וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האדמו"ר מוויז'ניץ: "אל תתייצבו לצו ראשון"

22.12.2012 / 22:00

הרב ישראל הגר ניצל את תפילת השבת להבהיר לחסידיו: "אל תגיעו גם לצו השני או השלישי. אם רוצים – שיאסרו אותי". עמותת חדו"ש: "לעצור התקציבים לחולב עטיני המדינה"

גם האדמו"ר מוויז'ניץ קורא לחסידיו שלא להתייצב לצו הראשון בלשכת בגיוס: לאחר שהפלג הקיצוני "העדה החרדית" והרב שמואל אוירבך, ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, יצאו לאחרונה בקריאה לבחורי הישיבה שלא להתייצב לקריאה, הגיע תורו של הרב ישראל הגר, מנהיג קהילת ויז'ניץ בבני ברק, מחצרות החסידים הגדולות בישראל. כפי שפורסם באתר החרדי "כיכר השבת", היום (שבת) נשא האדמו"ר דברים בפני מתפללי בית הכנסת והביע התנגדות נחרצת לאפשרות של לבישת מדים.

חרדים מגיעים להתגייס בבקו"ם יום אחרי פקיעת חול טל, בקו"ם, יולי 2012. יותם רונן
חרדים בלשכת הגיוס בחודש אוגוסט האחרון/יותם רונן

בדרשתו היום נשמע האדמו"ר אומר כי "בעבר חשבתי והבדלתי בין המקרים, אך לאחרונה שמעתי על מקרים מבהילים שאירעו שם ואני מורה לכולם: אל תתייצבו לא בצו ראשון, לא בשני ולא בשלישי. יש לי אחריות לכלל ישראל, ולא רק לחסידי ויז'ניץ, ואני אומר לפרסם את הדברים בשמי. בחור שיסרב להתייצב - שיאמר 'הרבי מוויז'ניץ הורה לעשות כן'. אני לוקח אחריות, ואם רוצים – שיבואו לאסור אותי". האדמו"ר בן ה-67 כינה את הגיוס לצה"ל "גזרה" ואמר שהוא לא מפחד מההשלכות של אמירותיו. "איננו מפחדים מללכת לכלא, ואם צריך – נלך בתופים ובמחולות. מדובר בגזרה קשה ונוראה, ועלינו לעמוד כחומה בצורה כנגדה".

בהמשך קישר הרב ישראל הגר את דבריו לבחירות הקרבות. הוא קרא להגדיל את הכוח החרדי והורה לכלל הציבור לפעול למען הדבר. "בחורים (תלמידי ישיבה שאינם נשואים, ש.ב) - שילמדו להצלחת המערכה, ואילו אברכים - שיעבדו בשעות בין הסדרים (זמני הלימוד, ש.ב.)". הוא הוסיף וקרא גם לתושבי חו"ל שאין להם זכות הצבעה וביקש שיפעלו למען הצלחת המפלגות החרדיות בבחירות.

ישיבה שבה למד יונתן סנלדר בית יחיאל , מרץ 2012. עומר מירון
קרא לבחורים ולאברכים לפעול להצלחה בבחירות/עומר מירון

כזכור, הנושא עלה לאחר שנמסר לאדמו"ר על בדיקות ושינוי המדיניות בלשכת הגיוס באשר לבחורי הישיבות. הדבר החל בבדיקות רפואיות שלא היו מקובלות בעבר והמשיך בקביעת מועדי גיוס עבור הבחורים, שהיו רגילים להגיע לבסיס בתל השומר רק במטרה לדחות את גיוסם.

בעקבות הדברים קרא הערב מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עורך הדין אורי רגב, "לעצור כל תקציב למוסדות חסידות ויז'ניץ בתגובה לדברי ההסתה וההמרדה של האדמו"ר". לדברי רגב, "האדמו"ר הוא מנהיגם של כל מוסדות החסידות, שמרבים לחלוב את עטיני התקציבים של המדינה. לא ייתכן שהזרמת התקציבים תימשך כסדרה בעוד האדמו"ר קורא להפרת חוק המונית. הגיע הזמן להפריד בין המשתמטים לתקציבי המדינה. זו הדרך היחידה שבה יש סיכוי להשיג שוויון בנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully