וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: המדינה מפלה זוגות גאים בנושא הפונדקאות

השופטת אסתר חיות מתחה ביקורת על הרשויות ואמרה כי החוק, שלא מאפשר לבצע את הליך הפונדקאות בארץ, "חוסם את דרכם של הרבה מאוד זוגות, לא רק הומוסקסואליים"

בג"ץ דן היום (ראשון) בעתירותיהם של שני זוגות הורים חד-מיניים שהביאו ילדים לעולם באמצעות פונדקאות בארצות הברית, נרשמו במדינה כהורים ביולוגיים של ילדיהם, אולם בשובם לארץ סירב משרד הפנים לרשום אותם ככאלה. משרד הפנים דרש כי יעברו בדיקת רקמות שתעיד על קשר של אחד מבני הזוג לתינוק, זאת על אף החלטת בית המשפט בארצות הברית, שהכיר בהורותם ואף הורה על הנפקת תעודת לידה עם שמות ההורים. על פי החוק בישראל, יחידים וזוגות חד-מיניים אינם מורשים לבצע הליך פונדקאות בישראל, ועל כן נדרשים לבצע את ההליך בחו"ל.

במהלך הדיון מתחה השופטת אסתר חיות ביקורת על המדינה שלא מאפשרת לזוגות חד מיניים לבצע את ההליך בישראל. "החוק חוסם דרכם של הרבה מאוד זוגות להליך של פונדקאות, לא רק של הומוסקסואליים", אמרה חיות. "מדובר באנשים שהם אזרחים טובים ומועילים והחוק בישראל לא נותן להם פתרון".

בתוך כך פסק היום שופט בית משפט לענייני משפחה ברמת גן, נפתלי שילה, כי בהליך פונדקאות המתבצע בחו"ל תקבע הורות האם כמו שנקבעת הורות האב, וזו לא תצטרך לאמץ את ילדתה, כפי שנהוג היה עד כה. יש לציין כי מדובר בהחלטה שלישית של בית משפט בנושא, אך משרד הפנים עדיין מקשה על הורים המבקשים לרשום ילדיהם על פי בדיקת רקמות בלבד.

עוד טען שילה כי המצב המשפטי כיום מאפשר קביעת הורות לזוגות שביצעו את ההליך בחו"ל ביתר קלות, ולפיכך על המדינה לקבלו. "מן הראוי לשוב על קריאתנו כי הליכי הפונדקאות בחו"ל יעוגנו ברגולציה מתאימה וייושמו הגנות וערובות מתאימות שמטרתן לשמור על זכויותיהן של הפונדקאיות ועל תקינות ההליך כולו מצד כל הנוגעים בדבר. ואולם עד אז, ומשהנתבע מכיר באבהותו של בעל המטען הגנטי בפונדקאות חו"ל, יש להחיל דין שווה אף על אימהותה של בעלת המטען הגנטי", סיכם החלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully