וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליף ויתרה על חצי מיליון שקל למען זכויות עובדים

הצעירה שהייתה ממובילי המחאה קיבלה הצעה מפתה לקמפיין למרכזי קניות, אך זו דחתה את השכר וביקשה רק שיפור בתנאי ההעסקה לעובדי הרשת. בסופו של דבר, שיתוף הפעולה לא התממש

מי שהייתה המובילה הבולטת של המחאה החברתית בקיץ 2011, דפני ליף, דחתה הצעה כספית נדיבה להובלת הקמפיין הפרסומי של רשת מרכזי הקניות "ביג". הרשת מצידה, סירבה לבקשתה של ליף לוותר על רוב רובו של השכר תמורת השתתפותה בקמפיין ולהבטיח את זכויות העובדים המועסקים במרכזי הקניות.

לאחרונה נפגשה ליף עם אילון זרמון, מנהל חברת הפרסום "זרמון DDB" ששכרה "ביג", לבדיקת נכונות לשיתוף פעולה. ממידע שהגיע לוואלה! חדשות עולה כי בפגישה דובר על שכר אפשרי של כחצי מיליון שקל לליף תמורת השתתפותה בקמפיין. למרות ההצעה המפתה, ליף הודיעה מידית כי אינה מעוניינת בשכר המדובר, ותסתפק בשכר סמלי של 300 שקל בלבד אך מבקשת כי ימולאו מספר עקרונות החשובים לה ביחסי עבודה מול עובדי מרכזי הקניות. הנושא נבדק אך שיתוף הפעולה לא יצא לדרך.

דפני ליף הפגנה מול ביטוח לאומי בתל אביב על יוקר המחייה, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
נאמנה למחאה. ליף/נמרוד סונדרס

"אני לא רואה צורך לדבר על מספרים כי זה ממש לא משנה" אמרה ליף. "התמורה שביקשתי היא מילוי מספר נקודות מהותיות ביחסי העבודה ברשת, בהן העסקה ישירה, תשלום שעות נוספות, תשלום נוסף על עבודה בסופי שבוע וחגים וזכויות סוציאליות נוספות. אפילו הכנתי נייר עקרונות עם נקודות ברורות אך לבסוף לא מסרתי אותו כשהבנו ששיתוף פעולה לא ייצא לפועל".

"אי התאמה למותג"

זרמון, שנפגש עם ליף, טוען כי מדובר בסך הכול ברעיון אחד מיני רבים שעלו במשרד הפרסום וכלל לא הגיעו ללקוח. "פגשתי את דפני במסגרת בדיקת נכונות והיא הביעה נכונותה להשתתף בקמפיין, אך לא התקיים שום דיון על שכר", טוען זרמון. "דפני אישה מקסימה ונדיבה ולדעתי אף אמרה שלא תדרוש שכר ואולי תרצה שיתוף פעולה שיקדם את האג'נדה שלה. אחרי מחשבה נוספת הוחלט לוותר בשל אי התאמה למותג".

ביום שני דווח כי ליף סירבה למספר הצעות פוליטיות, כולל ל"גישושים" מצדה של ציפי לבני להתמודד ברשימת "התנועה" לכנסת. כבר לפני מספר חודשים העבירה ליף מסרים לגורמים פוליטיים שונים לפיהם אין בכוונתה לרוץ לפוליטיקה. היא הסבירה כי היא מתנגדת לכך שראשי המחאה ינצלו את הפרסום מהמחאה כדי להתברג ברשימה פוליטית. למרות המסרים האנטי-פוליטיים שהעבירה, מספר תנועות הרצות לכנסת – וסיכוייהן לעבור את אחוז החסימה נראה מופרך – הציעו לליף לעמוד בראשן.

מרשת מרכזי הקניות "ביג" נמסר בתגובה: "לחברה לא היה עניין להעסיק את דפני ליף במישרין או בעקיפין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully