וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין המשטרה למפגיני המחאה בתל אביב

המשטרה סגרה קטע מנתיבי איילון לאחר שעשרות מפגינים הצליחו לרדת לכביש, ומפגין אחד נעצר בגין הפרת סדר. מוקדם יותר חסמו המפגינים את דרך בגין בדרכם למשרדי ביטוח לאומי

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, ערן גילאוורג, טל אנגלנדר; עריכה: אמיר קוטיגרו

עימותים פרצו אמש (שבת) בין מפגיני המחאה החברתית לבין המשטרה, כאשר זו ניסתה לחסום את הירידה מדרך נמיר לכיוון מחלף השלום כדי למנוע מהם לעשות דרכם לנתיבי איילון. עשרות מפגינים הצליחו לרדת בכל זאת אל הכביש המהיר, וכוחות גדולים של משטרה קראו להם להתפזר. מפגין אחד נעצר בגין הפרת סדר.

פעילי המחאה החברתית חסמו קטע מנתיבי איילון - יולי 2012. דרור עינב
המפגינים הצליחו לרדת לנתיבי איילון/דרור עינב

מוקדם יותר התכנסו כאלף בני אדם מול משרדי עמידר ברחוב שאול המלך בתל אביב לאות הזדהות עם משה סילמן שמת ביום שישי לאחר שהצית עצמו בהפגנה לפני שבוע. המפגינים צעדו אל הנקודה שבה סילמן הצית עצמו ברחוב קפלן, ונשמעו קריאות נגד חברת עמידר ביניהן: "לא רואים בנו בני אדם". לאחר מכן הגיעו המפגינים למשרדי הביטוח הלאומי ברחוב יצחק שדה בעיר וקראו: "לא רוצים מדינה של טייקונים". בדרך לשם כמה מפגינים חסמו את דרך בגין וצעדו על הכביש הראשי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפגינים בירושלים מחוץ סניף הביטוח הלאומי ברחוב בן שטח, יולי 2012. עומר מירון
"כל העם משה סילמן". מפגינים צועדים לסניף הביטוח הלאומי בירושלים/עומר מירון

נסים, הסובל ממאה אחוזי נכות אמר בהפגנה: "חשבתי הרבה פעמים לעשות מעשה, אבל אין לי אומץ". הוא הוסיף כי "נמאס לנו, אין לנו כוח. כמה אפשר לקחת מאמא ומחברים? אם היה לי אומץ הייתי עושה מעשה כמו משה. צריך להרוס את המדינה. ביבי, תסתכל לנו בעיניים: אנחנו העלנו אותך, אנחנו נוריד אותך?". בשלב זה פתח הקהל בצעקות "ביבי הביתה".

צעדה לזכר משה סילמן בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
נרות לזכרו גם בירושלים/עומר מירון

ראובן אברג'יל, פעיל ירושלמי, ממקימי תנועת המחאה "הפנתרים השחורים" אמר: "אני מרכין את ראשי על הלפיד שבער כאן בשבוע שעבר, והפכו אותו כביכול לעניין פרטי. אני רוצה לומר לנתניהו, אנחנו בוערים. נמאס לנו שהפכו אותנו לעלובים ולמסכנים. 50 שנה עבדתי ושילמתי מסים, ואתה בא ומספר לאנשים שאין כסף למסכנים. התאספנו כאן הערב לומר לך ביבי נתניהו: כולנו משה סילמן".

משמרת מחאה לזכרו של משה סילמן בירושלים, יולי 2012. עומר מירון
לאחר מותו התכנסו פעילים והדליקו נרות לזכרו/עומר מירון

בין היתר, ציינו הפעילים גם את איגור פרטיופה, חסר בית שנמצא מת במאהל כפר-סבא, יוהנס ברקו שנמצא מת בגינת לוינסקי, ואנדריי ניקמפ, מחוסר דיור ממאהל רוטשילד בתל-אביב, ששם קץ לחייו לפני מספר חודשים.

צעדות מחאה נוספות נערכו גם בערים אחרות ברחבי הארץ, ובחיפה ובירושלים התכנסו כבר כמאה בני אדם בצעידה לכיוון גם האם. צעדה התקיימה גם בהוד השרון.

אחרי שבוע של מאבק, סילמן מת מפצעיו

שלשום מת סילמן, בן 57, בבית החולים שיבא בתל השומר, אליו הועבר לאחר שנפצע באורח קשה ונכווה כוויות בדרגה ג' ברוב חלקי גופו. בימים האחרונים טופל בין היתר באמצעות נוזלים ומשככי כאבים, כשהוא מורדם ומונשם, עד שנכנע לפצעיו.

שעות לאחר פטירתו של סילמן יצאו עשרות מפעילי המחאה החברתית לרחובות בתל אביב ובירושלים, על מנת להפגין הזדהות עם כאבו של סילמן. "בשבוע הזה מאות הפעילים לצדק חברתי היו צריכים לתמוך אחד בשני ולהחזיק אחד את השני וכמובן את המשפחה של סילמן", סיפר עודד רוזן, אחד ממשתתפי משמרת המחאה לזכרו של סילמן בתל אביב. "הרבה אנשים היו בבית החולים בשבוע הזה כדי לעזור, וגם מחוץ לבית החולים". הפעילים הדליקו נרות לזכרו של סילמן ותלו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "כולנו משה סילמן" ו-"ביבי, רק אתה אשם".

לקריאה נוספת:
צפו: משמרת מחאה לזכרו של משה סילמן בתל אביב
"משה סילמן היה עני גאה, שסירב להיות מושפל"
מת מפצעיו משה סילמן, שהצית עצמו במהלך הפגנה

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully