וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המימון יופסק: "תל אופן ביום כיפור - קו אדום"

בעיריית תל אביב הוחלט השנה השכרת אופניים למנויים ללא תשלום ביום כיפור - ובתגובה הודיע שר התחבורה ישראל כץ על סגירת הברז. העירייה: "מצרים על הניסיון לפגוע בפרויקט"

שר התחבורה, ישראל כץ, קרא היום (ראשון) לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לחזור בו מהחלטתו לאשר את הפעלת שירות השכרת האופניים "תל אופן" ביום הכיפורים, ואמר כי אם לא יעשה זאת, הוא יפסיק את הזרמת כל כספי הסיוע והתמיכה של משרד התחבורה לפרויקט. "מדובר בחציית קו אדום ובשבירה של כל המוסכמות", תקף השר כץ. "פרויקט 'תל אופן' הוא פרויקט חשוב, אך לצערי, חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים".

השר הודה כי מדובר בפרויקט חשוב ומצליח, ולכן עודד משרד התחבורה את המיזם ואף תמך בו באמצעות הקצאת תקציבים וסלילת מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים. "אולם אם חולדאי ישבור את כל הכללים ויפגע ביום המקודש ליהודים, אפסיק את כל כספי הסיוע והתמיכה של המשרד בפרויקט", הבהיר כץ.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובת להודעת שר התחבורה כי "מצער" שהוא לא בדק את הפרטים בנושא שירותי "תל אופן" ביום כיפור טרם הודעתו לעיתונות בנושא. "בניגוד לדברי שר התחבורה, מערכת ה'תל אופן' לא תופעל ביום כיפור ולא ניתן יהיה לשכור אופניים במהלך היום", הוסבר בתגובה. "המנויים השנתיים יוכלו לשכור אופניים ללא תשלום לפני החג ולהחזירם בצאתו, כך שאין כל פגיעה בקדושת יום כיפור בפעולה זו".

עוד צוין בתגובה כי גם בשנה שעברה ניתן היה לקחת אופניים לפני יום כיפור ולהחזירם בצאתו, אך המנויים חויבו בתשלום על משך ההשכרה, והשנה לא יידרש כל תשלום מהמנויים השנתיים. "יש לציין כי תפעולו השוטף של הפרויקט ממומן אך ורק על ידי עיריית תל אביב-יפו. העירייה מצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט, שהצלחתו כאלטרנטיבה לתחבורה הציבורית כבר הוכחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully