וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאו של משה סילמן: "סיכויו לשרוד אינם גבוהים"

ד"ר יוסי חאייק, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כוויות בביה"ח שיבא, סיפר על הטיפול במפגין שהצית עצמו אמש. לדבריו, הכוויות בגופו כה חמורות: "גם אם יחיה הוא יסבול מנכות קשה"

צילום: דניאל בוק, קובי אליהו, אבי כהן עריכה: גדי וינסטוק

משה סילמן, המפגין שהצית את עצמו באש במוצאי שבת, עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר, וסובל מכוויות ביותר מ-90% משטח גופו.

ד"ר יוסי חאייק, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנהל היחידה לטיפול נמרץ כוויות במרכז הרפואי שיבא, הסביר היום (ראשון) על מצבו. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר כי "כל עובי העור שרוף, ורק האזור שכוסה במכנסיים לא עלה באש".

מפגין הצית עצמו בהפגנת המחאה בתל אביב. יותם רונן
רגעים לאחר ההצתה - היה בהכרה, ואף התיישב/יותם רונן

סילמן הצית עצמו בעת הפגנת המחאה החברתית, סמוך לבית העיתונאים בפינת הרחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב. דקות לאחר המקרה, כשעוד היה בהכרה, הוא סיפר כי נטל כדורים והתכוון להתאבד. טרם המעשה חילק לעוברים ושבים מכתב בו פירט את מצבו הכלכלי ושטח בו את כוונתו לפגוע בעצמו. רגעים ספורים אחרי שהצית את עצמו, ניגשו לסילמן עשרות מפגינים, והחלו לשפוך עליו מים בניסיון לכבותו. "באתי לראות מה קורה, וראיתי אדם נשרף מול הפרצוף", סיפר אחד מעדי הראייה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מדוע מצבו מוגדר בסכנת חיים?

"כרגע אין לו מעטפת. אין בגופו מערכת חיסונית ואין לו שליטה לא על המים ולא על טמפרטורת הגוף. אין לו חסינות מפני זיהומים. הכליה שלו עלולה להפסיק לעבוד בקרוב, וכך גם הריאות".

כיצד יכול להיות שרגעים אחר ההצתה סילמן ישב על המדרכה ונראה כאילו מצבו לא קשה כל-כך?

"זה רק מעיד על מצב הכוויות החמור בגופו. האש שרפה גם את קצוות העצבים, ולכן לסילמן לא הייתה תחושה חיצונית".

כיצד הוא מטופל כעת?

"הצוותים הרפואיים הרדימו והנשימו אותו. הוא קיבל כמות גדולה של נוזלים - בערך שלושים ליטר. הריאות שלו מיד התמלאו במים, ולולא הטיפול הרפואי היינו מאבדים אותו ברגע. כעת הוא עדיין מונשם, כדי שיהיה אפשר לטפל בו ושהוא לא יסבול, ואנחנו מנסים ולהוריד לו את רמת הסטרס הכללי".

מהם סיכויי השיקום של אדם שנכווה באורח קשה כל כך?

"הסיכוי לחיות הוא לא גבוה. גם אם הוא ישרוד, הוא יסבול מנכויות מאוד קשות".

אחותו של סילמן, בת ציון, שניצבת לצדו בבית החולים, אמרה כי היא "זועקת את הזעקה שלו,הזעקה שהוא רצה שכולם יידעו, כל המדינה שלנו". לדבריה, אחיה, ששקע בחובות ופנה לביטוח הלאומי, "עבר מוועדה לוועדה" אך תלונותיו נפלו על אזניים ערלות. "הוציאו לו את המיץ עד שנתנו לו נכות של מאה אחוז, וגם אז לא הניחו לו לנפשו. אז אני יודעת שהוא היה הולך לכל המחאות, והוא כל הזמן איים שיעשה משהו. הוא ראה שאף אחד לא שומע לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully