וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרטת ראול ולנברג בהונגריה הושחתה ברגלי חזיר

בבודפשט הושלכו רגלי חזיר מגואלות בדם לעבר פסלו של חסיד אומות העולם. את הפסל המושחת גילתה קבוצה של תיירים יהודים מניו יורק, והרשויות בהונגריה פתחו בחקירה

פסלו של הדיפלומט השבדי, ראול ולנברג, שהציל את חייהם של עשרות אלפי יהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה בהונגריה, הושחת בידי אלמונים בבודפשט. מדיווחים בתקשורת המקומית והיהודית, עולה כי קבוצת תיירים יהודים מניו יורק היא שגילתה את הפסל המושחת, עליו נתלו רגליים של חזיר מגואלות בדם, והודיעה על כך לרשויות.

ולנברג הציל את חייהם של יהודים רבים במהלך השואה, תוך כדי ניצול עמדתו הפוליטית, כשהוא מחלק להם דרכוני חסות שבדיים. כמו כן, הקים ולנברג בתי מחסה עבור יהודים. ולנברג נעצר בשנת 1945 באשמת ריגול, כאשר הצבא הסובייטי פשט על בודפשט. מאוחר יותר הוא נעלם. ולנברג הוכר על ידי יד ושם כחסיד אומות עולם.

שר החינוך, גדעון סער ואמר כי "השחתת פסלו של ראול ולנברג היא ניסיון נתעב לחלל את שמו של מי שהציל עשרות אלפי יהודים ממכונת ההשמדה הנאצית. הוא קרא לשלטונות הונגריה "למצות את הדין עם מבצעי המעשה", ואמר כי "המעשה האנטישמי המכוער הזה הוא תזכורת מכאיבה נוספת לעובדה שהאנטישמיות לא חלפה מן העולם. אסור לתת לאנטישמיות לזקוף את ראשה המכוער - יש לפעול בנחישות במאבק נגד כל גילוי של אנטישמיות. אסור לטעות ולהקל ראש - גילויים אלה מכוונים באופן ישיר נגד קיומו של העם היהודי".

עוד אנטישמיות בעולם:
צפו: השמיע הערות אנטישמיות בהופעה - ונעצר במהלכה
אנטישמיות? עלון בארה”ב מציג את ”יהודי וול סטריט”
דו”ח האנטישמיות: פחות תקריות, אך הן יותר אלימות

בהכנת הידיעה השתתפו טל שלו וענת שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully