וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס ארקיע ביצע נחיתת חירום בנתב"ג

13.1.2013 / 13:01

בשל חשש כי פרצה אש במנועו, נחתה טיסת ארקיע מאילת, ועליה 67 נוסעים, בנחיתת חירום. מצב חירום בדרגה 2 הוכרז בשדה התעופה, וכוחות הצלה רבים עשו דרכם למקום. אין נפגעים

מצב חירום בדרגה 2 הוכרז בצהריים (ראשון) בנמל התעופה הבינלאומי בן גוריון, לאחר שמטוס ATR של ארקיע, בטיסה מאילת, הודיע כי פרצה אש במנועו. המטוס, ועליו 67 נוסעים, ביצע נחיתת חירום מוצלחת בשדה התעופה, ולא היו נפגעים. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בתקלת חיווי שווא. בשל מצב החירום, עשו צוותים רבים של כוחות ההצלה את דרכם לנמל התעופה, אך למרבה המזל, כאמור, הם לא נדרשו לטפל בנפגעים.

המטוס היה בדרכו לשדה דב בתל אביב, אז התגלתה התקלה, אך הטייסים הצליחו לכבות את המנוע תוך כדי טיסה. בהמשך ירדו הנוסעים מהמטוס.

נוסעי טיסת ארקיע שנחתה נחיתת חירום עוזבים את נתב"ג, ינואר 2013. יותם רונן
הנוסעים יורדים מהטיסה, היום/יותם רונן

מחברת ארקיע נמסר כי "במטוס ATR שעשה דרכו מאילת לשדה דב נדלקה נורית חיווי המצביעה על אש באחד המנועים. הטייסים פעלו על פי הנהלים והכריזו מצב חירום. המטוס נחת בשלום בנתב"ג. הטייסים דיווחו לאחר הנחיתה כי לא זיהו סימני אש מהמנועים. ההנחה היא כי מדובר בתקלת חיווי שווא. המטוס נבדק בשעה זו".

לאחר הנחיתה תיארו הנוסעים את מה שאירע במהלך הטיסה. רות וורצברגר סיפרה כי "הקדימו לנו את הטיסה במקרה ולא היה לנו נח במושב ששמו אותנו והעבירו אותנו ליד דלת החירום. במהלך הטיסה הודיעו לנו שצריך לבצע נחיתת חירום והדריכו אותנו איך להתנהג ואיך לחלץ נוסעים. הודיעו לנו שהמנוע כבה ושצריך לנחות נחיתת חירום. הדיילות היו קצת בלחץ וגם חלק מהנוסעים".

"הודיעו לנו שמנוע אחד הפסיק לעבוד ושיוצא ממנו אש", סיפרה שילת מגנזי בת 16 מבת ים, "אמרו לנו לשים ידיים על הראש ושנוחתים בנתב"ג במקום בשדה דב. כשנחתנו הייתה הרבה המולה, היו הרבה אמבולנסים וכיבוי אש".

נוסעי טיסת ארקיע שנחתה נחיתת חירום עוזבים את נתב"ג, ינואר 2013. יותם רונן
כנראה תקלה בנורית. הנוסעים בנתב"ג היום/יותם רונן

לדברי מתן מרמת גן, הכל עבר בצורה טובה. "אמרו שיש חשד לשריפה במנוע כיבו את המנוע והיה בסדר לא היה לחץ. הדיילים הרגיעו ובסך הכל היה בסדר". הדר, המתגוררת במושב בית יצחק, סיפרה שתחזור לטוס עם חברת ארקיע. "המנוע השמאלי לפי מה שהבנתי הפסיק לעבוד, היה קצת מלחיץ אבל הטייסים נהדרים. היחס ואיך שהם אמרו את הדברים זה היה יוצא מן הכלל, אני אחזור לטוס איתם".

בחודש יולי האחרון ביצע מטוס של חברת ישראייר שהגיע מאילת נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון בגלל מנוע שכבה במהלכה. כוחות הצלה רבים הוזעקו לשדה התעופה לקראת היערכות לנחיתה, שהסתיימה גם אז ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully