וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידוענים בסרטון נגד הדרת נשים: "לא יסלקו אותי"

10.12.2012 / 10:52

עינת שרוף, חני נחמיאס, שמיל בן ארי ואחרים קוראים בסרטון שהפיצה עמותת חדו"ש לרגל יום הזכויות לאזרח, לחוקק חוק שיהפוך את הדרת הנשים לעבירה פלילית

באדיבות עמותת חדו"ש

המלחמה נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי עולה שלב: עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, הפיצה היום (שני) ברשת סרטון נגד הדרת נשים בישראל, בהשתתפות מספר ידוענים שקוראים: "אך אחד לא יסלק אותי". תופעת הדרת נשים בציבור החרדי ובמרחב הציבורי בישראל עלתה בשנים האחרונות לכותרות בהזדמנויות רבות. למרות ההתנגדויות והפרסומים בתקשורת, התופעה מתרחבת ובעמותת חדו"ש החליטו לצאת למאבק בנושא ביום הזכויות לאזרח, החל ב-10 לדצמבר.

קליפ נגד הדרת נשים.
"זה ישראל או אירן?". חני נחמיאס בסרטון

בסרטון מצטרפים משפטים בודדים של המשתתפים, בהם עינת שרוף, חני נחמיאס, שמיל בן ארי, יוסי מרשק, הילה פלדמן ובמאית התיאטרון דליה שימקו, לכדי מונולוג משותף. "קנאי הצניעות החרדים הם מיעוט קיצוני שכופה אלימות ודיכוי נטו שבינו לבין היהדות אין כלום", אומר בן ארי. מרשק שואל: "תגידו לי זה ישראל או אירן"?, ושימקו עונה: "כבר לא ברור". השחקנים קוראים לצופים בסרטון לשלוח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה בדואר האלקטרוני ולקרוא לו "לפעול בצורה נמרצת ונחרצת נגד הדרת הנשים על כל ביטוייה, להביא לביטול התופעה המתועבת של קווי ההפרדה ולהתחייב לחוקק חוק שיהפוך את הדרת הנשים לעבירה פלילית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שנה ממקרה טניה רוזנבליט - ומעט מאוד השתנה

"אם לא נעצור את הדרת הנשים עכשיו, המציאות הנוכחית עלולה לשמש רק הקדמה לתופעות גרועות בהרבה, לנסיגה של ממש במעמד האישה ולהידרדרות נוספת לעבר מדינות חשוכות", הסביר מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב. "מדד הדת והמדינה של חדו"ש לשנת 2012 גילה ששני שלישים מהציבור תומכים בהפיכת הדרת הנשים לעבירה פלילית. הגיע הזמן שהממשלה תקום ותפעל. כדי שזה יקרה חייבים לשים את הנושא על סדר היום". לדברי העמותה, חרף ריבוי המקרים בהם הודרו נשים מהמרחב הציבורי - מעט מאוד השתנה בנושא.

כזכור, בדצמבר 2011 עוכב אוטובוס מאשדוד לירושלים לאחר שטניה רוזנבליט התיישבה מאחורי הנהג בקדמת האוטובוס – ועוררה סערה. בעמותה טוענים שתופעת ההפרדה בקווי האוטובוס מתפשטת גם לקווים שמחוץ לאזורים החרדיים. עימות נוסף נרשם בחג הסוכות, השנה ובשנה שעברה, כאשר נשים נדרשו לא לעבור ברחוב הראשי במאה שערים.

מי שהשפיעה ללא ספק על הדיון הציבורי במידה הרבה ביותר הייתה הילדה נעמה מרגוליס מבית שמש. כזכור, בחודש דצמבר שעבר התנכלו חרדים קיצונים לנעמה בזמן שהלכה לבית ספר בעיר. "בהתחלה זה היה יותר גרוע, הם היום עומדים בצדי הכבישים והיו קוראים לנו בשמות מאוד לא נעימים, מנסים לחסום את המדרכות, זורקים צואה, ביצים, עגבניות ואפילו השליכו אבנים על ילד אחד ועל הורה אחד, הם קראו לה 'זונה', נבלות לכו מכאן", תיארה הדס, אמה של נעמה שהייתה בת שמונה בעת האירוע, את המציאות בעיר. לדברי האם, לעיתים המשטרה הייתה עוצרת חלק מהם, אבל משחררת אותם די מהר.

נעמה מרגוליס הולכת עם לבית הספר "אורות בנות". לראשונה לאחר המקרה בבית שמש, דצמבר 2011. עומר מירון
נעמה מרגוליס ואמה, הדס, בדרך לבית הספר/עומר מירון

פרשה נוספת שהסעירה את הרוחות הייתה סירוב חניכי קורס קצינים דתיים לשהות באולם בזמן שנשים שרו במקום. לדברי עמותת חדו"ש, שנה עברה מאז הסערה הגדולה ודו"ח שפרסמה בשבוע שעבר הקואליציה נגד הדרת נשים גילה שמעט מאד השתנה. כך למשל, לא עבר בכנסת שום חוק נגד הדרת נשים. קווי האוטובוס שבהם נהוגה הפרדה בין גברים לנשים, כאשר הנשים יושבות מאחור, הולכים ומתפשטים. מדובר בעשרות קווים ובאלפי נסיעות ביום. חברת אגד מסרבת לפרסם כרזות עם תמונות נשים בירושלים, וכאיזון הודיעה שלא תפרסם גם כרזות שעליהן גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully