וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע ל"עידוד הפוריות" לא הזיז לתל אביביות

בעמותת "אילה" רצו להגביר את המודעות של נשות תל אביב לשעון הביולוגי ולעודדן להיכנס להריון. בעקבות מחאה, המבצע צומצם לבית קפה אחד. "ניסו להכניס נשים ללחץ"

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

מבין כל המקומות בארץ, בית קפה תל אביבי הוא לא המקום הראשון בו תתקיים הרצאה על הגברת הפיריון. אולם, רופאי נשים של עמותת "אילה" אזרו אומץ והגיעו אתמול בערב (רביעי) ל"קופי האוס" בשדרות רוטשילד כדי "לעורר מודעות לפוריות". הגניקולוגים הגיעו דווקא ל"עיר החטאים", כנראה על רקע שיעור הרווקות הגבוה המאפיין את תושבות העיר - 71% מהנשים בגילאי 25 עד 29 בתל אביב הנן רווקות.

"המטרה הייתה בעצם להעלות את המודעות לכך שיש ירידה הדרגתית בפוריות של נשים מגיל מסוים, ולעורר את המודעות לזה שכדאי מאוד שמי שכן חושבת או מתכננת פוריות עתידית, כדאי שתלמד כמה דברים שכדאי לקחת אותם בחשבון, זה הכל", הסבירה ד"ר אתי ממן, רופאת נשים מביתה חולים שיבא בתל השומר.

בתחילה, תכננו יוזמי האירוע לקיים הרצאות במספר ברים ובתי קפה בעיר, אולם נוכח מחאה באינטרנט, החליטו רוב הברים לבטל את השתתפותם באירוע. "אף אחד לא אומר לאף אחד מה לעשות, לא גררנו אף אחד לשום מקום", הסבירה ממן, "זה כמו שאני אתן הרצאה על איך הירח מקיף את כדור הארץ, אני לא מנסה לשכנע אף אחד בשום דבר, זה לחשוף את הציבור לאיזשהו מידע, זה הכל".

מחוץ לבר, התקיימה הפגנה קטנה נגד היוזמה. "אני חושבת שהיה פה ניסיון להתקפת סתר על נשים שמבלות בתל אביב, ולהגיד להן שהזמן שלהן קצר, להכניס אותן ללחץ, להיכנס למקום של פיריון, לידה והורות, ואני חושבת שזה דבר לא לגיטימי", אמרה ציפי ערן. "יש פה אג'נדה מאוד מסוכנת לי בתור אישה, שהמסר אליי הוא שהערך שלי הוא ברחם שלי, שהערך שלי הוא בתוצר ההולדה שלי, ואני חושבת שיש לי בתור בת אנוש ערך אחר מאשר היכולת שלי להתרבות", סיכמה ערן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully