וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תל אביב, שישי בצהריים - סודני מותקף ברחוב

יחיא, צעיר סודני ששב ממסע קניות, הותקף על ידי שני גברים שיצאו מבר בצהריי היום באמצע רחוב בתל אביב. פעילת זכויות אדם נחלצה לעזרתו - והוכתה בעצמה. צפו בתיעוד המצמרר

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

שישי בצהריים. השעה הרגועה של השבוע נקטעה באחת עם נביחותיה של אנאבל, הכלבה של אבתיסאם מראענה, פעילה בארגוני זכויות אדם בהם "מרק לוינסקי" ו"רבנים לזכויות אדם", שהובילו אותה למרפסת דירתה בדרום תל אביב לראות מה מפר את השקט. למטה, ברחוב, היא ראתה שני גברים גדולי ממדים יוצאים מבר ובועטים במכוניות. לאחר ששמעה את המשפט "אתה שחור, רוצה שאני ארביץ לך?", ירדה מראענה לרחוב, ובלי לחשוב פעמיים נכנסה בין אותו גבר גדול ממדים ליחיא, מבקש מקלט מסודן השוהה בישראל מזה שנה וחצי, שנפל קורבן למרותו, ואז חטפה אגרוף בפניה. "הנחתי שאם יראה בחורה, 1.60 מטר גובה, הוא יתבייש להרביץ לי ויפסיק, אבל זה ממש לא הזיז לו והוא דחף אותי הצדה והמשיך בשלו", היא מספרת.

אבתיסאם ויחיא הסודני שהוכה , נובמבר 2012. דרור עינב
בזכות נביחות הכלבה הבחינה מראענה במתרחש/דרור עינב

לדבריה, יחיא בסך הכל חזר מסיבוב קניות שגרתיות. "הוא לא מבין עברית ובמקום ללכת מהמקום הוא ניסה להבין מה הם רוצים, אז הוא חטף סטירה מאחד הגברים", תיארה את שאירע. אחד הגברים המשיך להכות את יחיא כשמסביב עדי ראייה מתעדים את האירוע. כשזה איבד את הכרתו ונפל ארצה, הבחורים שהכו אותו ברחו מהמקום. השכנים רשמו את מספר הקטנוע והרכב בו נסעו השניים ומראענה הגישה תלונה במשטרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אבתיסאם ויחיא הסודני שהוכה , נובמבר 2012. דרור עינב
"הוא לא מבין עברית ובמקום ללכת מהמקום הוא ניסה להבין מה הם רוצים". מראענה ויחיא/דרור עינב

מראענה לא עצרה בזאת והחליטה ללוות את יחיא הפצוע לבית החולים איכילוב, לשם הועבר כשהוא מחוסר הכרה, סובל מפגיעות בכל חלקי גופו ונמצא בסכנת חיים בשל מחלת סכרת ממנה הוא סובל - לאחר שהאירוע האלים גרם לחוסר איזון בגופו. בבית החולים מראענה שימשה כמתגרמת במידת הצורך, שכן יחיא גם אינו דובר אנגלית. בלילה החליפה אותה אורלי פלדהיים מייסדת ארגון "מרק לוינסקי". בינתיים מצבו של יחיא השתפר. "כואב לי הגוף ואני עוד לא ממש אוכל, ומקיא מאז האירוע, אבל אהיה בסדר. אני מרגיש טוב", אמר לוואלה! חדשות.

"החושך אלים ומפחיד"

"אני מתנדבת בארגוני זכויות אדם כך שאני חווה זאת מדי יום, אבל לראות אדם שנמצא ב'אטרף' שכזה ומוציא את כל השנאה שבו על אדם אחר – זו פעם ראשונה", אמרה מראענה לאחר האירוע. בפוסט שהעלתה לדף הפייסבוק שלה כתבה כי דיברה עם יחיא בערבית ומצאה עצמה מתנצלת בפניו על הטראומה שחווה. "יצאתי לרגע מהמיון החוצה, ישבתי על הספסל ובכיתי. כאב לי הגוף והנשמה. זה לא מקום שאני רוצה להמשיך לחיות בו. אני מרגישה שאני נובלת כמו הרבה חלומות, ותקוות שחשבתי שיתגשמו למעני ולמען חברה צודקת". עוד כתבה כי "הגזענות, השנאה, האלימות והשוביניזם בארץ הפכו לנורמה. יום שישי שהיה אמור להיות מבחינתי יום של מנוחה, הפך לזירה אלימה שלא הייתה מביישת אף במאי או במאית לסרט אקשן. אבל זה לא היה סרט שמוקרן באולם חשוך, זו הייתה מציאות חשוכה, שהאור מסרב להידלק, והחושך אלים ומפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully