וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא החורף: התנחלות ניתקה מאחז סמוך מחשמל

יהושע בריינר

10.1.2013 / 12:48

בכפר אלדד טוענים כי תושבי "מעלה רחבעם" חייבים להם 140 אלף שקלים על שימוש בחשמל שלהם. במאחז זועמים: "מי מסוגל לנתק חשמל כשבחוץ סערות וסופות?"

למרות הסערה המתחוללת בימים האחרונים, כ-20 משפחות המתגוררות במאחז הלא חוקי מעלה רחבעם שבגוש עציון מצויות ללא חשמל וללא חימום זה שלושה ימים, לאחר שההתנחלות השנייה ניתקה שלשום את הזרם ליישוב בשל סכסוך על חוב כספי. הלילה (חמישי) צנחו הטמפרטורות ביישוב, שמומן בחלקו על ידי המדינה, כמעט עד אפס מעלות, אבל בשל ניתוק החשמל כמחצית מהמשפחות עזבו את היישוב, ואחרים שבחרו להמשיך ולהתגורר במקום נאלצו להסתדר בעזרת תנורי גז. "זה טירוף", אומר אחד התושבים, "אין להם לב?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין להם לב?". המאחז מעלה רחבעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאחז נמצא זה כשנה בסכסוך מתמשך עם ההתנחלות השכנה, כפר אלדד, וכן עם המועצה האזורית גוש עציון. תושבי המאחז "מושכים" חשמל מכפר אלדד - מה שגורם ללא מעט בעיות, ובסוף השבוע האחרון הודיעה מזכירות כפר אלדד כי עקב התחזית החורפית ובשל חוב של 140 אלף שקלים של המאחז ליישוב, ינותק החשמל המגיע למאחז. שלשום מימשו בכפר אלדד את האיום, ניתקו את הזרם והותירו את המשפחות ללא חשמל. "מי מסוגל לנתק חשמל כשבחוץ סערות וסופות?", שואל דרורי בר לבב ממעלה רחבעם. "אין בעולם דבר שכזה, לנתק ליישוב שלם את הזרם ובטח בשבוע שכזה. חצי מהיישוב עזב להורים ומי שנותר נאלץ להתמודד עם קור אימים. אין מים חמים, אי אפשר להתקלח, האוכל במקרר נהרס ואי אפשר לתפקד. חזרנו לתקופת האבן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חצי מהיישוב עזב להורים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי בר לבב, בפועל דווקא כפר אלדד הוא שחייב להם כסף, ומדובר בניסיון של המועצה לכפות על תושבי מעלה רחבעם להפוך לאגודה שיתופית ולא לעמותה כפי שהיא כיום. "זו בושה שמנתקים את החשמל באמצע החורף בשביל לאלץ אותנו להיכנע", הוא אומר. אורי כרמיאל, מזכיר כפר אלדד הסבר אחר. "במשך שנה שלמה הם משכו מאתנו חשמל בצורה פירטית", הוא מסביר. "זה גרם לכך שהיו לנו קצרים ובעיות בחשמל ומעבר לכך, הם חייבים לנו למעלה ממאה וארבעים אלף שקלים. מכיוון שהחשמל בקושי מספיק למאה המשפחות ביישוב שלנו, הודענו להם שלקראת הימים הקרובים ננתק אותם מהחשמל. מה עדיף, שבימים האלה של החורף החשמל אצלנו ייפול ולא יהיה חימום למאה משפחות שלנו בגלל 15 משפחות שהתחברו לקו שלנו בצורה פירטית? הם פרזיטים. נתנו להם גנרטור חלופי לימים הקרובים אבל אפילו סולר הם לא מוכנים לקנות".

מהמועצה האזורית גוש עציון לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully