וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה עוברים לשעון חורף; הפגנות בתל אביב ובבירה

22.9.2012 / 23:21

אחרי 177 ימים, בשעה 2:00 יוזזו מחוגי השעון לאחור. פעילים יצאו למחות בכיכר רבין בתל אביב ומול בית שר הפנים. "ישי וחבריו יכולים לרשום לעצמם חטא נוסף בדרך ליום כיפור"

צילום: אבי כהן, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

חרף ההתנגדות של חברי כנסת ורבים בציבור, הלילה (ראשון) תעבור ישראל לשעון חורף. בשעה 2:00 לפנות בוקר, יעברו כל השעונים שעה אחת לאחור ויבוא לסיומו קיץ קצר של 177 ימים. שעות לפני המעבר, מתקיימות הערב הפגנות בתל אביב ובירושלים במחאה על המעבר לשעון חורף לפני שאר העולם.

הפגנה נגד שעון החורף מול בית שר הפנים בירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
"איוולת של אלי ישי וש"ס". ההפגנה בירושלים/עומר מירון

כמאה בני אדם התאספו בכיכר רבין בתל אביב, בהפגנת מחאה תחת הכותרת "מפגינים את האור". בהודעה מטעם תנועת "ישראל חופשית", העומדת מאחורי האירוע, נכתב: "מזכירים לממשלת ישראל כי מעבר לשעון החורף מוסיף שעות חשיכה, שמשמעותן עבור התושבים והמדינה תשלום עשרות אלפי שקלים, בשל בזבוז חשמל ואנרגיה וסיכון חיים בשל שעות נוספות בהן ננהג מהעבודה חזרה בחשיכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ח"כ הורוביץ: "כבר הכנתי את המעילים"

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), שהיה ממובילי המאבק נגד סיום שעון הקיץ לפני יום כיפור, החליט לחדש השבוע את המאבק בנושא, והערב בהפגנה הוא אמר לוואלה! חדשות כי מדובר בגחמה חסרת היגיון שצריכה לעבור מהעולם. "אני כבר הכנתי בבית את המעילים והסוודרים, כי כנראה מחר יתחילו השלגים. אם לא ישנו את החוק, בשנה הבאה יזוז השעון כבר ב-8 בספטמבר", ציין חבר הכנסת. "ביום העצוב הזה באנו למחות על האיוולת של שר הפנים ושל מפלגת ש"ס".

יו"ר התנועה הרפורמית של ישראל, גלעד קריב, הוסיף: "כמו רוב תושבי ישראל, אני חושב שמדובר באיוולת ואף ברשעות. אין בין שעון החורף לבין המסורת היהודית דבר. מדובר בניסיון של המוסד האורתודוכסי ושליחיו בכנסת ליצור אחיזה במוסדות השלטון ולהמשיך להתערב בחיים של תושבי ישראל. אני הורה לשלושה ילדים. גם אני אסבול, אבל הבעיה היא שפעם נוספת משניאים את המסורת היהודים על כלל ישראל. אלי ישי וחבריו יכולים לרשום לעצמם חטא נוסף בדרך ליום הכיפורים".

מפגינים בכיכר רבין בתל אביב נגד הזזת השעון. דרור עינב
"מפגינים את האור" בתל אביב, הערב/דרור עינב

שי אבן, חבר מועצת העיר רעננה, אמר: "במקום שנזיז את השעון בנובמבר, כמו שאר המדינות המתוקנות, ונהנה מעוד קצת אור שמש - אנחנו נאלצים להסתדר לפי השעון הנוכחי". לדבריו, הפיתרון הוא להזיז את השעון באופן קבוע ב-1 בנובמבר. "לא התייאשנו מהמאבק ולא נתייאש, נמשיך אותו כל השנה ונגיד לאלי ישי: 'די, התעללת בנו מספיק'", הוסיף.

ישי מגיב: "בניגוד לקודמיי, פעלתי להארכת שעון הקיץ"

מלשכתו של אלי ישי, נמסר כי "שר הפנים הוביל שינוי יסודי במדיניות שעון הקיץ כדי להביא להארכתו ואימץ את המלצות ועדת קהת בנושא, בניגוד לשרי הפנים הקודמים וביניהם השר פורז, שהשאירו את שעון הקיץ הקצר, זאת בתמיכת מרצ ושאר הסיעות. השר ישי הביא את ההמלצות לאישור הממשלה והעבירם בקריאה ראשונה בכנסת, החוק מעוכב בוועדות הכנסת בידי פוליטיקאים מסיעת מרצ, ששעון החול שלהם הולך ואוזל, וזהו הקמפיין היחיד שאיתו נותר להם לבוא לבוחר, ולפיכך מטרפדים את הבאת החוק להארכת שעון הקיץ לקריאה שנייה ושלישית".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "היום בשעה 12 בלילה תתרחש תופעת טבע נדירה - במקום שהחורף יביא את החושך, החושך יביא את החורף. הקדמת שעון החורף היא התעללות מכוערת ברוב אזרחי ישראל המתרחשת רק מסיבה אחת: כי הם יכולים".

"שעון הקיץ הוא רק סימפטום"

מנכ"ל ישראל חופשית, מיקי גיצין, אמר לקראת ההפגנה כי סוגיית שעון הקיץ היא רק סימפטום. "היא מייצגת באופן מכוער ומקומם את האופן שבו מתקבלות החלטות במדינת ישראל: שר חזק ויו"ר ועדה שלא חושש להעביר הצעות חוק במהירות הבזק, לא חושבים פעמיים כשהם משתמשים בטענות כזב לתרץ את החלטתם לתקוע את הרפורמה", ציין. "כאן, בניגוד למקרים אחרים, לא ניתן לתרץ ולמרוח את ההחלטה, בטענות תקציביות או מחלוקות עקרוניות. הרפורמה הנדרשת בשעון הקיץ היא שינוי טכני בלבד, פשוט לביצוע וכה משמעותי לכולנו".

פעילי מרץ מקיימים משמרת מחאה מול ביתו של שר הפנים, אלי ישי, בירושלים. המפגינים יצטיידו בשעונים מעוררים ובלפידים, במטרה "להאיר את החושך שהשר ישי גוזר עלינו באמצע הקיץ". לטענתם, "הזזת שעון הקיץ תביא שוב לקיצור הקיץ הישראלי ולצמצום משמעותי של שעות האור, וכל זאת משיקולים דתיים ובניגוד לדעת רוב הציבור הישראלי, ובכלל זה הציבור הדתי".

מפגינים בכיכר רבין בתל אביב נגד הזזת השעון. דרור עינב
"אם לא ישנו את החוק, בשנה הבאה יזוז השעון כבר ב-8 בספטמבר". ההגפנה בתל אביב/דרור עינב

הקיץ השנה היה קצר במיוחד, בעקבות חוק שאושר בשנה שעברה, לפיו המעבר לשעון חורף יחול ביום ראשון שלפני יום כיפור, ואילו המעבר לשעון הקיץ יחול ביום ראשון שלפני ה-2 באפריל. השר ישי הגיש הצעת חוק, הקובעת ששעון הקיץ יימשך 193 ימים בשנה, וזו עברה בקריאה ראשונה כבר לפני כמעט שנה, אולם היא עדיין תקועה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully