה. הייתה התנערות, זה היה מאוד בעייתי. מבחינת בית הספר זו כן אשמתי, כך הם ראו את זה. לדברי המנהלת, מרגע שנכנסתי לבית ספר הייתי צריך להוריד את כל הלינקים. ניסיתי להסביר שזו הדרך שלי לתקשר ולשלוח לאוצרים בתערוכות את העבודות".

ג' מספר כי הוא עדיין איננו יודע אם יגיש תביעה נגד בית הספר, והוא עובד כעת כעורך וידיאו. "אני רוצה להמשיך ללמד. זה משהו שמאוד נהניתי ממנו, ואני מרגיש שיש לי המון מה לתת", הוא מסכם.

ממשרד החינוך נמסר כי "מבדיקה שנערכה בנושא עולה כי מדובר במורה אשר נקלט על ידי מנהלת בית הספר במעמד של מורה זמני מחליף. יצוין כי המנהלת החליטה להפסיק את עבודתו לפני כחודשיים מתוך שיקולים מקצועיים. ההחלטה התקבלה במשותף בין מנהלת בית הספר לבין המורה עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully