וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע מסתירה הפרקליטות את האמת על האונס בגן העיר?

גלעד גרוסמן

25.5.2012 / 14:52

בצעד בלתי שגרתי, כאשר זהות הנאשם ידועה ושלבי החקירה המוקדמים לא נאסרו לפרסום, הוחלט לאסור על פרסום כתב האישום, עליו אמרה השופטת כי הוא "חמור ביותר, מהקשים שראיתי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

מה קרה במהלך ליל האונס בגן העיר? יתכן שלעולם לא נדע. זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר היום (שישי) לבקשת הפרקליטות ואסר לפרסם את פרטי כתב האישום שהוגש הבוקר נגד אחמד בני ג'אבר, פלסטיני בן 21, הנאשם בכך שתקף מינית בני זוג בחניון גן העיר בתל אביב לפני כשבועיים.

הפרקליטות טענה כי חשיפת פרטי כתב האישום עלולה להוביל לפגיעה במתלוננים, וזאת למרות העובדה שכבר פורסמו פרטים רבים הנוגעים לפרשה, וגם שמו של הנאשם כבר הותר לפרסום. מדובר בבקשה יוצאת דופן ונדירה ביותר.

החשוד באונס בגן העיר: אחמד ג'אבר, פלסטיני מאזור שכם. דניאל בוק
בצעד לא שגרתי, הוחלט על איסור פרסום הפרוטוקול מכתב האישום. הנאשם, אחמד בני ג'אבר/דניאל בוק

השופטת מיכל אגמון-גונן קיבלה את הבקשה, לאחר שהביעה חשש כי זהותם של המתלוננים תיחשף, לא בהכרח על ידי כלי התקשורת, ולכן היא התירה רק לפרסם כי ג'אבר הנאשם ביצע מספר מקרי אונס תוך התעללות ופגיעה במתלוננת, ותוך איום בנשק קר.

כמו כן, ג'אבר נאשם בביצוע מספר מעשי סדום וניסיונות לבצע מעשי סדום, ובביצוע מעשים מגונים ואיומים על חייהם של המתלוננים. עם זאת, בית המשפט סירב לאפשר לפרסם את השתלשלות האירועים באותו הלילה, ולכן לא ניתן לדעת מהי הגרסה הנכונה, לפי עמדת המדינה, באשר לאירועים שהתרחשו.

השופטת הביעה חשש מחשיפת זהות המתלוננים

יצויין כי בדיון אמרה השופטת כי מדובר בכתב אישום חמור ביותר, מהקשים שראתה, וגם היא לאחר שקראה אותו - אינה מבינה מה קרה באותו הלילה בגן העיר.

עם זאת, השופטת התירה לפרסם כי בכתב האישום ישנו אישום נוסף נגד ג'אבר, שנאשם גם בתקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, זאת מכיוון שכאשר ניסו לעצור אותו, ניסה ג'אבר להימלט מהשוטרים, וכאשר תפס אותו שוטר הוא השתולל. כאשר הוכנס לניידת המשיך להתלונן, ודפק את ראשו בקיר גבס בתחנת המשטרה. כאשר שוטר ניסה למנוע זאת הוא נשך אותו במרפק, והשליטה עליו הושגה רק לאחר שהשתמשו השוטרים באקדח הלם.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך מעצרו של ג'אבר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, כאשר במקביל הותר לפרסום כי הפרקליטות חוששת כי אם ישוחרר, ינסה להימלט, מכיוון שכאשר נתפס הייתה ברשותו תעודת זהות מזויפת.

בקשת הפרקליטות שלא להתיר לפרסום את פרטי כתב האישום, על אף שלא הוטל עד כה צו שכזה, הינה חריגה ביותר, כאשר על פי רוב, בתיקי עבירות מין, מוצא איסור פרסום רק על פרטי המתלוננים. לדוגמה, רק הבוקר הוגש כתב אישום אחר בתל אביב, נגד שלושה אריתראים הנאשמים בניסיון לאנוס נערה בת 15. במקרה זה לא ביקשה הפרקליטות שום איסור פרסום יוצא דופן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully