וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משרד הביטחון הותקפו באבנים בבית אל

יהושע בריינר

13.6.2012 / 15:23

עובדי אגף הבינוי הגיעו לגבעת האולפנה על מנת לקדם תהליכים לקראת הפינוי, והותקפו על ידי פעילי ימין באבנים ובבקבוקי צבע. איש לא נפגע, עובדי משרד הביטחון נמלטו מהמקום

עובדי אגף הבינוי במשרד הביטחון, שהגיעו לשכונת האולפנה בבית אל לקראת הפינוי הצפוי של חמישה בתים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית, הותקפו היום (רביעי) על ידי מספר פעילי ימין, השוהים במאהל המחאה במקום. לטענת עדי ראייה במקום, עובדי המשרד הגיעו לשכונה על מנת לקדם תהליכים לקראת פינוי המבנים השנויים במחלוקת, אולם עם הגעתם הם זוהו על ידי מספר פעילים, אשר החלו להשליך לעברם אבנים ובקבוקי צבע. איש לא נפגע, אולם בעקבות התקיפה, עובדי משרד הביטחון נמלטו מהמקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד הביטחון מאשרים שבתום סיור של צוות אחד מאגפי המשרד בשכונת האולפנה, הוא הותקף על ידי קבוצת צעירים. על פי הודעת המשרד, בתום הסיור, קבוצת הצעירים ניסתה למנוע את יציאת הרכבים של הצוות מהשכונה, וחלקם אף השליכו אבנים ובקבוקי צבע אל עבר הרכבים והעובדים. עוד נמסר כי לא היו נפגעים, אולם נזק קל נגרם למספר כלי רכב. מאבטחים של משרד הביטחון, שליוו את הסיור מבעוד מועד, חילצו את העובדים מהמקום.

חבר הכנסת מיכאל בן ארי הגיב לאירוע, ואמר: "אני קורא לאנשי משרד הביטחון שלא לעשות פרובוקציות לבית אל, ולא להגיע לאירועים מעוררי מחלוקת וזעם. מוטב לברק לא לחמם את האווירה". מוקדם יותר היום, פרסם רב ההתנחלות בית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, קריאה לפיה יש למסור את הנפש על בתי שכונת האולפנה.

המנהל האזרחי אישר שכונה חלופית למפונים

הבוקר דן המנהל האזרחי באישור הקמת השכונה החלופית לטובת מפוני גבעת האולפנה. במהלך הדיון, אושר כי 30 קרווילות יוצבו בבסיס חטיבת בנימין, זאת על פי הצו הצבאי של אלוף פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון. הצבת הקרווילות החלה מוקדם יותר השבוע. "על פי הנחיות ראש הממשלה ושר הביטחון ובתיאום עם ראשי היישוב בית אל, פועל משרד הביטחון מסביב לשעון כדי להשלים בהקדם את הקמת השכונה הזמנית ולאפשר לתושבי גבעת האולפנה להתפנות באופן הנוח והמכובד ביותר למבנים הזמניים", נמסר ביום שני ממשרד הביטחון, עם תחילת ההיערכות במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קראוילות  ראשונות בבית אל. הלל מאיר - סוכנות תצפית, אסור להשתמש
הקרווילות המוצבות עבור המשפחות המפונות בחטיבת בנימין/אסור להשתמש, הלל מאיר - סוכנות תצפית

ביום חמישי האחרון, נועד מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, עם ראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים, על מנת לנסות לדון עמו באפשרות כי המתנחלים תושבי השכונה יסכימו להתפנות מרצון. זאת בעקבות נפילת "חוק ההסדרה", שביקש לעקוף את בג"ץ בעניין הפינוי, יום קודם לכן בכנסת. במהלך הפגישה הבהיר רוזנבוים להאוזר, ולגורמים מדיניים נוספים שהיו בפגישה, כי אין בכוונת התושבים להתפנות מרצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully