וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף בגבס: שוחחרה ממעצר ומיהרה לבית החולים

ליף, שנעצרה בשדרות רוטשילד בתל אביב, מתלוננת על אלימות משטרתית. לטענתה, לא ניתן לה טיפול במשך שבע שעות. "כל הגוף כואב", כתבה. היא וחבריה שוחררו בתנאים מגבילים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק ואבי כהן, עריכה: טל רזניק)

דפני ליף, הפעילה החברתית שנעצרה בשדרות רוטשילד בתל אביב, טוענת כי השוטרים נקטו כלפיה אלימות רבה. עם שחרורה לפנות בוקר (שבת) ממעצר יחד עם חבריה, היא פנתה לחדר המיון. לדבריה, ספגה חבלות במהלך עימותים עם המשטרה, שהוזעקה לסייע לפקחים שפינו את האוהל שניסתה להקים בשדרה. לראייה, הציגה בעמוד האינסטגרם שלה את ידה המגובסת, וכתבה: "[הרופאים] חבשו את היד, הכינו אותי למחר כיום בו הגוף יכאב בעצמה מאוד גבוהה, ועוד רגע מכתב השחרור יגיע. מחבקת את כל מי שהיה היום, כל מי שתמך היום, כל מי שנעצר היום וכל מי שמרגיש שאנחנו חייבים להמשיך".

משטרת תל אביב שחררה בתנאים מגבילים את ליף ואת 11 הפעילים החברתיים שנעצרה עמה. ייתכן שיוגש נגדם כתב אישום. פרקליטתה של ליף, גליה שמילוביץ', אמרה כי המעצר מהווה "חצייה של קו אדום". לדבריה, ליף ביקשה מהמשטרה טיפול רפואי במשך שבע שעות אך לא נענתה. טרם התקבלה תגובת המשטרה בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה הבוקר ליף: "כל הגוף כואב, הרבה יותר מאז שהאדרנלין ירד (...) אני מתיישבת לכתוב סטטוס, ומגלה שיש לי המון מה לכתוב אבל אני לא יודעת מאיפה להתחיל".

העימות בין ליף וכמה ממובילי מחאת האוהלים בקיץ שעבר החל אתמול בצהריים. כ-200 בני אדם באו לשדרות רוטשילד בתל אביב מול כיכר הבימה כדי לנטוע בהן אוהלים. במשטרה ובעיירה אמרו כי מדובר היה בהפגנה לא-חוקית, ואנשי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב-יפו, בסיוע עשרות שוטרים ואנשי יס"מ, מיהרו לפנות את האוהלים בכוח ולקחו את האוהלים לניידות.

חלק מהמפגינים ניסו להוציא האוהלים מהרכבים, ובתוך כך התפתחו עימותים אלימים בין הצדדים. המפגינים, שנשכבו על הארץ, צעקו "תתביישו לכם, זו דמוקרטיה" וקראו קריאות לחידוש המחאה החברתית. חלקם התיישבו לאורך זמן על הכביש וחסמו את התנועה.

דפני ליף חידשה את המחאה ברוטשילד, ונעצרה. דרור עינב
הפעילים התלוננו על אלימות משטרתית. שדרות רוטשילד, אתמול/דרור עינב

המשטרה עצרה 12 פעילים - בהם השחקן תומר שרון - ולדברי המוחים, תוך כדי נקיטת אלימות. מהמשטרה נמסר כי "אנו רואים בחומרה אירועים אלה, ולא נאפשר קיום הפגנות בלתי חוקיות תוך פגיעה בשלום הציבור וביטחונו".

"הממשלה מפחדת ועושה כל שביכולתה למנוע חידוש המחאה"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה לאחר מכן כי מצטברות עדויות רבות על כך שהמשטרה נקטה אלימות רבה ביותר כלפי מפגיני המחאה ברוטשילד, וכי מפגינים, צעירים ומבוגרים כאחד, הוכו ונעצרו ללא סיבה של ממש. "חרף העובדה כי השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר מפורשות מעל בימת הכנסת כי אין הנחיה מלמעלה לנקוט יד קשה כלפי מפגיני המחאה, מסתבר כי הממשלה וזרועות הביצוע שלה, גמרו אומר לא לאפשר קיומה של מחאה דמוקרטית בקיץ, כדי שאיש לא יפריע להם להעביר תקציב אכזרי ומחולל פערים כפי שלא היה זה שנים רבות".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), אמר כי "המעצר הברוטלי של הפעילים ברוטשילד מוכיח שוב כי הממשלה מפחדת ועושה כל שביכולתה כדי לחסום את חידוש המחאה. הפעילים חזרו לרחובות כי שום דבר ממה שהובטח בקיץ שעבר לא קוים, המצב רק החמיר. השימוש באלימות נגד הפעילים מבזה ויבורר עד תום מול גורמי המשטרה".

דפני ליף נעצרה בניסיון לחדש המחאה ברוטשילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully