וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה שליטה על האש באזור מבשרת ציון; "היה פה מחדל"

15.7.2012 / 18:45

תושבים שנאלצו להתפנות מבתיהם התלוננו שכוחות הכיבוי התעכבו בהגעתם לשריפה, שפרצה סמוך לעין נקובא. 4 תושבים וכבאי נפגעו קל. מטוסי הכיבוי ימשיכו לפעול במקום עד החשיכה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

שריפת יער גדולה פרצה בצהריים (ראשון) בוואדי שבין היישוב עין נקובא למבשרת ציון. נכון לשעה זו, הצליחו הכבאים להשתלט על האש שכילתה למעלה מחמישים דונמים של חורש, אולם הלהבות עדיין משתוללות במוקד אחר של השריפה באזור היישוב בית מאיר. חמישה בני אדם פונו לקבלת טיפול רפואי, ושלושה רחובות בשכונת עין חמד פונו מיושביהם. עם ההשתלטות על האש, מרבית התושבים הורשו לחזור לבתיהם.

ארבעה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן, וכבאי אחד נפצע פצעים קלים כשמעד מסולם. לדברי ראש מועצת מבשרת ציון, אריה שמם, כמה בתים באזור עלו באש, אך משירותי הכיבוי נמסר כי הנזק קטן יותר, וכי נשרפה דירה אחת בלבד.

מפקד שירותי כיבוי והצלה שחר איילון, הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות כי הוא מכיר את טענות התושבים על זמני ההגעה. לדבריו, "מדובר באירוע לא מאוד גדול, אך קרבתו לבתים הייתה בעייתית, ולכן פועלים בו מעל 38 צוותי כיבוי ומעל מאה כבאים".

שריפה במבשרת ציון, יולי 2012. עומר מירון
לדברי ראש מועצת מבשרת ציון, אריה שמם, אמר כי כמה בתים באזור עלו באש, אך בכוחות הכיבוי טרם אישרו את הדיווח/עומר מירון

הערכת מצב התקיימה בנוכחות מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, מפקד המחוז ומפקדי הגזרות, ועיקר פעולות הכיבוי התבססו על עבודות מטוסי הכיבוי, שהשתמשו תחיל בחומר מעכב בעירה ופיזרו לאחר מכן קצף במטרה להביא לכיבוי האש בצורה ישירה. פעולתם אמורה להימשך עד רדת החשיכה, כמו גם פעילות כוחות הכיבוי הרבים שמרוכזים בשטח הקסטל ועין חמד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"יצאנו יחפים, איך שאנחנו - וברחנו"

לאזור הוזנקו 38 צוותי כיבוי כדי להשתלט על הלהבות, והם הסתייעו בשישה מטוסי כיבוי ובמסוק משטרתי שכיוון את הכוחות. קורס מפקדי צוותים של מערך הכיבוי הוזנק אף הוא למקום. מד"א העלה את רמת הכוננות במרחב ירושלים לרמת כוננות ב', השנייה בחומרתה, ובמקביל נערכו כוחות ההצלה לחלק מים למפונים.

פנינה אמסלם, תושבת רחוב הפלמ"ח, שוחחה עם וואלה! חדשות אחרי ששבה לביתה: "ביקשו מאיתנו, בצורה די מפחידה, להתפנות דחוף מהבתים. יצאתי רק עם הארנק והתכשיטים. יש כאלה שיצאו יחפים בלי כלום. ברוך השם, אצלנו שום דבר לא נשרף".

במשפחת אברהם, שגג ביתה נצבע אדום על ידי החומר מעכב- הבערה שהטילו המטוסים מהאוויר, סיפרה כי "אנו עדיין לא יודעים איך ננקה את זה". בני המשפחה אמרו כי "העיקר שלא נשרף כלום. יצאנו יחפים, איך שאנחנו - וברחנו. קודם כל להציל את עצמנו. קיווינו שלא נחזור לבית שרוף".

חסידה זקן, דיירת באותו רחוב, החלה לשטוף את כניסת ביתה לאחר ששבה אליו. "אני לא רוצה להשמיץ אף אחד, אבל קרה פה מחדל. קראנו למכבי אש כבר בשעה 12:00, ולקח להם לא פחות משעה להגיע. תושבים יצאו עם צינורות מים מהגינה וניסו להלחם באש בכוחות עצמם. הפינוי היה נורא מבהיל אבל אנחנו לא מפחדים לחזור. הלהבות לא הגיעו עד עלינו, אבל גיץ אחד שעף באוויר הצית לנו חלק מהציוד בגינה. לשכן שלנו, שגר קרוב יותר לקו האש, נשרפו שני מחסנים".

אזור השריפה: השתמשו בחצים כדי לנווט

דובר שירותי כבאות והצלה בית שמש, שמוליק אמסלם, דחה בשיחה עם וואלה! חדשות את הטענות לפיהן הכבאים איחרו להגיע למוקד השריפה. "הגענו תוך דקות ספורות עם שישה צוותים. הכבאים עבדו בחירוף נפש והצילו חיים", אמר. "מבחינת הסכנה לבתים, הפעם היה זה אפילו מסוכן יותר מהשריפה שהייתה במוצא לפני שבועיים וחצי, כיוון שהאש הגיעה לבתים וחרכה את הגינות. עיקר הנזק הוא מחומרים מעכבי בעירה שהמטוסים ריססו על הבתים. בסך הכל פונו שלושה רחובות ועשרות בתים". לדבריו, סיבת השריפה טרם ידועה וחוקרי שריפות יחלו לעבוד במקום בקרוב.

(עדכון ראשון: 15:00)

שריפה במבשרת ציון, יולי 2012. דרור עינב
שריפה במבשרת ציון, יולי 2012/דרור עינב
שריפה במבשרת ציון, יולי 2012. דרור עינב
שריפה במבשרת ציון, יולי 2012/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully