וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים למלחמת לבנון: "המכה הבאה - הרס לכפרים"

5.7.2012 / 18:33

בפיקוד הצפון מבהירים כי שש השנים האחרונות מאז חלפה מלחמת לבנון השנייה היו "השנים השקטות שידע הגבול", אך לא מסתירים את ההיערכות למלחמה הבאה: "המענה יהיה חזק ואלים"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

בחלוף שש שנים ממלחמת לבנון השנייה, התייחס הערב (חמישי) מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף הרצי הלוי, למצב בגבול ולמוכנות של צה"ל לאפשרות של מלחמה נוספת בגזרה. "אלה היו שש השנים השקטות שידע הגבול ואני מקווה שכך זה יימשך", אמר תא"ל הלוי בתדרוך לכתבים בגבול הצפוני. "במקרה שהשקט יופר, צה"ל מתכונן למלחמה נוספת בלבנון - בצורה מקצועית ויסודית".

תא"ל הלוי התייחס לאתגר שיעמוד בפני ישראל, במידה ותיאלץ לתקוף בלבנון, אתגר שנובע מהעבודה שחיזבאללה נטמע בכפרים בדרום לבנון. "המענה יהיה חזק מאוד, ובמובנים מסוימים מאוד אלים", הבהיר הלוי. לדבריו, "התגובה של צה"ל תהיה כרוכה בהרס רב בכפרים הלבנוניים. צה"ל צריך לפגוע היכן שהאויב נמצא, והוא בחר להסתתר בלב האוכלוסייה – כך שלא מדובר בהרס של ענישה. הדבר יגרום נזק עצום ללבנון, נזק גדול ממלחמת לבנון השנייה.

אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד הצפון, בטקס החלפת מפקד עוצבת "הגליל", מפקד האוגדה היוצא תת-אלוף יואל סטריק ומפקד האוגדה הנכנס תת-אלוף הרצי הלוי.. דובר צה"ל
"הדבר יגרום נזק עצום ללבנון, נזק גדול ממלחמת לבנון השנייה". תא"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

מפקד האוגדה התייחס לעימות שאירע בשבוע שעבר באזור גבול לבנון, סמוך לנהר החצבאני, במהלכו שלפו חיילי צבא לבנון נשקים לעבר חיילי צה"ל בשל חשש שחצו את הגבול. "אנחנו נותנים לצבא לבנון לא להיות האויב", הבהיר. "אך אם הוא יבחר להילחם בנו כאויב, ניתן לו מענה שבמובנים רבים יהיה בעל עוצמה יותר מאשר לחיזבאללה בתוך הכפרים. אין לנו אינטרס לירות את הכדור הראשון, אבל אם צבא לבנון יעשה כן - הוא יקבל תגובה מהירה חדה וכואבת".

פעילי חיזבאללה אוספים מודיעין בגבול, יולי 2012. דובר צה"ל
פעילי חיזבאללה אוספים מידע בדרום לבנון/דובר צה"ל

במקביל, קצין בכיר בפיקוד צפון התייחס לעוצמה שצה"ל יידרש להפעיל במלחמה הבאה. "דו"ח גולדסטון יחוויר לעומת מה שיהיה בלבנון במלחמה הבאה, בגלל שחיזבאללה נמצא עמוק בלב הכפרים", הסביר.

תיעוד: פעילי חיזבאללה אוספים מודיעין ליד הגבול. דובר צה"ל
חיזבאללה מגביר את יכולותיו המודיעיניות בגבול/דובר צה"ל

בתוך כך, צה?ל התיר היום לפרסום סרטון בו נראים פעילי חיזבאללה, כפי הנראה מיחידה מיוחדת, שהגיעו לקו הגבול, כשפניהם מכוסות, במטרה לאסוף מודיעין. מדובר בחלק מהגברת יכולות האיסוף של הארגון, בכללן הצבת תצפיתנים וצלמים לבושים בגדי אזרחים באזור הגבול. בצה?ל מעריכים, כי לא ניתן להוציא מכלל אפשרות את הכוונות של חיזבאללה לבצע פיגוע בטווח הזמן המידי נגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully