וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בישראל נגד השימוש בסמארטפונים: "זו שואה"

21.9.2012 / 12:21

לאחר כנס חרדי נגד השימוש באינטרנט שנערך בניו-יורק, גם רבנים בארץ מזהירים: "כולנו מחויבים להרוס ולהשמיד את המשחיתים האלה". עיתונאי חרדי: "ניצול החג להעלאת הנושא"

לאחר המתקפה שפתחו רבנים חרדים בארצות הברית על האינטרנט לפני ארבעה חודשים, שהגיעה לשיא בכנס בניו-יורק בו השתתפו למעלה מ-42 אלף בני אדם, רבנים מהקהילה החרדית בישראל ממשיכים באותו הקו. במהלך הימים האחרונים, ניצלו מספר רבנים מוכרים בארץ את ההכנות לחגי תשרי כדי לצאת נגד האיום הרוחני, כהגדרתם, הטמון במרחב הווירטואלי.

הבולט שבין המקטרגים היה האדמו"ר מוויז'ניץ שניצל את התפילה האחרונה של ראש השנה, על מנת להתייחס גם הוא לנושא השימוש בניידים החכמים. "כל מי שיש לו אייפון או מחשב שאינו כשר לא משנה איזה גודל, שלא יכנס אצלי בכלל". הוא הוסיף כי יאסור על ילדים עם מכשירים שכאלה להכנס למוסדות החינוך של החסידות. "זו שואה, זו שואה. אני לא יודע אם אפשר לקרוא למי שמשתמש באייפון חסיד ויז'ניץ".

גם ראש ישיבת גרונדא, הרב דוב קרלנשטיין, ניצל את ימי הסליחות הסמוכים לראש השנה, ובשיחה שקיים בישיבה בקרית פוניבז' באשדוד, אמר: "איך נפתח פה לפניך דר מתוחים באלו פנים נשפוך שיחים, האם נשפוך שיחנו לפני הקב"ה עם פני הכלים המשחיתים?", שאל הרב והוסיף: "נרחם עלינו ועל משפחותינו ונשמיד את כל המכשירים הטמאים הללו".

"להכניס את השטן הביתה"

במהלך דבריו הזכיר הרב קרלנשטיין את המאורעות הקשים שעברו על עם ישראל, וקישר אותם לפתיחות הגוברת בציבור החרדי בכל הנוגע לשימוש באינטרנט. "שמעתי עדויות ברורות שהפרצה של כלי המשחית הטמאים גברה מאד רחמנא ליצלן. שומו שמים על זאת, איך אדם לא רועד להכניס הביתה את השטן בערב ראש השנה?".

הרב הוסיף ואמר כי "כל מי שמחזיק את הכלים הללו, ידע ברורות שהוא מחזיק את המקטרג אצלו בבית רחמנא ליצלן. כזאת מגיפה נהייתה בדור שלנו רחמנא ליצלן, כמה חורבנות עצומים נהיו מפגעי המכשירים האלה". הרב התייחס אל המכשירים הדוממים, כאל אויב ממשי כשאמר: "כולם מחויבים להרוס ולהשמיד את כל המשחיתים האלו, נכריז עליהם מלחמת חורמה".

בהמשך דבריו הוסיף הרב כי "נרחם על עצמנו ועל הילדים והמשפחות שלנו, ואל ניתן למשחית הזה להיכנס אלינו, אל נקרא אלינו למקטרג חס וחלילה. שכולנו נזכה לחזור בתשובה שלמה, ונזכה כולנו לכתיבה וחתימה טובה ושנת גאולה וישועה".

"הרבנים מנצלים את החגים כדי לעורר את הנושא"

גורמים נוספים מציינים כי גם הרב חיים קנייבסקי הצטרף למוחים נגד השימוש באינטרנט, ובמפגש שהתקיים בביתו עם קבוצת רבנים חרדים מרחבי הארץ הוא עמד על הסכנה בשימוש באינטרנט. הוא ציין שאסור להכניס מכשירי אייפון לבתי הכנסת ביום כיפור, בין היתר, משום "שהשכינה לא יכולה לשרות על תפילה בסמוך לאדם כזה".

בשיחה עם העיתונאי מנחם קוליץ, המייצג את קו העיתונות החרדית, הוא מסביר את ההחרפה במאבק נגד המכשירים. "הנושא מטופל כל העת אבל הרבנים ניצלו את הימים הנוראיים בהם מדברים על חזרה בתשובה כדי לעורר את הציבור בנושא". קוליץ טוען כי "בנוסף מבחינתם כל יום שעובר עוד ועוד נערים נופלים ברשת הטכנולוגית הלא כשרה והרבנים מזדעקים ומטילים את כל כובד משקלם כדי להציל את הציבור מכל פגעי הטכנולוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully