וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו למנוע פינוי דיירת בפתח תקווה - ונעצרו

31.1.2013 / 23:26

4 פעילים התייצבו בביתה של רבקה לוי בת ה-61 מפתח תקווה, משם הוצאה לרחוב הגשום בידי שוטרים. "אין לי כסף, לא יודעת מה לעשות". עמידר: "אם חד-הורית תאכלס את הדירה"

"הם הכניסו אותי לצרה צרורה ואני לא יודעת מה לעשות. אני הולכת לישון אצל חברה, ואחר כך אתחיל לחפש מקום. אני לא יודעת איפה אני יכולה להיזרק בינתיים. אין לי כסף. אני מרוויחה בסך הכל 3,000 שקלים, ואין לי אפשרות לשכור דירה עם משכורת כזו בשום מקום. אין לי מושג מה אני יכולה לעשות". את הדברים האלה אמרה היום (חמישי) רבקה לוי, בת 61 מפתח תקווה, שפונתה מדירת עמידר שבה התגוררה על ידי כוחות משטרה ויס"מ. ארבעה פעילים חברתיים שנכחו בדירה בשעת הפינוי נעצרו ונלקחו לחקירה.

לוי בת ה-61 מתגוררת בדירה ברחוב ברנר בעיר מזה ארבע שנים, אך לטענת עמידר היא אינה זכאית לכך, והזכאות רשומה על שם בעלה לשעבר, שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה. רותי לביא, שמלווה את המקרה למעלה משנה והגיעה היום לדירתה של לוי, אמרה היום כי מדובר בשערורייה. "האישה הזו התגרשה מבעלה, אבל כארבע שנים היא סעדה אותו בעקבות מחלה קשה, ועל פי החוק היא מוכרת כידועה בציבור", הסבירה לביא. "לא הגיוני שטוענים שאין לה הוכחות לכך מכיוון שאין להם למשל חשבון משותף. היא מרוויחה פרוטות כעובדת משק בית. בשנים האחרונות היא סעדה אותו, שילמה את שכר הדירה לעמידר, שילמה על תרופות ודאגה לכל. בסכומים הזעומים שהיא הרוויחה לא הגיוני לדרוש ממנה לפתוח חשבון בנק".

הנושא נדון בוועדות השונות, שדחו את בקשתה לזכאות בדיור מוגן. לדברי לביא, לוי הייתה מוכנה להתפשר ולעבור לדיור מוגן, אך גם בקשה זו נדחתה בסופו של דבר. "האישה הזו הייתה מוכנה לא להילחם על הדירה הזו ולעבור לדיור מוגן – כמו שהבטיחו לה. היא מילאה טפסים וכעבור זמן לא קצר, למרות ההבטחות, החזירו לה תשובה שלילית בטענה שרק בעוד חצי שנה היא תגיע לגיל שבו זכאים לדיור מוגן. היא ביקשה דחייה בביצוע הפינוי, אך הם לא הסכימו. היא מקבלת כרגע רק 500 שקלים עזרה בשכר דירה וזה לא מספיק לכלום, למרות שהיא עובדת ומרוויחה מעט מאוד ממשק בית".

"ביקשנו שהשוטרים ימתינו, אבל הם סירבו"

בימים האחרונים התגייסו לעזרתה של לוי פעילים המזוהים עם המחאה החברתית והפיצו ברשת הפייסבוק קריאות נגד הכוונה לפנותה. בשעות הבוקר הגיעו עשרה פעילים של הדיור הציבורי לדירתה והתבצרו במקום כדי למנוע את הוצאתה מהדירה. כמה שעות אחר כך הגיעו נציגי ההוצאה לפועל בליווי שוטרים. לדברי לביא, למרות בקשותיהם והניסיון של חברי כנסת ונציגי העירייה לעכב את הפעולה, השוטרים החלו בפינוי באופן מיידי. "ביקשנו מהשוטרים שימתינו מספר דקות כי חברי כנסת שהיינו איתם בקשר טלפוני ביקשו לברר את הנושא, אבל הם סירבו. גם נציגי עיריית פתח תקווה ביקשו להמתין כדי שינסו להסדיר את העניין, אבל השוטרים פעלו בברוטליות והוציאו את כולם תוך כדי שימוש באלימות. היא סיפרה כי "היא פונתה מהמקום לרחוב הגשום. אין לה לאן ללכת, הילדים שלה גרים בצפון ואין לה פתרון לדיור אחר".

הצפות בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
"היא פונתה לרחוב הגשום, הילדים שלה גרים בצפון"/שלומי גבאי

גורמים בחברת עמידר אמרו היום לוואלה! חדשות כי הם מטפלים בנושא זה זמן רב. לדבריהם, "גברת לוי התגרשה מהמנוח שהיה זכאי לדירה כבר בשנת 1975 וגרה במקום אחר". לטענתם, היא שבה להתגורר בדירה רק לאחר שבן הזוג לשעבר הלך לעולמו, ולכן, על פי הקריטריונים של עמידר, היא לא זכאית לדירה וגם לא לדיור מוגן. "עניינה נדון בוועדה הציבורית ובוועדה העליונה, ובקשתה נדחתה", אמרו, "גם בית המשפט פסק בנושא ונתן לה ארכה של 150 ימים כדי להתפנות מהדירה, והיא לא עשתה זאת עד המועד שנקבע". הגורמים ציינו כי לעמידר יש בסך הכל 50 אלף דירות, שמשפחות רבות ממתינות בתור לדירות שיתפנו. "ספציפית לדירה הזו ממתינה אם חד-הורית עם שלושה ילדים, ומחובת החברה לדאוג לזכאים לפתרון", הסבירו.

הפעילה לביא דחתה את הטענות הללו מכל וכל. "לספר לנו שיש יותר מסכנים זו שערורייה", אמרה. "עצם הרעיון להוציא אנשים ולהכניס מישהו במקומם בשיטת 'המיטה החמה' הוא בלתי נסבל".

מחברת עמידר וממשרד השיכון נמסר כי "בית המשפט קבע חד-משמעית כי מדובר בפולשת אשר אינה זכאית להתגורר בדירה ודחה את כל טענותיה לפיהן הייתה הידועה בציבור של המנוח. בית המשפט קבע כי על גברת רבקה לוי לפנות את הדירה בתוך 150 יום, אך היא פעלה בניגוד להחלטה זו. יש לציין כי גברת לוי זכאית לסיוע בשכר דירה. חברת עמידר מחויבת לפעול בהתאם לפסיקת בית המשפט. חשוב להדגיש כי בדירה תאוכלס בקרוב זכאית לדיור ציבורי, אם חד-הורית לשלושה ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully