וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע סערת אפרת: כ-19 אלף הפלות בשנה בישראל

שיעור ההפלות בישראל נמצא בירידה לאורך השנים ובשנה שעברה הוא עמד על 10.5% מכלל ההריונות. הוועדות להפסקות הריון מאשרות כ-99% מהבקשות, רובן מצד נשים יהודיות ונוצריות

בשנת 2011 הוגשו 18,999 פניות של נשים לוועדות להפסקת הריון, מתוכן אושרו 99% - כך עולה מנתוני ההפלות שפרסמה היום (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על בסיס טופסי בקשה לאישור הפסקת הריון. על פי הנתונים, בשנת 2010 נרשמו מימדים דומים, עם 19,575 פניות של נשים לוועדות, מתוכן אושרו 98.7%. עם זאת, שיעור ההריונות המסתיימים בהפלה נמצא בירידה. בשנת 2012 בוצעו בממוצע 10.5 הפלות על כל מאה הריונות, לעומת 15.2 הפלות על כל מאה הריונות בשנת 1988.

מרבית הפניות לבקשה להפסקת הריון בוצעו על ידי נשים נוצריות – 13.1 פניות לכל אלף נשים, ויהודיות – 11.3 פניות לכל אלף נשים. נשים דרוזיות ומוסלמיות פנו לעיתים רחוקות יותר לוועדות - 5.7 פניות לאלף נשים, ו-6.3 בהתאמה. כמעט מחצית מהפניות, 45.3%, בוצעו על ידי רווקות, ומרביתן המוחלט – 88%, בוצעו בשליש הראשון של ההריון.

טענות קשות נגד עמותת "אפרת"

בישראל מאושרות הפלות לנשים שגילן נמוך מ-17 או גבוה מ-40 ובמקרים בהם ההריון נובע מאונס או מגילוי עריות. כמו כן, מאושרות הפלות כאשר הילד עלול להיות בעל מום גופני או נפשי וכאשר ההריון עלול לגרום לאישה נזק גופני או נפשי. מרבית אישורי ההפלות – 50.5%, ניתנו על פי סעיף "הריון מחוץ למסגרת הנישואין". 19.5% מההיתרים ניתנו עקב סיכון לאישה ו-19.4% ניתנו עקב סיכון למום בעובר. מעניין לציין כי בקרב נשים מוסלמיות, הסעיף השכיח ביותר הוא דווקא סיכון לבריאות האישה – 44.6% מהבקשות אושרו על פי סעיף זה.

נושא ההפלות עלה לאחרונה לכותרות בעקבות פרשת רז אטיאס, שנורה למוות כאשר איים על חברתו באקדח. השניים תכננו ככל הנראה להתאבד בעקבות הריון בלתי רצוי של חברתו של אטיאס, ובמשפחתה הפנו אצבע מאשימה גם לעמותת "אפרת", המעודדת נשים יהודיות שלא לבצע הפלה מלאכותית. "יש לנו טענות קשות מאוד נגד עמותת 'אפרת'", אמרה אחותה של הנערה. "הם באים בלי שום אישור מההורים לילדים וגורמים להם שטיפת מוח. אני מבטיחה לכם שזו לא הסאגה האחרונה". האחות עוד הוסיפה: "אנו נפרסם מה שקרה כדי שכל נערה תדע שעדיף לה להתייעץ עם ההורים שלה ולא להסתיר ולבצע דברים שגורמים לאסונות במשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully