וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל האלימות בהפגנות: מרצ פרשה מהקואליציה של חולדאי

סגנית ראש העיר להבי הודיעה על פרישתה במכתב חריף: "חולדאי הפך למוביל דיכוי המחאה החברתית". בתוך כך, הסכימו לבסוף הפעילים להצעת העירייה להקמת מאהל מחאה בגן ציבורי

המחאה נגד אלימות המשטרה כלפי המפגינים הגיעה עד לפתח משרדו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי: חברי סיעת מרצ בעיריית תל אביב-יפו, הודיעו בצהריים (שלישי) לראש העירייה רון חולדאי כי הם פורשים מהקואליציה שבראשותו, בעקבות האלימות שהפעילו פקחי העירייה והשוטרים נגד פעילי המחאה החברתית.

במכתב לראש העירייה, הודיעה סגנית ראש העיר מיטל להבי על התפטרותה ועל פרישת חברי הסיעה מהקואליציה. "ראש העירייה רון חולדאי הפך למוביל מדיניות דיכוי וטרפוד המחאה החברתית בשיתוף עם המשטרה הנשלחת ממניעים פוליטיים", כתבה להבי. "בשבועות האחרונים המחאה נוגעת באחד מיסודות הצדק חברתי, והוא עצם הזכות למחות. בסוף השבוע האחרון חצה רון חולדאי קו אדום והפך משליחם של התושבים למשרתו של השלטון המבקש לדכא את המחאה".

לאחר פרישת הסיעה הצטמצמה הקואליציה העירונית של חולדאי: בתל אביב מכהנים 31 חברים במועצת העירייה, ומתוכם עומדת כעת הקואליציה על 20 חברים בלבד, לעומת 11 חברים באופוזיציה - בהם גם חברי סיעת "עיר לכולנו", סיעת "לתת לחיות" וסיעת "יאפא". חברת מועצת העיר תמר זנדברג אמרה כי "רון חולדאי הפך את עצמו לאויב המחאה. תושבי תל אביב יפו לא דורשים חגיגות מזויפות וריקות אלא צדק חברתי, ואנחנו איתם".

הפגנה במחאה על האלימות כנגד פעילי המחאה החברתית בימים האחרונים, יוני 2012. יותם רונן
המפגינים מפוצצים את ישיבת מועצת העיר, אתמול/יותם רונן

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) הגיב לפרישת התנועה מקואליציית העירייה, ואמר כי "חולדאי חצה את כל הקווים האדומים ביחס למחאה החברתית. פקחים מטעמו ועל-פי הוראותיו, פעלו בברוטאליות ובניגוד לכל הגיון". לדבריו, "למרות שסיעת מרצ בעירייה רשמה הישגים גדולים בשנים האחרונות, היא אינה יכולה עוד להיות חברה בהנהלת העיר בראשות חולדאי. הכוחנות, היהירות, והברוטאליות של חולדאי אינם הולמים הנהגה של עיר כמו תל-אביב שהיא סמל לפתיחות, סובלנות, וקידמה".

בתוך כך, קיבלו היום ראשי המחאה את הצעת העירייה להקמת מאהל מחאה חדש, שיוקם בגן וולובלסקי בעיר, כתחליף למאהל המקורי שפונה משדרות רוטשילד. בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של העירייה, נכתב כי העירייה תסייע בניקיון, הצבת שירותים כימיים, אספקת מים ותגבור התאורה במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב התפטרותה של להבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה באה לאחר שאתמול פוצצו פעילי המחאה החברתית ישיבה של מועצת העיר בנושא ההפגנות. עשרות הפעילים מחו על האלימות שהופעלה לטענתם נגד המפגינים בימים האחרונים מצד השוטרים והפקחים. בעקבות מהומה שנוצרה באולם בסופו של דבר הסתיימה הישיבה ללא דיון בנושא.

מארגני ההפגנה קראו להדיח את חולדאי, שלטענתם נתן את ההוראה להתנהג כלפיהם באלימות. "חולדאי תתפטר, לא רוצים אותך יותר" ו"חולדאי ראש העיר – נעשה לך תחריר", קראו המפגינים וכן "ביזיון" ו"מהפכה". במהלך האירוע רצו המפגינים לעברו של חולדאי כאשר הוא יצא מן הישיבה, והחלו לצעוק לעברו להתפטר תוך כדי שהם שורקים לו בוז. כשסירב להתעמת איתם, החלו המפגינים לצעוק "הוא פחדן".

הפגנות המחאה החברתית - כותרות אחרונות
פעילי המחאה הפגינו נגד חולדאי: "נעשה לך תחריר"
מפקד המחוז על פיזור ההפגנות: "אין פטנט אחר"
הפגנת המחאה החברתית: חלונות סניפי בנקים נופצו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully