וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו: "תוקפים אותי במקום לתקוף את בעלי"

טל שלו

10.6.2012 / 6:15

בראיון שהעניקה שרה לעיתון "בילד", סיפרה בין היתר על תדמיתה ויחסיה עם רה"מ, שצוטט: "שרה שכנעה אותי לשחרר את שליט". תקרית הגידופים בקניון, שאירעה בזמן הראיון, הושמטה

"אני מטרה קלה. אם הם לא יכולים לתקוף את בעלי, הם תוקפים אותי", כך אומרת רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו בראיון נדיר המתפרסם היום (ראשון) בעיתון הגרמני "בילד". אחרי שפירסם בשבוע שעבר ראיון נרחב עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפרסם היום המגזין במהדורת סוף השבוע כתבת פרופיל נרחבת על רעיית רה"מ, תחת הכותרת "כמה מאתגר להיות האישה הראשונה של מדינת ישראל".

לכבוד הראיון קיבלה כתבת העיתון, סטפני בילגס, הזדמנות נדירה להתלוות במשך יומיים לנתניהו, שממעטת להתראיין בתקשורת הבינלאומית. "כיצד נראים החיים עם בעל שהוא אחד האנשים החזקים והמאוימים בעולם?" שואלת בילגס בכתבה המחמיאה, ימים ספורים בלבד לאחר פרסום כתבת הפרופיל על בנימין נתניהו בעיתון ה"וואניטי פייר" האמריקאי, בה תוארה שרה כמתערבת ופוגעת בתפקודו של בעלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בעת חגיגת יום ההולדת לראש הממשלה, במשרד ראש הממשלה בירושלים, אוקטובר 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"בעלי הוא לא רק הפרטנר שלי; הוא גם החבר הכי טוב שלי". שרה ובנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בשבועות האחרונים, מאז צורפה קדימה לממשלה ונתניהו הפך לאחד מראשי הממשלה החזקים אי פעם, הפנו מספר כלי תקשורת בינלאומיים מובילים את הזרקור לנתניהו, ומספר כתבות פרופיל התפרסמו בניסיון לפענח את כוחו - כשהבולטת בהם הייתה כתבת השער בשבועון האמריקאי "טיים" בחודש שעבר, תחת הכותרת "קינג ביבי". עם זאת, ה"בילד" - אחד מהעיתונים הפופולריים בגרמניה - מתגאה בהיותו כלי התקשורת הבינלאומי הראשון שמראיין את רעיית ראש הממשלה זה 12 שנים. גם בישראל ממעטת נתניהו להתראיין, כאשר הפעם האחרונה בה התראיינה לתקשורת המקומית הייתה בשנה שעברה לכתבת ערוץ 2 סיון רהב-מאיר, לאחר פרשת המטפלת.

אני ובעלי מעדיפים לדבר על עניינים אישיים"

בראיון דוחה נתניהו בתוקף את הטענות על תדמיתה בתקשורת הישראלית, והפרשות השונות בהן נקשר שמה לתלונותיהם של עובדי משק ביתה על יחס ותנאי עבודה. "במשך עשר השנים בהן בעלי היה מנהיג האופוזיציה ולא ראש ממשלה, לא הייתה אפילו תלונה אחת של עובד", אומרת נתניהו, "זה לא נראה לך מוזר? מיד לאחר שהוא נבחר שוב – ההאשמות החלו פעם נוספת. עבור חלק מהאנשים, ברור שזה רווחי ומפתה לשקר בתקשורת".

חלק נרחב מהכתבה מוקדש לחיי הזוגיות של נתניהו ורעייתו. "בעלי הוא לא רק הפרטנר שלי; הוא גם החבר הכי טוב שלי", אומרת נתניהו בראיון, ומדגישה כי בני הזוג אינם נוהגים לדבר על עניני פוליטיקה או מדיניות – בניגוד לנטען בכתבה אחרת שהתפרסמה בסוף השבוע בארה"ב במגזין ה"ווניטי פייר", בה הובאו טענות על התערבותה במדיניות בעלה. "יש לנו מעט מאוד זמן יחד. לכן, אנחנו מעדיפים לדבר על עניינים אישיים, הילדים שלנו, לדוגמה", היא אומרת ל"בילד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"רחומה, מלאת שמחת חיים ורעננה"

נתניהו עצמו מתראיין לכתבה, ומדגיש גם הוא את הקרבה העמוקה לרעייתו: "היא נותנת לי תמיכה עצומה וחום. היא אבן הפינה של המשפחה שלנו. היא מגדלת את הילדים, היא כל הזמן אומרת לי שאני צריך לפנות זמן לילדים". עם זאת מודה רה"מ בראיון כי רעייתו היא שהכריעה לטובת עסקה לשחרור גלעד שליט. לדבריו, "שרה הייתה זו ששכנעה אותי סופית לשחרר את גלעד שליט מהשבי. היא זו שאמרה לי – 'תחשוב על הילד גלעד שליט. תחשוב על הילד במרתף החשוך, ללא תקווה, בלי אור. תחשוב עליו כאילו היה הבן שלך. תחשוב עליו, על אמו, על אביו – ותקבל את ההחלטה'".

הלווית שמואל בן ארצי. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אף פעם לא אוכל להבין איך אנשים יכולים להזניח את הוריהם כשהם מבוגרים". שרה נתניהו בהלווית אביה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הכתבה נפתחת בתיאור ארוחת השישי של בני הזוג נתניהו עם ילדיהם יאיר ואבנר, שלגביהם מציינת הכתבת כי הם "נתפסים כמקבילים לנסיכים הבריטיים וויליאם והארי". בילגס מציינת לחיוב את "הפתיחות המדהימה" שאפשרה נתניהו לצוות, אשר התלווה אליה במשך יומיים בביתה ובסיור ברחבי הארץ. "הרושם הראשוני שלי: היא רחומה, מלאת שמחת חיים ורעננה. העיניים שלה נוצצות", כותבת בילגס, ומוסיפה כי "יש כמעט תחושה שאני אורחת אישית שלה ושמדובר בעוד שיחת חולין נשית, ללא הגבלות או אווירה של נוקשות"

"חשוב לי לעבוד ולקדם את הקריירה שלי"

לאחר סיור ברחבי הבית והצצה באלבומי התמונות המשפחתיים, התלוותה בילגס גם לסיור שקיימה נתניהו ביום חמישי שעבר, בו ביקרה ילדים חולי סרטן בבית החולים שיבא, את משפחתו של דני חייט שנספה באסון הכרמל, ואת רחל אטיאס מצפת, הילדה בת ה-7 שניצלה מתאונת הדרכים קטלנית בה נספו כל בני משפחתה בחודש שעבר. "שרה מברכת את כולם, מחבקת את בני המשפחה, מתיישבת על הספה כאילו הייתה חברה ותיקה. יותר משעתיים היא מבלה שם. מקשיבה לרחל, שמציגה לה את כל אחד מהצעצועים שלה. שרה נתניהו מקשיבה יותר משהיא מדברת", מחמיאה הכותבת, ואף מציינת את ארוחת הצהריים המשותפת שלה עם נתניהו בקניון בפתח תקווה.

לפי המתואר בכתבה, אחד המבקרים בקניון צעק לעבר נתניהו "בעלך הוא הכי טוב". יש לציין כי ביקור זה בקניון עלה לכותרות בישראל לפני כשבוע וחצי, דווקא בהקשר שונה לגמרי מזה המתואר בכתבה: במהלך הישיבה בקניון הוטרדה נתניהו על ידי עוברת אורח, שקראה לעברה קריאות גנאי ואף עוכבה לחקירת משטרה. עם זאת, בכתבה ב"בילד" לא מופיע אף אזכור לאירוע.

לדברי נתניהו, היא חיה בחשש מתמיד לחיי וביטחון בעלה ומשפחתה. "אני תמיד מודאגת, במיוחד כשהוא נוכח באירועים ציבוריים בחו"ל. אני חיה עם הפחד הזה כבר שנים רבות, אבל כן, אני מודאגת. לא רק בגללו. גם בגלל הילדים שלי". הכתבת התרשמה במיוחד מיכולתה של נתניהו להמשיך בעבודתה כפסיכולוגית בעיריית ירושלים ובמקביל לתפקד כאם ולמלא את חובותיה כרעיית רה"מ. "חשוב לי מאוד לעבוד ולקדם את הקריירה שלי, למרות שאני הגברת הראשונה", אומרת נתניהו בראיון. "למדתי במשך הרבה שנים והשקעתי הרבה מאמץ בהשכלה שלי". בהתייחס להחלטתה לסעוד בימיו האחרונים את אביה שהלך לעולמו השנה, שמואל בן ארצי, בביתה, מסבירה נתניהו כי "אף פעם לא אוכל להבין איך אנשים יכולים להזניח את הוריהם כשהם מבוגרים וזקוקים לעזרה. זה משהו שלעולם לא אקבל. ההורים שלנו גידלו אותנו, נתנו לנו חיים וזו חובתנו הברורה והטבעית ביותר לדאוג להם כשהם מבוגרים".

לקריאה נוספת
מגזין אמריקאי: "האם ידה של שרה נתניהו בכל?"
חשד: גידפה את שרה נתניהו בקניון בפתח תקווה
העוזרת בבית נתניהו העידה: "כל מי שעבד שם בכה"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully