וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה היום את הארכת שעון הקיץ

פנחס וולף

5.11.2012 / 14:03

בעקבות לחץ שהפעיל ראש הממשלה, עבר בכנסת חוק שמאריך את שעון הקיץ ליום ראשון הראשון שאחרי ה-1 באוקטובר באופן קבוע. בשנים מסוימות, יוחלף השעון אחרי יום כיפור

מתנת פרידה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהכנסת ה- 18: מליאת הכנסת אישרה היום (שני) באופן סופי את הארכת שעון הקיץ באופן קבוע עד ל-1 באוקטובר, זאת בהוראת ראש הממשלה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. כבר לפני חודש, עוד לפני שהוחלט ללכת לבחירות וכשהיה סיכוי כלשהו שיתקיים מושב חורף, ראש הממשלה הורה ליו"ר הקואליציה זאב אלקין לפעול במושב כדי לקדם את הצעת החוק להארכת שעון הקיץ, כששרי הליכוד הביעו תמיכה בלתי מסויגת בעניין. אלא שעם ההחלטה לפזר את הכנסת, נראה היה שההכרעה תידחה לכנסת הבאה, אלא שנתניהו הורה לסיים עם העניין כבר כעת.

ההצעה להארכת שעון הקיץ אושרה בהכנה לקריאה שניה ושלישית בוועדת הפנים של הכנסת בשבוע שעבר. על פי ההצעה, בכל שנה, בתקופה שמיום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרץ בשעה 02:00, עד יום ראשון הראשון שלאחר 1 באוקטובר בשעה 02:00, יחול שעון הקיץ, שיארך 193 ימים בממוצע לעומת 182 ימים בממוצע בעבר. אם יום הראשון של תחילת שעון החורף יחול בראש השנה, שעון הקיץ יוארך עד אחרי החג. ההצעה מעגנת את המלצת הוועדה המקצועית שמינה שר הפנים אלי ישי בפברואר 2011.

בשנת 2013 יצוין יום כיפור ב-13 בספטמבר, כך ששעון החורף ייכנס לתוקפו יותר משבועיים לאחר החג; בשנת 2014 יחול יום כיפור ב-3 באוקטובר, אולם משום שמדובר ביום שישי, שעון הקיץ יסתיים רק ביום ראשון שאחריו - 5 בחודש; ובשנת 2015 יצוין יום הצום ביום שלישי, 22 בספטמבר, "עמוק" בתוך שעון הקיץ. השנה עברו בישראל לשעון חורף ב-23 בספטמבר, כמעט חודש לפני שאר העולם - מה שיצר קיץ קצר במיוחד.

כמדי שנה, בימים שלפני הזזת השעון, התחדשה המחאה בניסיון לשנות את המדיניות. מפגינים התאספו בכיכר רבין בתל אביב ומול בית שר הפנים בירושלים, תוך שהם נושאים לפידים ושלטים עליהם נכתב "באנו חושך לגרש". חברת הכנסת רונית תירוש, שהגישה בעבר הצעת חוק להאריך את שעון הקיץ עד ל-10 באוקטובר, בירכה היום על קבלת החוק הנוכחי. "תמכתי בהצעה שעברה כיון שהיא טובה מהמצב הקיים. עם זאת, הנוסחה לא מספקת", אמרה תירוש. היא הוסיפה כי בעתיד היא מקווה לשנות את החוק כך שתקופת שעון הקיץ תתארך עוד.

  • עוד באותו נושא:
  • שעון קיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully