וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב תנועות הנוער גדל - תשלומי ההורים קטנים

שר החינוך הכריז על תוספת של 20 מיליון שקלים לתקציב התנועות, לפי מסקנות טרכטנברג: "תרבות פנאי - נדבך חשוב בחינוך". בתנועות מברכים: "מצבנו מעולם לא היה טוב יותר"

לאחר חודשים של הכנות, הודיע היום (ראשון) שר החינוך גדעון סער על הוספת 20 מיליון שקלים לתקציב תנועות הנוער, כפי שהומלץ בדו"ח מסקנות ועדת טרכטנברג ואושר על ידי הממשלה בחודש ינואר האחרון, במסגרת יישום פרק החינוך בדו"ח. "אני חושב שלתנועות הנוער יש תפקיד מכריע", אמר סער במסיבת עיתונאים בתל אביב. "ראיתי את זה כאב עוד לפני שהייתי שר חינוך, ואני רואה את זה גם היום כשבתי עסוקה ביום גיוס לתנועה בבתי ספר בתל אביב". סער הוסיף כי משרדו שם לו למטרה להגדיל את היקף הפעילות בתנועות הנוער, ובייחוד את פעילותן בפריפריה ובקרב השכבות החלשות.

מנתוני משרד החינוך עולה כי תקציב תנועות הנוער, שמצוי בגידול מתמיד בשנים האחרונות, יעמוד השנה על 85 מיליון שקלים. כחלק מהתכנית, הוחלט להגביל את תשלומי ההורים על דמי החבר בתנועות, והם יעמדו כעת על סכום שלא יעלה על 690 שקלים בשנה. סעיפים נוספים: התמיכה לסניפי תנועות הנוער בפריפריה תגדל; מספר החניכים המסובסדים על ידי משרד החינוך יגדל מ-18,500 חניכים בשנה ל-51,500; ויינתנו תקציבים נוספים לעידוד השתתפות בני נוער מהמגזר הבדואי ולשילוב חניכים בעלי צרכים מיוחדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא מובן מאליו מבחינתנו, שבאמצעו של משבר כלכלי עולמי תנועות הנוער מקבלות את היחס הזה, את הרוח הגבית הזו". נציגי תנועות הנוער עם השר סער, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני רואה ביכולת לייצר מענה לתרבות פנאי אלטרנטיבית של ילדים ובני נוער נדבך חשוב ביותר במערכת החינוך בישראל", אמר סער במסיבת העיתונאים. "החינוך איננו מתחיל ומסתיים בבית הספר - הוא מתחיל בבית. לכן, מהיום הראשון בתפקיד, הדגשתי את החשיבות שאני רואה בפעילות של תנועות הנוער לסוגיהן, בתוך המערך של החינוך הבלתי פורמלי. אני רואה בצורה אישית את התרומה של תנועות הנוער לעיצוב הלכה למעשה של נורמות של אכפתיות, אחריות, עבודת צוות, התנדבות ותרומה לקהילה".

באירוע נכחו גם נציגי תנועות הנוער, שבירכו על המהלך. "אני חושב שהאירוע שאנו נמצאים בו כרגע הוא חסר תקדים עבורנו", אמר מזכ"ל תנועות הנוער, נפתלי דרעי. "בוודאי תקציבית, מצבן של תנועות הנוער מעולם לא היה טוב כמו בשנים האלה. התרגלנו במהלך השנים להרבה הבטחות ובמבחן המעשה לא זכינו לעדנה, וזו הזדמנות טובה לומר שבשלוש השנים האחרונות תנועות הנוער מקבלות שבחים שמלווים במעשים". דרעי קרא לראשי הרשויות לסייע בהשלמת המהלך ולהקצות מבנים ותקציבים לטובת בני הנוער.

מזכ"ל תנועת הצופים, גל בן שימול, הוסיף כי "זה לא מובן מאליו מבחינתנו, שבאמצעו של משבר כלכלי עולמי תנועות הנוער מקבלות את היחס הזה, את הרוח הגבית הזו. לפני שנתיים, תנועת הצופים קיבלה החלטה לחזק את הפעילות בפריפריה, וכעת נוכל לממש אותה ביתר שאת. נוכל לקדם דברים שתכננו לעשות ולא תמיד הסתייע בידנו. זה יעזור לנו לייצר יציבות והמשכיות באזורי הפריפריה ולקבל לקרבנו חניכים נוספים".

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully