וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותרו לפרסום שמות חמשת ההרוגים בפיגוע בבורגס

יהושע בריינר, שליח וואלה! לבולגריה, גלעד גרוסמן ופנחס וולף

19.7.2012 / 20:12

אמיר מנשה (27) ואיציק קולנגי (28) נסעו יחד עם נשותיהם לבורגס, ונהרגו. רעיותיהם נפצעו. מלבדם נהרגו גם אליאור פרייס (26), מאור הרוש (25) וכוכבה שריקי (44)

צילום: אבי כהן רויטרס , עריכה: אמיר קוטיגרו

החברים נסעו ביחד לחופשה, ומצאו ביחד את מותם בפיגוע. חברים וקרובי משפחה של איציק קולנגי (28) הגיעו הבוקר (חמישי) לבית הוריו בפתח תקוה, לאחר שנודע דבר מותו בפיגוע באוטובוס בבורגס שבבולגריה, בו נהרגו עוד ארבעה ישראלים. בין הארבעה, היה גם אמיר מנשה (27), חברו של קולנגי. רעייתו של קולנגי, גילת, נפצע באורח קשה והיא בדרכה לאשפוז בארץ, בעוד שרעייתו של מנשה, נטלי, נפגעה באורח קל והיא מאושפזת בבית החולים איכילוב בתל-אביב. מלבד השניים נהרגו גם מאור הרוש, בן 25 מעכו, אליאור פרייס, בן 26 מעכו, וכוכבה שריקי, בת 44 מראשון לציון. טרם נקבע מועד הלוויותיהם.

ההרוגים איציק קולנגי ואמיר מנשה מהפיגוע בבורגס בולגריה, יולי 2012. באדיבות המשפחה
נסעו לחופשה יחד, ומתו יחד. קולנגי ומנשה/באדיבות המשפחה

זו הייתה חופשתם הראשונה של בני הזוג קולנגי, מאז נולדה בתם נויה, לפני ארבעה חודשים, שנותרה כעת יתומה מאביה. איציק נולד וגדל בפתח תקוה, ובני משפחתו מספרים עליו שהיה מלא שמחת חיים, ותמיד עזר לכולם. אחיו דודי סיפר כי "איציק היה קרוי על שם דודו יצחק, שנהרג במלחמת ההתשה. יום לפני הפיגוע, נפגשנו באזכרת הדוד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"גם אנשים שבקושי הכירו אותו אהבו אותו"

קולנגי ואשתו טסו לחופשה יחד עם חברים אחרים, אמיר ונטלי מנשה. אמיר, כאמור, נהרג אף הוא בפיגוע. בני משפחתו שוחחו עם נטלי, וזו סיפרה להם שהגברים שמו את התיקים בתא המטען – ואז התרחש הפיצוץ הקטלני. בני המשפחה גם קיבלו תמונות שצילמו איציק וגילת לפני התקיפה, בה הם נראים מחויכים ומאושרים.

נתן ברקאי, אביה של נטלי, אמר כי "עוד לפני שהודיעו לנו כבר ידעתי שאמיר נהרג. ברגע שנטלי אמרה שהוא הלך לשים את המזוודות והיא עלתה למדרגות, והיה פיצוץ – כבר ידעתי. הוא היה ליד הפיצוץ". על מצבה של בתו אמר: "מצבה בסדר. היא נפצעה בגב, ברגליים ובכתף. יש להם בן עשרה חודשים וחצי, היו נשואים שנתיים וחצי. עולמי חרב עליי. דבר כזה, הבחור הזה, לא היה ולא נברא. הוא היה עשר בהכל. אמרו את זה גם אנשים שבקושי הכירו אותו".

לברקאי טענות כלפי הטיפול לו זכו נטלי ואמיר. "בבולגריה הטיפול היה מתחת לכל ביקורת", אמר. "מתוך 10 זה היה אפס. זה היה כמו שירותים, היא לא הסכימה לקבל שירותים שם. לקחו אותה למעין בית אבות". אבל הבעיות, לדבריו, לא הסתיימו בבולגריה; הוא לא חסך בביקורת גם מרשויות המדינה בישראל. "משרד החוץ טיפל בסדר", אמר, "חוץ מדבר אחד: הבוקר הוריו לא ידעו על כך, שוטר בא בגפו לבד והודיע להם חד משמעית: הבן שלכם מת, בלי פסיכולוג בלי עובדת סוציאלית. אמא שלו צעקה על השוטר: 'תצא מפה'. אחר כך לקחו DNA מהאח ומהאחות. לפני שעה התקבלה ההודעה שזה סופית הם, ויצאו גם להודיע למשפחתו". מי שסיפר לנטלי על בעלה לא היה אביה. הוא לא היה מסוגל לכך. "ביקשתי שאנשי המקצוע יאמרו לה", סיפר. "זו בשורת איוב. איבדתי את הדבר היקר מכל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איבדתי את היקר מכל". האוטובוס המפויח בבולגריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גופות ההרוגים יצאו בדרכם לארץ. בטקס בסיומו המריא מטוס חיל האוויר ועליו הגופות, אמר שר החוץ הבולגרי: "התנחומים שלי הם לכלל אזרחי ישראל הסובלים מטרור, בשדרות. דבר אינו יכול להצדיק את מה שקרה כאן אתמול. נוודא שהדבר לא בשנית ושתבואו לכאן כתיירים. לצערי, חמישה לא יוכלו לעשות זאת, אנו חוקרים כדי לרדת לעומק הטרגדיה". שגריר ישראל בבולגריה: "אלה חללים טהורים שטרם הספיקו להנות מחופשה באיזור זה. מחבל נפשע שהצליח לגבות מחיר יקר מאיתנו ומבולגריה. בליבי אני מאמין שלא נסכים לפגיעה שפלה שכזו בשל זהותנו היהודית ולא בשל קשרינו הטובים עם בולגריה". עם סיום הטקס הקריא חזן צבאי את תפילת אל מלא רחמים, פרק תהילים וקדיש.

פיגוע בבורגס - כותרות אחרונות
דיווח: המחבל בבורגס - אזרח שוודי שנכלא בגואנטנמו
נתניהו: ”חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס”
בגלל הפיגוע: השב”כ תיגבר עמדות אל-על במספר מדינות

תמונות אחרונות של הגופות ההרוגים מהפיגוע בבורגס בולגריה בדרך לתל אביב, יולי 2012. דנו מונקוטוביץ, זק"א
הפצועים בדרך לישראל/זק"א, דנו מונקוטוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully