וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך חילצו לוחמי 669 תושבים שבתיהם הוצפו

לוחמי 669 נחלצו אמש לעזרתם של תושבים בבאקה אל-גרבייה ובטייבה שנתקעו עקב ההצפות בסערה הנוכחית. ברשת הקשר נשמעים הלוחמים: "הם בתוך המים יותר מדי זמן"

צילום: דו"צ, עריכה: טל רזניק

מזג האוויר הסוער שמלווה את ישראל הצריך אתמול גם התערבות של צה"ל בפעולות החילוץ. בתיעוד שפרסם היום (רביעי) דובר צה"ל נראים לוחמי 669 מחלצים תושבים שבתיהם הוצפו בבאקה אל-גרבייה ובטייבה. "יש מעין אי שנמצא מעבר לכבל מתח. תנסה לראות אם מתוך האי הזה אתם יכולים להגיע ומשם לחלץ את הפצועים", נשמעים הלוחמים ברשת הקשר. "הם לא בריאים במיוחד, הם שם בתוך המים יותר מדי זמן".

בבאקה אל גרבייה, המסוקים ועליהם צוותי יחידת 669 פעלו לחלץ 15 בני אדם שנתקעו על גג צריף בשטח פתוח - כאשר מי שיטפון איימו לסחוף אותם. הם חולצו אחד אחד בכבל על ידי מסוק היסעור. ההחלטה לחלצם באופן מוסק התקבלה לאחר שלא התאפשרה גישה לאזור על בסיס הצירים. כל הלכודים שחולצו קיבלו טיפול רפואי ראשוני על ידי פרמדיקים של מגן דוד אדום, ושישה מהם פונו במצב קל לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהם סובלים מהיפותרמיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעבור זמן קצר נדרשו אנשי כוחות ההצלה לחילוץ נוסף בבאקה אל גרבייה – כאשר שלושה בני אדם שנסעו ברכב פרטי נלכדו בזרם. הרכב בו נסעו השלושה כוסה במים עד הגג, והנוסעים נאלצו לעלות על גג עד שהמחלצים יגיעו.

בטייבה הצליח מסוק לפנות משפחה מביתם שהוצף. בסך הכל חולצו על ידי הכוחות שני הורים וחמישה ילדים. המשפחה הועברה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה על ידי מסוק צה"ל, כולם במצב קל, כשהם סובלים מהיפותרמיה. מלבד זאת, ארבעה בני אדם שנתקעו על גג רכב בתוך שיטפון חולצו בכבל על ידי מסוק ינשוף. אחד מהם פונה לבית החולים בילינסון. בנוסף, קשיש נכה מחולץ מבית שהוצף בגובה של חצי מטר בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully