וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי גבוה למפונה גוש קטיף שהוכה על ידי בכיר ביס"מ

יהושע בריינר

17.5.2012 / 5:13

כשבועיים לפני תחילת ההתנתקות אסף תושב נווה דקלים את בתו מהפגנה בכיסופים, כשקצין יס"מ החל לאיים עליו ולהכות בו. על פי הסכם הפשרה, הוא יפוצה בכמעט 60 אלף שקלים

המשטרה תשלם לתושב נווה דקלים שפונה מגוש קטיף קרוב ל-60 אלף שקלים, לאחר שהותקף על ידי מפקד בכיר ביס"מ במחסום כיסופים שבועיים לפני תוכנית ההתנתקות. בית משפט השלום בנתניה אישר באחרונה את הסדר הפשרה אליהם הגיעו נציגי הפרקליטות - שייצגו את קצין המשטרה - לבין בני רחמים המתגורר כיום בניצן, וקבעו כי המדינה תשלם לו 57 אלף שקלים בעקבות תביעתו.

המקרה עצמו אירע בקיץ 2005, שבועיים בלבד לפני ביצוע תוכנית ההתנתקות. על פי כתב התביעה, רחמים, אז בן 44 הגיע לאסוף את בתו מהפגנה שהתקיימה במקום. בזמן שהמתין במכוניתו ניגש אליו רב פקד שי בדש, מי שהיה מפקד יס"מ לכיש, וביקש ממנו לעבור לצד השני של הכביש. רחמים, הסובל מ-65% נכות ומבעיות רגליים, החל בהליכה, אולם על פי כתב התביעה השוטר זעם על איטיות הליכתו, תקף אותו והלם בפניו.

כתוצאה מהתקיפה נפל רחמים, הוכנס לניידת משטרה לאחר שנגרר על ידי השוטר ושהה במעצר עד ליום למחרת. לדבריו, איים רפ"ק בדש "לשבור לו את העצמות" וזאת על אף שלא שוחח עימו. בעקבות האירוע הקשה נזקק רחמים לטיפולים פסיכולוגיים ואף נקבעו לו אחוזי נכות נוספים. הוא הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים וב-2007 הגיש, כאמור, תביעה אזרחית כנגד הקצין בגין תקיפה, שבו הגיעו הצדדים באחרונה להסכם פשרה.

עורך דינו של רחמים, יעקב מנקין, בירך על פסק הדין ואמר כי "על אף השנים שחלפו מאז האירוע, יש לשמו על עשיית הצדק". מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק, שליוותה את התיק אמרה בתגובה כי "לצערנו אנו נפגשים פעמים רבות עם שוטרים שטרם הפנימו כי עליהם להשתמש בתבונה ובזהירות מירבית על שמירת החוק והכח שהחוק מקנה להם. אני מקווה שפסקי דין שכאלה יחדדו את החשיבות בשמירה על כבוד האדם וזכויותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully