וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי אוטיסטים הפגינו בבירה: המדינה מגלה אטימות

ההורים נושאים שלטים בהם כתוב, בין השאר, "שרה, תעזרי לאמהות". אב לילד אוטיסט: "אין לנו חיים רגילים". ממשרד ראש הממשלה נמסר כי המנכ"ל לוקר ייפגש עם ההורים בשבוע הבא

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

עשרות הורים לילדים הלוקים באוטיזם ובני משפחותיהם הפגינו בצהריים (שישי) מול בית ראש הממשלה בירושלים בקריאה לחקיקת חוק שיסדיר זכויות לאוטיסטים. במסגרת המאבק, שהוחלט לצאת אליו לפני שבועיים בשיתוף עם עמותת אלו"ט, דורשים ההורים תוספת תקציב של 60 מיליון שקל, לאחר שהתקציב לאוטיסטים לא עודכן זה עשור ומספר המאובחנים עם אוטיזם עלה פי 50.

הורי האוטיסטים: "לא צריכים להיאבק על הזכויות". שלומי גבאי
הפגנה למען האוטיסטים, לפני כשבועיים/שלומי גבאי

המפגינים נושאים שלטים בהם "שרה, תעזרי לאימהות", "אוטיזם 1 מ-100", "גם לילד האוטיסט שלי מגיע עתיד" ו"אוטיזם זה מולד, אטימות זה נרכש", וצועקים "ביבי ביבי זה לא צחוק, האוטיסט זקוק לחוק". רבקה טובלי, אם לילד אוטיסט, אמר כי "המדינה נוטשת אותנו ומשאירה אותנו לבד. לילד אוטיסט השפעה רחבה על כל המשפחה, כך שהסיוע שאנו מבקשים, שהוא לא מותרות, אלא דברים מינימליים, ישפיע על כולנו". לדבריה, "כל חברה אנושית מבינה את חשיבות הדבר ואנחנו רוצים שגם במדינת ישראל יכירו בכך".

גם חיים טל, שבנו דודי לוקה באוטיזם, אמר כי "הורים לילדים אוטיסטים לא יודעים מה הם חיים רגילים, כשילד בן 20 מתנהג כמו ילד בן שנתיים. ארבעת ילדי עזבו את הבית אבל דודי יישאר איתנו תמיד – ילד נצחי הזקוק לטיפול צמוד. יש לנו קשיים עימם אנו מתמודדים, אך אם המדינה יכולה להקל עלינו בחלק מהדברים – היא צריכה לעשות את זה". טל טוען כי עד כה המדינה גילתה אטימות "ואחרי כל השנים הללו, עכשיו אנו מבקשים עזרה. אני כאן בשם הילד שלי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יחימוביץ': אפעל לחקיקה המסדירה את זכויות האוטיסטים

במהלך ההפגנה הוציא משרד ראש הממשלה הודעה לפיה מנכ"ל המשרד הראל לוקר ייפגש בשבוע הבא עם נציגי הורים במטרה לבדוק כיצד ניתן לסייע לבקשותיהם. במקביל, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ התייחסה להפגנת ההורים ואמרה כי "חבל שהורים לילדים אוטיסטים צריכים לכתת רגליהם להפגנה מול בית ראש הממשלה כדי שילדיהם יקבלו את המובן מאליו". היא הוסיפה: "לצערנו, מספר הילדים האוטיסטים גדל והתקציב לא גדל בהתאמה וילדים ובוגרים רבים נותרים בלא טיפול הולם שעה שהוריהם משעבדים את חייהם במסירות לטיפול בצרכיהם הבסיסיים". לדבריה, "מדינה נאורה נמדדת ביחסה לחסרי הישע וזוהי חובתה של המדינה להעניק טיפול הולם לאוטיסטים". יחימוביץ' התחייבה כי תפעל לחקיקה המסדירה את זכויותיהם של האוטיסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully