וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג הרשות: "עדיין שואפים לכבוש מחדש את פלסטין"

משה חי הגיגת

28.11.2012 / 20:29

השגריר הפלסטיני בטהרן התנער מעמדותיו של אבו מאזן וציין כי הפנייה לאו"ם מבורכת, אולם "המטרה הסופית היא להשיב את פלסטין לידנו". בנוסף, הודה לאירן על העברות הנשק לעזה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: שלטי "תודה לאירן" נתלו במרכז עזה)

בעוד יו"ר הרשות, אבו מאזן, מגיע מחר להצבעה באו"ם כמי שתומך בהסכם מדיני המבוסס על גבולות 67', יש ברשות מי שסותר בפומבי את עמדותיו. על פי דיווח בסוכנות הידיעות האירנית "איסנא", שגריר הרשות הפלסטינית בטהרן, סלאח זוואוי, אמר היום (רביעי) כי על אף ההכרה הצפויה במעמד הרשות כמדינה - המטרה הסופית של הרשות נותרה לכבוש מחדש "את כל פלסטין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זכות השיבה שלנו לאדמתנו היא עיקרון מקודש עבורנו". השגריר זוואוי נואם בכנס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוואוי אמר את הדברים במהלך כינוס בכותרת "מלחמת שמונת הימים של המשטר הציוני נגד רצועת עזה וניצחון ההתקוממות" שנערך היום בטהרן, בו נכחו גם גורמים נוספים ממדינות מוסלמיות ומרצועת עזה. "אבו מאזן מבקש מהעצרת הכללית של האו"ם לקבל מעמד של מדינה משקיפה", אמר זוואוי, "אנחנו טוענים שכל צעד לטובתו של העם הפלסטיני הוא מקובל עלינו, אולם המטרה הסופית שלנו היא החזרתה של כל פלסטין לידינו. איננו מעוניינים לחיות כפליטים. זכות השיבה שלנו לאדמתנו היא עיקרון מקודש עבורנו".

שלטי "תודה לאירן" בעזה. פאנט
שלטי "תודה לאירן" בעזה, היום/פאנט

כמו כן, הודה השגריר לאירן על הסיוע הצבאי לרצועת עזה, ובפרט על הטילים אשר שימשו לתקיפת ערים בישראל. "אנחנו מעריכים את התפקיד החשוב של אירן בעזרה לפלסטין", אמר זוואוי, "פלסטין חיה בזכות העזרה של מדינות ערב והאיסלם, אך אנו אומרים כי אם אירן נתנה לנו טיל אחד – אתם, במדינות ערב, צריכים לתת לנו עשרה טילים". לדבריו, "אירן לא הודיעה ברבים כי היא סייעה לפלסטין, וכי אנחנו ניצחנו בזכות אמצעי הלחימה האירנים, אך פרסום הדברים הללו לא בא כדי להוריד מערך העזרה של מדינות ערב אחרות. אני מקווה שמדינות ערב והאיסלם יפתרו שתי בעיות עיקריות: הסיוע לפלסטין והסיוע לפתרון הבעיות בעולם הערבי והמוסלמי".

הג'יהאד האיסלמי: "מתכוננים לעימות הסופי"

לצד נציג הרשות זוואוי, השתתף בכינוס גם נציג הג'יהאד האיסלמי במדינה, נאסר אבו-שריף, שהתייחס למבצע "עמוד ענן" ברצועה וציין כי הפסקת האש היא רק "תחנת ביניים" בדרך לעימות הסופי עם ישראל. "גם כעת ישראל עמדה מול חזית מאוחדת של אירן, חיזבאללה, וההתקוממות הפלסטינית, והיא מרגישה מאוימת על ידם", אמר אבו-שריף, "גם מצרים היא כבר איננה מה שהייתה בעבר, וישראל רצתה לבדוק האם לתהליכים בעולם הערבי היה אפקט חיובי על ההתקוממות. הם הבינו בעצמם שהעולם הערבי כבר איננו כפי שהיה בתקופת עופרת יצוקה".

"כדי שנוכל להקטין את ההשפעה של קמפ-דיוויד אנחנו זקוקים לעוד זמן", המשיך נציג הג'יהאד האיסלמי, "מנקודת מבטנו הפסקת אש ושלווה בפלסטין איננה המטרה, אלא רק תחנת ביניים עד להגשמת רצונותיו של הציבור, והכנה עצמית להתמודדות רצינית עם ישראל כדי לשחרר את כל המולדת הפלסטינית". לדבריו, "אנחנו מקווים שייעשו כל ההכנות הנדרשות ונוכל להפיק את כל רצונותינו מתקופת השקט הזו, ונכין את כל העולם הערבי והפלסטינים בתוכם להתמודדות הסופית עם הציונים. הבחירה היחידה של ארגוני ההתקוממות היא ההתנגדות. לא ניסוג בגרגיר חול אחד אל מול האויב הציוני עד לשחרור מלא של המולדת הפלסטינית, ויבוא יום ועולם האיסלם ישתחרר מן הקלשון הציוני".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully