וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של הרב פינטו החשודה בשוחד ניסתה להתאבד

דבורה פינטו, אשר נחקרה יחד עם בעלה בשבוע שעבר בחשד ששיחדו שוטר, ניסתה לשים קץ לחייה. מצבה קל. השניים הכחישו את החשדות ושוחררו בשבוע שעבר בתנאים מגבילים

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

דבורה פינטו, אשתו של הרב יאשיהו פינטו, אשר נגדה ונגד בעלה עומדים חשדות להצעת ומתן שוחד לקצין משטרה בכיר, ניסתה היום (ראשון) להתאבד על ידי נטילת כדורים. מצבה של פינטו, שביום חמישי נעצרה עם בעלה לחקירה ושוחררה עמו בתנאים מגבילים, קל והיא פונתה לבית החולים שיבא בתל השומר.

"אנחנו מתפללים לשלומה של הרבנית יחד עם אלפי החסידים", נמסר בהודעה מטעם הרב פינטו, "עורכי הדין התריעו בפני הרשויות על מצבה. לצערנו לא גילו כאן את הרגישות הנכונה. אנו בטוחים שתשוב במהרה לאיתנה ותאמר את דבריה לחוקרים, האחרון שבהם יבין שלא נפל פגם בהתנהלותה ואז תתברר העוולה".

בתום חקירתו היום נלקח הרב פינטו לבית החולים, והוא שוהה לצד מיטתה של אשתו. הרב, שנמצא במעצר בית, קיבל אישור מיוחד לשהות לצד אשתו. מקורבים רבים נוספים ובני משפחה הגיעו לבית החולים.

החקירה נגד הרב פינטו ואשתו החלה לפני מספר שבועות, לאחר שעל פי החשד הציע פינטו לראש חטיבת החקירות במשטרה, תת ניצב ברכה, סכום של מאות אלפי שקלים בתמורה לכך שברכה ימסור לו פרטים מחקירה שמתנהלת במשטרה. הקצין דיווח על כך לראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', אשר שלח את ברכה בחזרה כדי לאסוף ראיות נגד הרב. כשעלו החשדות, מינה ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', צוות חקירה מיוחד לטפל בתיק הרגיש.

ביתו של הרב יאשיהו פינטו , אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
ביתו של הרב פינטו באשדוד/דייב בוימוביץ'

ביום חמישי הוחלט באגף החקירות לעבור לשלב החקירה הגלוי ולחקור את הרב. ברכה אינו חשוד בקבלת שוחד. הרב ואשתו חזרו ביום חמישי מארצות הברית ומיד עם נחיתתם נלקחו לחקירה במשרדי להב 433 ברמלה, שם הטיחו בהם החוקרים את החשדות למתן שוחד. בנוסף, מייחסים במשטרה לרב ולאשתו עבירה של הלבנת הון. השניים הכחישו את החשדות נגדם. בתום החקירה הם נלקחו לדיון בפני שופט, שם ביקשה המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים ובכפוף להפקדת סכום של מיליון שקלים לכל אחד ואיסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה.

הרב יאשיהו פינטו נחשב למנהיג רוחני בקרב אנשי עסקים יהודים בולטים בישראל וברחבי העולם. בשנים האחרונות, עולים אנשי עסקים רבים לרגל לביתו של הרב פינטו ומתלווים אליו לנסיעתו השנתית לקבר הרב אליעזר פאפו בבולגריה. בין האישים שנקשרו לשם הרב, גם שרי אריסון, נוחי דנקנר, ג'קי בן זקן ואילן בן דב. הרב פינטו החל את דרכו בקהילת "שובה ישראל" באשדוד, וכיום הוא מחלק את זמנו בין ישראל למנהטן, שם הוא מנהל קהילה גדולה של אנשי עסקים יהודים. הוא נוהג לייעץ לאנשי העסקים לפני ביצוע עסקאות, ובמקרים רבים משמש בורר בסכסוכים כספיים בין שותפים. ביוני 2012 פרסם מגזין פורבס ישראל כי הונו של הרב פינטו מוערך בכ-75 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully