וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיבו את ילדותם: ניצולי השואה חגגו בר מצווה

המעמד המרגש השאיר הרבה עיניים לחות ופרצופים מחייכים: תשעה ניצולי וניצולות שואה זכו לחגיגת בר ובת מצווה משותפת עם ילדי שכבת ז' מבית הספר "הנרי רונסון" באשקלון. צפו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

זוכים לחבר פיסה מילדותם השבורה: תשעה ניצולי שואה, שישה בנים ושלוש בנות חגגו היום (חמישי) טקס בר ובת מצווה במרכז הרוחני "היכל השבת" שבאשקלון. הגברים השתתפו גם בטקס עלייה לתורה, וליוו אותם ילדי שכבת ז' מבית הספר "הנרי רונסון" שבעיר.

"אני כץ משה, בן של יעקב עקיבא ז"ל", סיפר אחד הניצולים כשהתרגשות גדולה אחזה בו. "אני מעמיד את עצמי בגובה של הילדים האלה ואני נזכר, ואני נורא נרגש. במקום שאני הייתי בגיל הזה, האמא הייתה שולחת אותי ברחוב לראות מה הגסטפו זוממים לעשות, ואשרינו שאנחנו זכינו כאן למדינה שלנו. אני אומר לנוער - שיידעו להעריך את זה, כל צעד, כל רגע, כל פירור מהמדינה שלנו ואשרינו שזכינו לכך".

"כל התלמידים מאוד מתרגשים מהעליה לתורה של ניצולי השואה והם מכירים אותם באופן אישי", סיפרה יוזמת החגיגה, מנהלת בית הספר טליה ברקוביץ'. התלמידים, לפי ברקוביץ', נמצאים בקשר רציף עם הניצולים לאורך כל השנה: "חוגגים איתם חגיגות, מזמינים אותם לבית הספר, הם מספרים את הסיפורים האישיים שלהם, והתלמידים גם מלמדים אותם מחשבים". השנה, לאחר ששמעו מפי הניצולים את סיפורם האישי על חגיגת בר המצווה שהייתה להם בימי התופת, החליטו בבית הספר לקיים עמם אירוע משותף ולהחזיר להם מעט מרגעי ילדותם שנותרו מאחור.

הרב יעקב אביטן שניהל את הטקס אמר כי "היום זה אחד הימים המרגשים ביותר שיכולים להיות בחייו של אדם. אנחנו כאן חוגגים בר מצווה, גיל מצוות, אבל לאנשים בגיל הגבורות". הרב אביטן, רב המועצה האזורית חוף אשקלון, הדגיש את חשיבותו של האירוע לתלמידי השכבה: "אנחנו מביאים לכאן את הנוער הזה, תלמידי כיתה ז' שהם בשנת בר-המצווה שלהם, ומשלבים אותם עם התקומה של עם ישראל, להראות להם איך עם ישראל נבנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully