וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נחשפה חוליה שתכננה לחטוף ישראלי

25.12.2012 / 17:34

כתבי אישום הוגשו נגד שני פעילי החזית העממית שהודו כי התכוונו לחטוף חייל או אזרח לצורך ניהול משא ומתן לשחרור מזכ"ל הארגון העצור בישראל. שמונה פעילים נוספים נעצרו

שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה"ל חשפו לאחרונה תשתית טרור של ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" באזור רמאללה וכפרי בנימין, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. על פי כתבי האישום שהוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה, חברי החוליה תכננו לחטוף ישראלי ולנהל משא ומתן לשחרורו של מזכ"ל הארגון, אחמד סעדאת, הכלוא בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכננו שני תרחישים אפשריים לחטיפה. מוחמד זיתון ואשרף אבו עראם/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני הפעילים המרכזיים שנעצרו במסגרת החקירה הם אשרף ח'ליל אבו עראם, תושב רמאללה בן 26 האחראי על הקמת החוליה ומוחמד זיתון, גם הוא תושב רמאללה בן 26 שגויס לחוליה. השניים הודו בחקירתם בשב"כ כי התכוונו לבצע פיגוע חטיפה לצורכי מיקוח על מנת לשחרר את סעדאת. לשם כך, על פי כתבי האישום, יצר אבו עראם קשר עם סוחר נשק, בניסיון להשיג ממנו שני אקדחים ורובה אוטומטי.

מחקירתם עלה כי חברי החוליה תכננו שני תרחישים אפשריים לביצוע החטיפה. האחד, פיגוע משולב של ירי לעבר כוחות צה"ל ובמקביל חטיפת חייל; השני, חטיפת אזרח ישראלי שממתין לטרמפ באזור צומת ג'ית בשומרון. השניים תכננו להעביר את החטוף ברכב מסחרי ולהחביאו בדירת מסתור בכפר עקב, שבפאתי העיר רמאללה.

אחמד סעדאת, מזכ"ל ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין העצור בישראל. AP
תכנן את רציחתו של שר התיירות לשעבר רחבעם זאבי. אחמד סעדאת/AP

כתבי האישום מייחסים להם, בין היתר, עבירות של קשירת קשר לחטיפת חייל ושל ביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת. בית הדין הצבאי הורה לעצור את השניים עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם. בנוסף, במסגרת חשיפת התשתית, נעצרו שמונה פעילים נוספים אשר הודו בביצוע פעילות ארגונית במסגרת "החזית העממית", הכוללת הפרות סדר וטרור עממי נגד כוחות צה"ל.

אחמד סעדאת מונה למזכ"ל החזית העממית בשנת 2001, לאחר שהמזכ"ל הקודם אבו עלי מוסטפא חוסל בסיכול ממוקד. כנקמה על החיסול, תכנן סעדאת את רציחתו של שר התיירות לשעבר רחבעם זאבי. לאחר ההתנקשות, נמלט סעדאת למוקטעה ברמאללה ובמסגרת "הסכם רמאללה" נכלא בכלא ביריחו. בינואר 2006 נמלטו הסוהרים הבריטים והאמריקאים ששמרו עליו מחשש לחייהם וצה"ל צר על הכלא ולכד את סעדאת. בתום משפט צבאי נגזרו עליו 30 שנות מאסר. מאז נעשו ניסיונות לשחררו, גם במסגרת עסקת שליט, אך ממשלות ישראל סרבו פעם אחר פעם לדרישות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully