וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליית הפלסטינים באוטובוס: "לא הפעם הראשונה"

יהושע בריינר

5.11.2012 / 20:16

במטה למאבק בגזענות אמרו כי כבר לפני חודשיים התלוננו שנהג סירב להעלות פלסטינים בתחנה המרכזית בתל אביב. נוסעים אחרים טוענים: "קורה שגם ליהודים אין מקום"

צילום גולשים, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בנהג חברת "אפיקים" מורה לשלושה פלסטינים לרדת)

"אין זו הפעם הראשונה שבה מפלים נוסעים ערבים בקו האוטובוס", כך אומרים הערב (שני) במטה למאבק בגזענות, בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות על טענות נוסעים, לפיהן נהגי חברת האוטובוסים "אפיקים" מפלים נוסעים פלסטינים. לטענת המטה, כבר לפני חודשיים נעשתה פנייה אל משרד התחבורה ואל חברת האוטובוסים, לאחר שנהג החברה סירב להעלות שלושה פלסטינים בתחנה המרכזית בתל אביב. אז, דרשו במטה ממשרד התחבורה לחדד את ההנחיות לחברות התחבורה הציבורית בנושא חובת הנהג לתת שירותים ללא כל אפליה. היום אומרים במטה כי בכוונתם לחדש את פנייתם בעקבות הפרסום.

"מקווים שהאירועים יובילו לשינוי"

מנכ"ל החברה, בן חור אחוות, אמר כי באחרונה פיטר נהג אשר סירב להסיע פלסטינים, וכי בתקופה האחרונה חידד את ההנחיות בנושא בקרב הנהגים. הוא הדגיש כי ההנחיה לנהגים היא להעלות כל נוסע, אך סיפר כי ישנם חיכוכים בין הנוסעים בהסעות המשותפות בין פלסטינים לישראלים מהשומרון למרכז הארץ. אחוות הוסיף כי הוא פועל מול משרד התחבורה בעניין.

במטה למאבק בגזענות אומרים כי אין להסתפק בהליכים משמעתיים נגד נהג שייתפס מפלה נוסעים, אלא לחתור להליכים פליליים באמצעות משרד התחבורה. "אסור לנהג להתבטא בגזענות נגד נוסע, ועל חברת אוטובוסים מוטלת חובה ברורה להדריך את הנהגים המועסקים על ידיה על הצורך להימנע מאמירות גזעניות", אומרת ליאורה בכר מהמטה. "אנו מקווים שאירועים אלה יובילו לשינוי בשטח וכי משרד התחבורה יגן על זכותו של כל נוסע לנוסע ללא אפליה".

בעקבות הפרסום, טוענים נוסעים אחרים בקווי החברה כי לא מדובר באפליה של הנהגים אלא בבעיה של עומס קשה שנוצרת בגלל עליה של פלסטינים. "קרה לא אחת שהאוטובוס פשוט דילג על תחנות כי היה עמוס", מספר אחד הנוסעים, "הבעיה מתחילה בכך שרבים מהנוסעים הם שוהים בלתי חוקיים, האוטובוסים תמיד מלאים עד אפס מקום ונוסעים צריכים לחכות בתחנה ולראות לפעמים 3-4 אוטובוסים חולפים על פניהם, רק מכיוון שאין להם מקום. קורה שגם ליהודים אין מקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully