וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כוח חיזבאללה בסוריה חוסל בידי המורדים

ניר יהב

2.10.2012 / 10:11

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי בכיר הארגון, עלי חוסיין נאסיף, שלחם בעבר נגד כוחות צה"ל בדרום לבנון, נהרג לצד כמה פעילי חיזבאללה נוספים, במארב שטמנו כוחות האופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בלחימה בחלב בתחילת השבוע)

מפקד המבצעים של חיזבאללה בסוריה, עלי חוסיין נאסיף, המכונה אבו עבאס, נהרג שלשום (ראשון) בסוריה – כך דיווחו כלי תקשורת בלבנון. על פי הדיווחים, נאסיף, האמון על תיאום הפעילות בין חיזבאללה לבין מנגנוני הביטחון הכפופים לנשיא בשאר אסד, נהרג באזור העיירה אל-קסיר שבמחוז חומס לאחר ששיירתו נקלעה למארב שטמנו לה לוחמי הצבא הסורי החופשי.

לוחמי חיזבאללה. Hussein Malla, AP
השיירה נקלעה למארב, נאסיף נהרג/AP, Hussein Malla

לפי הדיווחים, נאסיף וכמה פעילי חיזבאללה נוספים נהרגו כתוצאה ממטען חבלה שפוצץ את השיירה. אתמול הובא נאסיף למנוחות בלבנון בהשתתפות בכירים בחיזבאללה, ביניהם השייח' מוחמד יזבק, ראש המועצה המדינית של הארגון איברהים אמין, ואחראי גזרת הבקעה מוחמד יארי. נאסיף נחשב לבכיר מאד בחיזבאללה ובעבר הוא אף לחם בכוחות צה"ל בדרום לבנון.

בנוסף, העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר כי מוחמד אסד, מנהיג ה"שביחה" - כנופיות הבריונים - בעיר קרדאחה, נהרג בעימות שפרץ בינו לבין משפחות עלוויות אחרות. קרדאחה, הנמצאת במחוז לאטקייה, היא עיר מוצאה של משפחת הנשיאות אסד. העיתון דיווח כי מוחמד אסד, שנהרג על ידי מתנגדי המשטר, הוא מי שהקים את ה"שביחה" ברחבי המדינה.

צבא סוריה שלח תגבורת לחלב

העיתון הסורי "אל-ווטן", המזוהה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד, דיווח הבוקר כי צבא סוריה שלח תגבורת נוספת לעיר על מנת לסייע לכוחות שכבר נמצאים שם. "הכוחות ימשיכו בטיהור שכונות העיר, בעיקר השכונות המזרחיות, מחמושים במהירות האפשרית". בדיווח נמסר עוד כי חמושים רבים נמלטו מהעיר ומספרם ירד. זאת, בניגוד לטענות המורדים שלפיהן המורדים משתלטים על אזורים נוספים בעיר.

בתוך כך, מפקד הצבא הסורי החופשי, ריאד אל-אסעד, הכחיש דיווחים שלפיהם צבא סוריה מכתר אותו בעיר חלב. "המשטר הסורי וסוכניו מפיצים שקרים. איני נצור, אלא להפך. אנו אלה שמכתרים את המשטר וכנופיותיו בכל מקום בסוריה", אמר לעיתון 'א-שרק אל-אווסט'. "אני ויתר הקצינים הבכירים עדיין מפקחים על הפעולות של הצבא הסורי החופשי. חלה התקדמות משמעותית של פעולותינו בשטח. אנו אלו שיוזמים בשטח".

בנוסף דחה אל-אסעד בתוקף דיווחים בכלי התקשורת הרשמיים של המשטר הסורי על כך שנמלט ביחד עם 18 קצינים בכירים נוספים מהצבא הסורי החופשי לישראל. "התעמולה השקרית והזולה הזו לא ראויה כלל לתגובה. המשטר הסורי הקפיד לאורך כל המהפכה לפגוע באנשים מכובדים ולהטיל בהם רפש. ההאשמה האחרונה היא שנמלטנו לישראל, אולם העם הסורי יודע היטב שהמשת"פ הגדול ביותר של ישראל הוא המשטר הסורי. מזה ארבעה עשורים המשטר הזה לא ירה ולו ירייה אחת לעבר ישראל למרות כיבוש הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully