וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיגון לחדר ניתוח? המדינה מחכה לתרומות

המשרד להגנת העורף פנה לראשי עמותות וגופים פילנתרופיים בבקשה לסייע במימוש הצרכים החיוניים של תושבי הדרום, ובראשם מיגון חדרי ניתוח. ראש אחד הגופים: "זה לא הגיוני"

מיגון חדרי ניתוח בבית חולים, העברת פגים לאזורים ממוגנים, הצבת דלת נגד הדף במרכז בבאר שבע - אלה צרכים הכרחיים לחיזוק העורף, בטח בזמן מבצע צבאי רשמי. אך בישראל כמו בישראל, המדינה עורכת סדרי עדיפויות ומותירה לפילנתרופים לדאוג גם לניתוחים שלא תחת אש או לפגים רכים. זאת, כשהמשרד להגנת העורף פונה לארגונים במגזר השלישי בבקשה לכסף וסיוע למימוש הצרכים ההכרחיים של תושבי הדרום.

בהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה אתמול (שבת) מ"דסק המגזר השלישי של המשרד להגנת העורף" לעשרות ראשי עמותות וגופים פילנתרופיים בישראל, בהם ג'וינט, הקרן לידידות, עלם, לתת, הוועד היהודי האמריקאי, לקט ישראל, הסוכנות היהודית, פדרציות יהודיות ועוד רבים אחרים, נכתב כי על פי ההערכות, "יש להיערך להסלמה ולירי מסיבי יותר על העורף". משכך, גיבש המשרד להגנת העורף רשימת צרכים על פי סדרי עדיפויות - צרכים שכדי למלא אותם נזקק המשרד לסיוע הארגונים ולגיוס כספים מגורמים חיצוניים.

על פי דירוג המשרד, במקום הראשון ניצב מיגון חדרי ניתוח ומחלקות חיוניות בבית החולים ברזילי באשקלון. מדובר בצורך שעלותו נאמדת במיליון דולר. לאחר מכן מבקש המשרד סיוע במימון ארבעה אינקובטורים ומנשמים להעברת פגים לאזורים ממוגנים בעלות של 1.5 מיליון שקלים.

"איש לא חשב לפתור את הבעיות"

עוד צרכים שעלו כנדרשים וחשובים הם רכישת 203 ערכות צח"י (צוות חירום יישובי) בעלות כוללת של 700 אלף דולר וכן מימון לשדרוג מרכזי הפעלה של המשרד באשדוד, בעלות של מאה אלף שקל, רכישת דלת הדף למרכז בבאר שבע בעלות של 40 אלף שקל וסיוע במימון הפוגות לילדי יישובי הדרום - שעות בודדות שיזכירו את עיר האוהלים המפורסמת של ארקדי גאידמק מימי מלחמת לבנון השנייה.

מייל ה"קול קורא" של המשרד הניב תוצאות, כשנמצא המימון של מאה אלף שקל מה- Jewish friends network לאינקובטורים לבית החולים ברזילי, הפדרציות היהודיות גייסו מיליון דולר, הסוכנות היהודית גייסה 200 אלף שקל לרכישת ערכות מיגון והקרן לידידות גייסה שני מיליון דולר למיגוניות, מיגון גני ילדים ועוד. במהלך סיור שערך אתמול השר להגנת העורף אבי דיכטר, הוא הורה לאנשי משרדו להעביר 400 אלף שקל לרכישת עמדות טיפול בפגים - לא כל הסכום הנדרש.

"זה מצב לא הגיוני שפונים אלינו כי נדרש מיגון לחדרי ניתוח", אמר מנהל ארגון מגזר שלישי, אחד הנמענים למייל האמור. "איך מדינה יוצאת למבצע כזה כשצרכים בסיסיים נותרים פתוחים? נכון שבמצבי חירום כולם מתגייסים, אבל קשה לחשוב שזו שגרה ליותר ממיליון תושבים זה שנים, ואיש לא חשב לפתור את הבעיות האלה במהלך השנים".

"כל בקשה להתגייס תיענה בחיוב"

מהמשרד להגנת העורף נמסר: "היערכות העורף מהווה הצלחה חסרת תקדים, וזאת בשונה מאירועים קודמים. מראות שראינו בעבר אינם חוזרים על עצמם במבצע 'עמוד ענן'. בשנים האחרונות בוצעה עבודה עצומה, והושקעו מיליארדי שקלים במוכנות והכנת העורף. הוקמו מאות מרכזי הפעלה ברשויות המקומיות, המהווים חמ"לים עירוניים שמטרתם לסייע לראשי הערים בכל התמודדות בשעת חירום וקבלת תמונת מצב בזמן אמת. אלפי מקלטים שופצו, ומאות מוסדות חינוך, ציבור ובתי תושבים בעוטף עזה מוגנו. כמו כן מערך הצפירה וההתראה שודרג ויצרנו את פרויקט החוסן הלאומי".

"המשרד להגנת העורף מוצף בפניות יזומות מחממות לב משלל ארגונים המעוניינים לתרום וליטול חלק בחיזוק העורף.
כל בקשה להתגייס לטובת העורף תיענה בחיוב. המשרד להגנת העורף מתעדף את היישובים לפי צרכים מיידים ובלתי-מתוכננים, וכל הירתמות של המגזר השלישי תיענה בברכה. זהו סוד עוצמתו של עם ישראל".

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות האחרונות:
שוב: רקטה יורטה בשמי גוש דן, אחרת נפלה בשטח פתוח
נתניהו: ערוכים להרחבה משמעותית של הפעולה בעזה
שלושה ילדים נהרגו בעזה, אולפני "סקיי" הופצצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully