וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגי שבעה כלי רכב בשועפט נוקבו; "ד"ש מהאולפנה"

אלמונים ריססו כתובות נאצה על מכוניות הנמצאות בבעלות תושבים ערבים, במחאה על פינוי גבעת האולפנה. בשכונה מציינים כי זו לא הפעם הראשונה: "בפעם הבאה יכנסו ויהרגו אותנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

צמיגי שבעה כלי רכב נוקבו הלילה (שני) בכניסה לשכונת שועפט, סמוך לבית הדין לעבודה במזרח ירושלים. על אחד מכלי הרכב נכתב: "ד"ש מהאולפנה".

איברהים סאלח, תושב השכונה, אמר היום: "קמנו בבוקר וזה מה שראינו. אני לא מבין למה אנשים מחפשים בעיות. גרים פה אנשים פשוטים שרוצים לחיות בשקט, למה לעשות בלגן עכשיו? המדינה הופכת לגזענית, פעם לנו ועכשיו גם לעובדים זרים ובירושלים הגזענות חוגגת בגלל קבוצות קיצוניות שלכם".

צוות חקירה מיוחד במשטרת ירושלים, אשר בודק את אירועי "תג מחיר" האחרונים, החל בגביית עדויות במקום. במשטרה בודקים האם ההשחתה הנוכחית קשורה לכתובות הנאצה הדומות אשר רוססו בסוף השבוע על כלי רכב בנווה שלום. עשרה מכוניות הושחתו ביום שישי האחרון ביישוב המעורב, הסמוך לבית שמש, ועליהן נכתב: "מוות לערבים", "נקמה" ו"בשם האולפנה". בנוסף, נוקבו צמיגי מספר מכוניות.

צמיגים מנוקבים ומכוניות מרוססת בשועפט. עומר מירון
"לפני שלושה ימים באו והציתו אש מסביב לבית. התקשרתי למשטרה אבל הם לא עושים שום דבר". המכוניות שהושחתו, הבוקר/עומר מירון

בשכונת שועפט מביעים כעס כלפי הרשויות על האפליה וחוסר ההשקעה הציבורית במקום. לדבריהם, לא מדובר באירוע ראשון מסוגו אלא בהטרדות הולכות ונשנות, אשר התגברו לאחרונה, בעוד התושבים עצמם אינם מקבלים סיוע משטרתי. "אנחנו גרים בדירה חיצונית קרובה לצומת שועפט ולכן סובלים מהצקות וונדליזם, שהתגברו בעת האחרונה. לפני שלושה ימים באו והציתו אש מסביב לבית. התקשרתי למשטרה אבל הם לא עושים שום דבר", סיפר לוואלה! חדשות עיסה סמאר, אחד מתושבי השכונה שרכבו נפגע.

"יש לנו שני רכבים שהצמיגים של כולם הלכו. יש לי בית עם ילדה בת שלוש ועבודה, מה אני אמור לעשות עכשיו אם אני לא מרגיש בטוח בשכונה שלי? אנו אזרחים של המדינה שמשלמים את כל המיסים כחוק. לפני יומיים שילמתי את הארנונה לעירייה וקניתי את הביטחון שלי. מדוע לא מגנים עלינו?".

סמאר מסביר כי הוא חושש לחיי משפחתו: "בפעם הבאה יכנסו לבית שלנו ויהרגו אותנו". הוא מבקש החלטה אמיתית מטעם הממשלה: "אני כועס על המדינה ועל ראש הממשלה כי הוא לא בא לבקר אותנו כמו שהוא עושה עם כולם. אני מזמין אותו לכוס קפה לראות את המצב בעין שלו. שהוא יחליט. אם הוא יחליט שנעזוב - נעזוב. אם לא - שישמור עלינו. אני רוצה לתבוע את ממשלת ישראל ואת הכנסת שנתנה לזה אישור לקרות. הם האחראים למה שקורה כאן".

סוכר למנוע הדחפורים

ועל רקע הפינוי הצפוי של גבעת האולפנה, פעילי ימין מצדם החלו לחלק בימים האחרונים מכתב המכוון כביכול לחיילי צה"ל, ובו שיטות פעולה שונות כיצד למנוע פינוי. העלון, שהופץ בעבר על ידי הפעילים ופורסם באתר "הקול היהודי" נכתב בלשון סגי נהור ומציע שיטות פעולה שונות כיצד לשבש פעולות של פינוי. כך למשל מציע המכתב לשפוך סוכר למנועים של דחפורים, לנקב צמיגים של רכבים צבאיים "שחיוניים מאוד להצלחת הפינוי" או למנוע מהם לעבוד. כאמור, מכתב דומה הופץ לפני יותר משנה וחצי וכבר אז הוגשה תלונה במשטרה נגד כותביו.

הפינוי אמור להתבצע עד 1 ביולי ועל כן במערכת הביטחון ממהרים להכשיר פתרון מגורים למשפחות. יש לציין כי למרות תחילת העבודות והגעת הקראווילות, במנהל האזרחי טרם סיימו את תכנון ואישור ההליכים הבירוקרטיים להכשרת שטח חלופי ואולם בסמכותו של אלוף פיקוד מרכז להכשיר שטח שכזה בצו מיוחד.

עוד בנושא
נתניהו: ”בישראל החוק מחייב את כולם, כולל הממשלה”
גם גרמניה ובריטניה נגד תכנית הבנייה בהתנחלויות
כלי רכב הושחתו בנווה שלום: ”בשם האולפנה”

לפניות לכתבים - joshjosh@walla.com, talk2yaira@walla.co.il

(עדכון אחרון: 08:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully