וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך: ירידה קלה בשיעור הזכאים לבגרות

במסיבת עיתונאים במשרד החינוך בתל אביב, הוצגו נתוני הזכאות לבגרות לשנת תשע"א. שיעור הזכאים מבין הלומדים לבגרות עלה, אך בקרב כלל שכבת הגיל חלה ירידה של 0.2%

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

שיעור התלמידים הזכאים לבגרות בקרב אוכלוסיית הלומדים לבגרות עלה בשנת הלימודים תשע"א ב-1.2%. עם זאת, שיעור הזכאים מקרב שכבת הגיל כולה ירד ב-0.2% - כך עולה מנתוני הזכאות לבגרות שהציג הבוקר (רביעי) משרד החינוך במסיבת עיתונאים. עוד עולה מהנתונים ששיעור הזכאים בקרב המגזר הערבי נמצא בשיא של שבע שנים.

שיעור הזכאים לבגרות מקרב שכבת הגיל כולה, הכוללת גם בני נוער שלא נמצאים במסגרת חינוכית או הלומדים במסגרת שלא מגישה לבגרויות, עמד בשנה שעברה על 48.1%, ומקרב הלומדים לבגרות על 57.8% - נתונים הכוללים את כלל המגזרים, כולל חרדים וערביי מזרח ירושלים (אשר אינם משתייכים למערכת החינוך של ישראל). במגזר היהודי זכאים 65% לתעודת בגרות בקרב שכבת הגיל ו-68.4% בקרב הלומדים, ו-38.2% בשבכת הגיל במגזר הלא יהודי, ו-50.2% מהלומדים - הנתון הגבוה ביותר מאז 2004.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"לית המשרד, דלית שטאובר, שהציגה את הנתונים, הסבירה את הנתונים בכך שבעוד שיש עלייה בגודל אוכלוסיות החרדים וערביי מזרח ירושלים, אשר שיעור הזכאים לבגרות בקרבם נמוך, שיעורה של אוכלוסיית היהודים, בקרבם שיעור הזכאות גבוה, קטנה ביחס לשכבת הגיל. "זה מצביע על המאמץ הגדול שצריך לעשות כדי שאחוז הזכאות יעלה", הסבירה שטאובר. "משום שהיא נשענת ברובה על המגזר היהודי, שחלקו היחסי באוכלוסייה הולך ויורד, המאמץ צריך להיות גבוה יחסית כדי שתהיה לו השפעה על הנתון הכולל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר החינוך גדעון סער במסיבת עיתונאים על אחוז הזכאים לבגרות, אוגוסט 2012. דרור עינב, דרור עינב
מסיבת העיתונאים של משרד החינוך, היום/דרור עינב, דרור עינב

בפתח מסיבת העיתונאים, ציין שר החינוך, גדעון סער, כי הנתונים מלמדים על כך שהאפקיטיביות של המערכת מול אוכלוסיית הלומדים ממשיכה להיות בסימן עלייה. "אנחנו הצבנו כיעד במסגרת מכלול היעדים בתחום ההישגים הלימודיים עלייה עקבית", אמר סער. "התוצאות השנה, למרות המגמה הזו, אינן מספקות במובן הזה שלא נרשמה עלייה בקרב שכבת הגיל. ועם כל הקשיים, זה ימשיך להיות היעד שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא נרפה מהיעד שלנו בנושא זה", הדגיש שר החינוך. "לא נעשה לעצמנו הנחות בשום דרך, ואין דרך לבדוק התקדמות אלא באמצעות מדידה. המערכת מאוד השתפרה בקדנציה הזאת. ראינו את זה במבחנים המיצ"ב, בפרט באלה של 2011 כאשר מגמת העלייה הייתה עקבית בכל המגזרים ובכל המקצועות. אנחנו ממתינים לתוצאות המבחנים הבינלאומיים שבוצעו באותה תקופה, שאמורות להתפרסם בדצמבר. אם נראה שהמגמה הברורה שראינו קיימת גם במבחנים הבינלאומיים – תהיה זו ראיה לכך שעלינו לדרך המלך, וזו שאיפתנו".

בשנתיים האחרונות - עלייה

בשנתיים האחרונות חלה עלייה בשיעור הזכאים, גם מקרב שכבת הגיל. בשנה שעברה, פורסם כי חלה עלייה שיעור הזכאים לבגרות בשנת תש"ע, גם במגזר היהודי וגם במגזר הערבי. 48.3% מתלמידי י"ב היו זכאים לבגרות, לעומת 46.1% בלבד בתשס"ט, ו-44.4% בתשס"ח. שר החינוך קשר בזמנו את הנתונים המעודדים לתוכנית הצבת היעדים של המשרד.

בשנה שעברה נמצא כי הרשות שבה נרשם אחוז הזכאים הגבוה ביותר בשנת תש"ע הייתה שוהם עם 85.5%. במקום השני כוכב יאיר עם 85.46% ובמקום השלישי גבעת שמואל עם 82.73%. בסוף הרשימה: ג'יסר א-זרקא עם 12.5%, בני ברק עם 9.82% וביתר עילית עם 6.51%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully