וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הבינלאומי נגד הומופוביה: "יש לנו עוד דרך ארוכה"

ענת שלו

17.5.2012 / 6:35

מעל 50 מדינות, בהן ישראל, יציינו את היום בו הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות של ארגון הבריאות העולמי - בצורת פעילויות הסברה. "ביבי צריך לדבר כמו אובמה"

ברחבי העולם יציינו היום (חמישי) את היום הבינלאומי נגד הומופוביה, אשר צוין לראשונה בשנת 2005 והחל בישראל שנה לאחר מכן. תאריך זה נבחר לרגל היום בו הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות של ארגון הבריאות העולמי, בשנת 1990.

"ברור שעשינו דרך ארוכה והתקדמנו הרבה, אבל עדיין יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות", אומר יפתח אלון, בן 29 מגבעתיים אשר גר מזה שנתיים עם בן זוג. "זה נכון שאני לא מרגיש שאני צריך להסתיר את מי שאני ושיש יותר הבנה וקבלה אבל אנחנו עדיין נתקלים גם בתגובות שליליות. מה שמדאיג הוא גם שישנם חברי כנסת שמביעים ללא בעיה הומופוביות, והציבור עובר על כך על סדר היום".

אלון מספר כי התרגש מאוד מהכרזתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה על תמיכתו בנישואים לזוגות חד-מיניים, אך חושב שעוד רחוק היום בו ידבר כך מנהיג ישראלי. "ביבי צריך לדבר כמו אובמה. לצאת חד וחלק ולתמוך באפשרות של זוגות חד-מיניים להתחתן ולקבל את מלוא הלגיטימציה וזה צריך גם לבוא בצורת חקיקה. זה מצחיק שאומרים משהו אחד כלפי חוץ אבל הלכה למעשה אנחנו עדיין לא יכולים להיות חופשיים בארצנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לרגל היום הבינלאומי נגד הומופומביה ומצעד הגאווה הקרוב, צבעו בתל אביב את אחד ממעברי החצייה בצבעי דגל הגאווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוכני הסברה של פעילי הקהילה הוקמו ברבים מהמוסדות האקדמיים ברחבי הארץ, בכדי לציין את היום. בכמה מהם - כמו באוניברסיטת תל אביב, נערך אף דיון בנושא זכויותיהם של הומוסקסואלים והצורך בחקיקה שוויונית. מחר יערכו אירועים נוספים, כולל מפגש חינוכי לבני נוער בחיפה ובבאר שבע, ובמרכז הגאה בגן מאיר בתל אביב יציינו את היום דווקא באירוע מרכזי אשר יכלול תכנית אמנותית. יועלו קטעי תיאטרון והופעה מוזיקלית, יוקרנו סרטונים מהארץ ומעולם העוסקים במאבק נגד הומופוביה וטרנסובפוביה ויוענק גם אות מתנדב קהילתי מצטיין.

במשרד החינוך גם כן נערכים לציין את היום בדיונים בכיתה ובהפעלות בנושא. באתר משרד החינוך, המציע מספר פעילויות בשיתוף פעולה עם האגף הפסיכולוגי במשרד, נכתב: "מערכת החינוך מוקיעה כל סוג של אפליה חברתית או אלימות כלפי יחידים וקבוצות בחברה בשל מוצאם, מינם או נטייתם המינים. על הצוותים החינוכיים מוטלת האחריות לפעול ליצירת סביבה ואקלים חינוכי שבהם מוכר ולגיטימי להיות שונה או להתייצב להגננתו. אי לכך יש לקיים פעילויות המעלות את נושא המאבק בהומופוביה על סדר היום בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים...להקדיש זמן להוראת נושאים באשר לקבלת השונה, לבירור עמדות ותפיסות כלפי נערים ונערות בעלי זהות מינית שונה, להרחבת הידע בנושאים הקשורים לשונות בזהות או בנטייה מינית ומניעת אפליה כלפי נוער להט"בי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully